Ga naar inhoud

Pop-up die verdacht is


Custard

Aanbevolen berichten

Dit topic staat in de sectie Bestrijding malware & virussen. In die sectie mogen volgens het reglement alleen teamleden van PCH reageren. Op gevaar af dat ik door deze actie geschorst ga worden of keihard op de vingers getikt word, reageer ik nu toch.

Waarom? Omdat de voorbeelden die Custard laat zien voor mij niet wijzen op malware. Hij heeft volgens mij zelf toestemming gegeven voor deze meldingen. Het zijn volgens mij Web-pushnotificaties in Firefox.

Lees er hier alles over: hoe je ze krijgt, maar ook hoe je die uit kunt schakelen, zowel voor een specifieke website als voor alle websites: https://support.mozilla.org/nl/kb/pushnotificaties-firefox?as=u&utm_source=inproduct

 

Toen Custard ooit Facebook bezocht, zal hij de vraag hebben gekregen of hij notificaties van Facebook toe wilde staan. Dit is altijd een opt-in, d.w.z. je moet zelf toestemming geven. Onder die vraag staan dan verschillende opties: Notificaties toestaan; Nu niet; en daarachter staat nog een pijltje waarop je kunt klikken. Als je dat doet kun je volgens mij kiezen voor 'Nooit notificaties toestaan voor deze website'.

 

Ik heb die vragen al bij diverse websites gezien, maar ik kies vrijwel altijd voor Nu niet of Nooit toestaan.

Ik ga er nu van uit dat Custard zowel bij Facebook.com als bij swatchseries.to die vraag heeft gekregen en toen geklikt heeft op Notificaties toestaan.

 

Die verleende toestemming kun je intrekken. Klik daarvoor op de link die ik hierboven gaf en volg de aanwijzingen.

Je kunt ook aangeven dat voortaan alle nieuwe verzoeken voor het toestaan van notificaties geblokkeerd moeten worden.

Ik heb even op mijn pc in Firefox nagekeken van welke websites ik het sturen van notificaties geblokkeerd heb:

 

5b38b112e9568-Toestemming_voor_notificat

 

Zoals je kunt zien heb ik het sturen van notificaties alleen toegestaan aan de website waarop wij nu vertoeven: PC Helpforum.

 

Het is dus mogelijk om je toestemming voor het sturen van notificaties in een keer in te trekken voor alle websites waaraan jij in het verleden die toestemming verleend hebt. Klik daarvoor op de knop Alle websites verwijderen.

Wil je zulke verzoeken tot toestemming nooit meer zien, dan moet je een vinkje zetten voor 'Nieuwe verzoeken voor het toestaan van notificaties blokkeren'.

Daarna klik je onderaan in dat venster op de knop Wijzigingen opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit wel een interessante vraag, daarom heb ik even verder gekeken. Het is ook mogelijk om de toestemming voor het versturen van notificaties in te trekken zonder dat je daarvoor het menu van Firefox moet openen, maar dan moet je wel toevallig op een website zijn waaraan je die toestemming voor het versturen van notificaties hebt verleend.

In mijn geval is dat dus alleen PC Helpforum.

Ik klik dan op de i (van Informatie) die voor het webadres staat, en dan zie ik dit:

 

5b38b9222fef0-Toestemming_wissen.png

 

Wanneer ik zou klikken op het kruisje achter Toegestaan, dan trek ik daarmee mijn toestemming in en zal me bij een volgend bezoek aan PC Helpforum weer gevraagd worden of ik notificaties wil toestaan.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi porrelaar & iEscape

 

Hier ga ik meer over uitpluizen, het is zo uitgebreid deze dingen. Enorme dank porrelaar voor al deze info en sorry iEscape, de problemen twisten soms door elkaar dat ik niet eens weet onder welk topic het uiteindelijk behoort. Chaotisch als je 2 à 3 zaken tegelijk wil delen en graag wil geholpen worden.

Dan sluit ik dit af misschien. Nu ik meer weet met die notificaties en toestemmingen ben ik een heel eind verder en wederom uitstekend geholpen. Ik ga proberen om wat meer support ($$$) bij1 te trommelen voor jullie website. Tenslotte, zo goed geholpen worden met een gratuite service das niet niks hé :adore:

 

Dank je wel voor de hulp allemaal.

Hierbij wens ik allen een een goede vakantie, voetbalgenot, verkoeling en meer en meer etc.... :lol::thankyou-bor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik heb de nodige info overlopen i.v.m. notificaties (privacy/veiligheid etc...). Daarbij dan ook ineens zo goed mogelijk alles een beetje ingesteld naar mijn goesting en het loopt prima ondertussen. Geen meldingen meer van bepaalde sites. En dankzij kweezie en stegisoft lopen bepaalde muzieksites ook heel soepel ondertussen.

 

(Spijtig genoeg is dat altijd maar een tijdje dat alles goed loopt hé :xd: dus zijn jullie nog niet van mij verlost. Maarrrrr weeral bedankt voor de hulp en cheers :beer:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rest er nog de malware tools op te ruimen.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is, wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.