Ga naar inhoud

Format C....


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey! Passer,

Mijn SSD is 240Gig, maar daar ga ik niet veel aan veranderen. Ik heb nog een andere schijf van 500 Gig voor mijn Flight Simulator ( niets anders dat dat ), ik heb nog twee schijven, een voor belangrijke bij te houden zaken en een voor software die soms van pas komt, en ook nog een van 1,5 TeraB die ik als archief voor allerlei gebruik. Dus geen nood aan nieuwe partities.

Een ding is zeker, dat ik in de toekomst waarschijnlijk steeds deze werkwijze ga volgen, ik bedoel met laatste nieuwe download van Windows via USB Medietool, in plaats van met de CD/DVD. Dit gaat duidelijk sneller. Ik zal nu zien of alles goedkomt als ik herinstalleer, maar da's voor morgen, denk ik...

Bedankt

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Format betekend dat alles er nog is maar je ziet het niet meer.

Partitie verwijderen is effectief alles weg en kan enkel nog met dure software misschien nog terug gehaald worden.

Als ik harddisk naar containerpark breng doe ik verschillende keren partitie verwijderen en terug aanmaken en dan formateren en nog eens keer alles doen.

Tot nu toe had ik nooit een bestand kunnen terug halen.

 

Partitie betekend absoluut niet dat je één SSD of HD in verschillende partitie moet indelen.

Je kan kiezen: 1 SSD met één partitie of 1 SSD met meerdere partities.

Dus je kan Windows zetten in SSD op 1 partitie en download in tweede harddisk.

Nooit data zetten in C en D partitie want virussen worden meestal geschreven voor C en D

 

Als je stalone software installeert in bijvoorbeeld partitie D: dan hoeft je niet opnieuw te installeren.

Een voorbeeld van stalone software is Winrar want die heeft Windows in feite niet nodig.

Het zal altijd starten na installatie van Windows zonder dat je Winrar opnieuw moet installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat soort beveiligingen vind ik overbodig voor mijn eigen apparaten. En als ik een HD naar containerpark brengn dan leg ik die eerst even op mijn werkbank, en sla er eens met een tamelijk zware hamer op, en dan zal er wel niet veel data meer kunnen uitgehaald worden. Trouwens wie gaat zich daarmee bezighouden om een wildvreemde HD die hij op het containerpark vindt, te gaan afzoeken op data om daarmee wat te gaan aanvangen?.... Overbodige, of fel overdreven beveiligingsmaatregelen, vind ik...

Toch bedankt voor de info.

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden zijn er veel data zoals bankrekeningnummer en paswoord achterhaald door niet verwijderen van data.

Hamer alleen is niet voldoende hoor.

Men kan gemakkelijk nog de schijven uithalen en gegevens uithalen. Zelfs als de schijf in twee is.

Daarom is er nu GPDR in leven geroepen en dat is niet zomaar uit de lucht gekomen.

Bedrijven zijn zelfs verplicht om alle harddisk naar een speciale bedrijf te brengen om totaal te kunnen vernietigen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.