Ga naar inhoud

Draadloze Marathon Mouse M705


james48

Aanbevolen berichten

Ja natuurlijk Fallstring - maar met zo'n logitch muis is die setpoint eigenlijk de software die je ervoor moet (nu ja 'moet'?) installeren wil je ze optimaal kunnen gebruiken.

En dus wachten we even op de ervaringen van TS...  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, Passer zei:

met zo'n logitch muis is die setpoint eigenlijk de software die je ervoor moet (nu ja 'moet'?) installeren wil je ze optimaal kunnen gebruiken.

Ik gebruik deze Logitech M705 Marathon muis bij een laptop en ik heb Setpoint niet geïnstalleerd, omdat ik daar het voordeel niet van inzag.

Wanneer installeer je Setpoint? Als jij het leuk of nuttig vindt om de werking van een of meer muisknoppen te wijzigen. Dat leek mij niet nodig.

Of als jij het leuk vindt om te kunnen zien hoeveel dagen de muis nog op de geïnstalleerde batterijen mee kan gaan. Met 2 volle batterijen zou de muis het 3 jaar moeten uithouden. Ik hoef zelf niet het aantal dagen te zien. Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, dan gaat het lampje op de muis rood branden in plaats van groen. Dat is voor mij voldoende.

 

Hier vind je de handleiding van deze muis: https://www.gebruikershandleiding.com/Logitech-m705-marathon-mouse/preview-handleiding-293012.html

Uit de handleiding:

"Installeer Logitech® SetPoint™ voor Windows® of Logitech Control Center voor Macintosh® als u wilt profiteren van functies zoals horizontaal scrollen en het schakelen tussen toepassingen, of als u uw muisinstellingen wilt personaliseren. Afhankelijk van uw besturingssysteem kan Logitech-software ook vereist zijn voor de middelste knop, en de knoppen Vorige en Volgende. De mogelijkheden van deze functies kunnen per toepassing verschillen."

 

TS lijkt moeite met klikken te hebben. Dat meende ik althans te begrijpen uit de startpost.

Uit de handleiding:

"Onvoorspelbaar muisgedrag of muisklikken die niet werken?
1. Probeer de muis op een ander oppervlak te gebruiken.
2. Verwijder metalen objecten tussen de muis en de Unifying-ontvanger.

3. Als de Unifying-ontvanger op een USB-hub aangesloten is, probeer de ontvanger dan direct op uw computer aan te sluiten.
4. Verplaats de Unifying-ontvanger naar een USB-poort die zich dichter bij de muis bevindt, of ga naar www.logitech.com/usbextender voor een USB-bureaustandaard, zodat u de Unifying-ontvanger dichter bij de muis kunt zetten.
Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met Logitech-klantensupport op www.logitech.com/support, of bel een van de nummers die in deze handleiding vermeld worden."

 

Als het mogelijk is, dan deze muis ook even proberen op een andere computer. Werkt hij daar ook niet goed, dan kun je aanspraak maken op garantie, wanneer de garantietermijn (Logitech biedt 3 jaar garantie) nog niet verstreken is en jij de aankoopbon nog in je bezit hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stegisoft zei:

Ik heb een vermoeden dat sommige Logitech muizen niet goed overeenkomen met Windows 10 door de software van Logitech?

Misschien heeft stegisoft gelijk. Maar zou het dan misschien een goed idee zijn om Setpoint (de software van Logitech) te verwijderen? Daarna de computer opnieuw opstarten, zodat alleen nog gebruik wordt gemaakt van de standaard drivers van Microsoft. De software van Logitech is immers optioneel; je hoeft die niet te installeren om de muis gewoon te kunnen gebruiken. Alleen wanneer je belang hecht aan sommige extra's (zoals horizontaal scrollen) heb je die software nodig.

 

De Logitech M235, die stegisoft nu heeft gekocht, is misschien een aardige muis, maar ik zou de 2 knoppen die aan de linkerkant van deze muis ontbreken (en bij de M705 wel aanwezig zijn), enorm missen. Ik gebruik die knoppen voortdurend om vooruit en terug te bladeren in de browser en de Verkenner. Dat is de standaardfunctie van die 2 knoppen; je hebt er de Logitech software niet voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef al eerder dat ik dezelfde muis als jij gebruik, de M705. Ik heb geen software van Logitech geïnstalleerd. Ik stopte de receiver in de laptop, zette de muis aan (met het schuifknopje dat onder op de muis zit) en hij werkte meteen.

Met de Unifying software kun je muizen en toetsenborden toevoegen en verwijderen, met andere woorden: je kunt er al je apparaten mee beheren die een Unifying receiver gebruiken. Maar dat heb je niet nodig wanneer je receiver en muis slechts op 1 computer gebruikt.

Zonder die Unifying software hoort de muis ook gewoon te werken wanneer de receiver in een USB poort zit. Muis en receiver zijn namelijk in de fabriek al gepaird. Dit laatste geldt trouwens voor iedere draadloze muis. Het bijzondere aan de Unifying software is dat je een muis kunt ontpairen, maar wanneer zou je dat willen doen? Daarnaast kun je tot wel 6 Unifying apparaten (muizne en toetsenborden) pairen aan die ene receiver.


Ik zou voorlopig alleen SetPoint verwijderen en daarna kijken hoe de muis zich gedraagt. Hoe werkt het scrolllen, het klikken en het dubbelklikken daarna?

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Porrelaar, ik heb na de Uninstall van SetPoint de computer opnieuw opgestart, en de map "C:\Program Files\Logitech" is helemaal verdwenen.

Zover het nu al te zien is lijkt het erop dat mijn muis nu weer normaal functioneert. 

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.