Ga naar inhoud

Opstartherstel liep al uren.


Gast

Aanbevolen berichten

Na een aantal keren bij jullie te zijn geweest,en geadviseerd ben een nieuwe schijf te kopen,kwam ik er dus achter dat er nog een schijf in de PC zit.Wat blijkt mijn harde schijf is niet kapot,maar mijn SSD is kapot.

Wat is SSD? Dat is ook een klein schijfje,die ook heel veel opslaat.Weer wat geleerd,nooit te oud om te leren.En nog bedankt voor jullie goede raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is SSD? Dat is ook een klein schijfje

Wat is SSD? Dat is ook een klein schijfje

Nee, dat is helemaal geen schijfje.

Je kan dat eerder vergelijken met uw geheugen van de pc.

De bestanden worden dus opgeslagen in de geheugen en dus digitaal.

Een gewone harddisk bestaat uit meerdere schijfjes en dat maak ook meer lawaai als je pc opstart.

SSD kan je niet meer opslaan dan een gewone harddisk.

256 GB SSD is dus even groot als 256 GB harddisk.

Het kan wel sneller data lezen en ook wegschijven dan harddisk.

 

Harddisk kan stuk gaan.

SSD kan dat ook maar het duurt langer.

Ik heb onlangs nog een SSD van minstens 10 jaar die stuk ging.

 

Nota: er zijn veel soorten SSD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, stegisoft zei:

Nee, dat is helemaal geen schijfje.

In een gesprek is het altijd goed van eerst de 'termen' wat vast te leggen - zo ook hier :-) - want wat is 'een schijf' ?

Ik ga hier geen aantal 'bepalingen' op een rijtje zetten - daar doet het nu niet toe - , dus geen verwijzingen naar sites of wiki of zo, maar voor doorsnee-gebruikers is een ssd ook wel een 'schijf' naast de hdd's enz..  Je slaat je gegevens van een computer 'op een 'schijf ' op toch... ?  (ssd: solid state disk)

 

Maar - zoals Stegisoft al zegt : het is een schijf zonder draaiende onderdelen (zonder dus de nadelen van die draaiende elementen - zie zijn post)

 

Maar goed: Ronaldus: het was dus niet je HDD (hard disk drive) die stuk was, maar wel je SSD. Ben je uit je probleem uit nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, maar bij mij laadt de pagina ook niet - 't zal aan de site-zelf liggen:

 

 

"Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.