Ga naar inhoud

windows lijkt weg na update windows


mondeogeer

Aanbevolen berichten

zojuist wu 170509.diagcab gedraaid en deze geeft aan   eenof meerdere windows update-onderdelen zijn onjuist geconfigureerd en de melding windows update -onderdelen moeten worden hersteld, denk dat het grootste probleem momenteel is dat ik maar beperkt internet heb  (dit geeft hij aan)

 

Groetjes Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, mondeogeer zei:

zojuist wu 170509.diagcab gedraaid en deze geeft aan   eenof meerdere windows update-onderdelen zijn onjuist geconfigureerd en de melding windows update -onderdelen moeten worden hersteld, denk dat het grootste probleem momenteel is dat ik maar beperkt internet heb  (dit geeft hij aan)

 

Groetjes Gerard

Wacht dan even op iemand die meer kijk heeft op dit soort problemen (ik ben meer verstand van malware).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, heb je dus problemen met het updaten / met updates van Windows?

 

Zoals ik het zie, zijn er op het eerste gezicht twee voor de hand liggende mogelijkheden:

1. gewoon rond die updates gaan werken en proberen die in orde te krijgen

2. maar als ik dit in je beginpost lees: (graag volgende keer iets meer leestekens gebruiken, dit leest nog eens zo makkelijk :)  )

Op 14-6-2018 om 16:39, mondeogeer zei:

zodra dit in beeld komt dat komt het bureaublad met aleen de prullenbak.links onder windows logo vergrootglas,taakweergave en rechts personen,batterij netwerk met rood kruisen geluid verder actuele datum en tijd en meldingen eigenlijk kan ik alleen via taakweergave nieuwe taak uitvoeren aanklikken

dan vrees ik dat er meer aan de hand is.

Abbs controleerde op malware en virussen - en wat dat betreft, is de laptop dus in orde.

Mogelijk zijn de problemen hierboven het gevolg van die updates die niet in orde zijn, maar mogelijk is er toch meer aan de hand.

 

Wat ik in jouw geval met die laptop zou doen is een herinstallatie van Windows over de huidige windows heen - een herstelinstallatie van Windows waarbij al je eigen bestanden en programma's gewoon blijven staan. Het is een werkje dat je laptop een uur of twee in beslag neemt ( waarvan je slechts het laatste half uur je laptop ondertussen niet kan gebruiken - in het grote, eerste stadium kan je ondertussen op de laptop nog gewoon werken)

 

Met mogelijkheid 1 bestaat de kans dat je er direct uit bent, maar evengoed dat we enkele dagen in alle mogelijke richtingen moeten gaan proberen.

Met mogelijkheid 2 heb je na een uur of twee je laptop normaal terug in orde  (afhankelijk van de snelheid van je laptop en van de internetverbinding )

 

Trouwens: kijk eens naar:   re klikken op je windowsknop en daar naar Systeem - dan daar links onder naar Info en daar bij Windows-specificaties: staat daar ook dit: image.png.e6b7ee240bc8849f7596e0b9b2992436.png  of staat daar rechts een andere waarde? (zo ja: welke?)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Passer zei:

Wat ik in jouw geval met die laptop zou doen is een herinstallatie van Windows over de huidige windows heen - een herstelinstallatie van Windows waarbij al je eigen bestanden en programma's gewoon blijven staan.

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste passer en droske,dank voor jullie hulp. Het grootste probleem is denk ik dat ik nog steeds alleen beperkt internet heb. kan alleen via apparaatbeheer,dan bladeren en dan kan ik bij bv de f schijf. ik kan alleen met uitvoeren via usb stick exe bestanden of andere bestanden laden. de windows versie die op de computer zit betreft een voorgeinstalleerde versie,ik heb helaas nooit geen back-up gemaakt. windows zit dus wel op de computer en ook de persoonlijke mappen zijn er nog. denk zelf als we een oplossing vinden voor internet dat we dan een stuk verder zijn. beperkt internet is lleen maar mogelijk als ik de computer rechtstreeks aan de router zet,ten minste ink neem aan dat hij dan wat doet want ik zie dat de router herkent wordt. bij het uitvoeren van de creationtool wordt als foutcode 0x80080005-0x90017 gegeven

 

hoop dat jullie hier iets aan hebben.

 

Groetjes Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mondeogeer zei:

kan alleen via apparaatbeheer,dan bladeren en dan kan ik bij bv de f schijf. ik kan alleen met uitvoeren via usb stick exe bestanden of andere bestanden laden.

Dit is voor mij helaas Chinees. Kun je dit wat duidelijker beschrijven?

En doe zeker ook het volgende:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske, het programma laat zich helaas niet downloaden via de aangeboden link,ga het wel via andere link proberen. als ik het binnen heb dan moet ik het op een usb stick zetten en dan draaien op de computer die het niet meer doet neem ik aan.

Wat ik bedoelde was eigenlijk dat ik eigenlijk niets met de computer kan doen,het enige wat nog lukt is om via taakbeheer,nieuwe taak uitvoeren ,bladeren en dan zie ik dat alles er nog staat inclusief de eigen bestanden. ook staat er een windows old . weet alleen niet hoe ik er bij moet, grootste probleem is denk ik dat ik ook geen internet verbinding meer heb.

heb er niet zoveel verstand van,geef jij maar aan wat je graag voor informatie wilt hebben en dan probeer ik deze zo goed mogelijk uit te voeren of te geven.

Dank voor je geduld

 

Groetjes Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat Speccy dan maar voor wat het is.

 

Fixeer u op het herstellen van je Windows met behoud van je data en programma's:

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

Ga eens voor methode 2. Maak een installatie medium aan via een andere pc.

Koppel dan dat medium aan je probleem pc en voer de opdrachten uit zoals in methode 2 van die handleiding beschreven is.

 

Koppel je pc met een utp kabel rechtstreeks aan de modem van je provider (Telenet, Proximus, .....)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.