Ga naar inhoud

Kolommen vergelijken


DaveB

Aanbevolen berichten

Snap niet waarom je geirriteerd bent. Ik formuleer de vraag niet anders. Ik ben geen excel wizard dus ik weet niet hoe je zaken geformuleerd wil hebben. Toevoegen van een excel document heeft geen doel omdat ik daar niks aan formules in heb staan omdat ik het niet snap vandaar ook deze vraag. 

Mijn excuus als ik hulp vraag in zaken waar ik niet kundig in ben. 

Sluit dit topic maar aub, heb hier namelijk geen zin in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Snap niet waarom je geirriteerd bent. Ik formuleer de vraag niet anders...

Je vraag was zodanig gesteld dat niet duidelijk was wat je bedoelde. Dat bleek al uit het feit dat een ander dan ik je vroeg om een bestand te plaatsen (dat maakt een vraag meestal veel duidelijker) en dat was ook de reden dat ik om verduidelijking vroeg. Als dat antwoord van jou dan zodanig is dat dat ook weer aanleiding geeft tot verwarring, dan is dat voor degenen die je vraag willen beantwoorden niet prettig. Er is nu meerdere keren heen en weer moeten schrijven, terwijl dat niet nodig was geweest als je je vraag goed had geformuleerd.

Quote

Toevoegen van een excel document heeft geen doel omdat ik daar niks aan formules in heb staan

Als jij schrijft: " Met jouw formule krijg ik waar / omwaar...", dan heb je wel degelijk een formule gebruikt. Maar dát schrijven zonder aan te tonen dat wat je schrijft juist is, daar heeft niemand iets aan; dan moet je dat laten zien middels toevoeging van een een Excelbestand.


Als je een vraag stelt dan is het niet onredelijk om zelf enigszins mee te werken aan de oplossing ervan. Ik heb mijn reacties gegeven in jóuw belang, niet in dat van mezelf !
 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn beleving was de vraag duidelijk en mijn beleving is nogmaals: geen kunde / verstand van excel. het excel bestand waar om gevraagd werd bevatte geen formules. Ik heb dat uitgelegd. Snap jouw probleem met mij niet. Ik heb meegewerkt aan een oplossing want ik heb je formule gebruikt. Je hebt die zelf gemaakt dus dan weet je de werking er toch van? Heb precies gedaan wat je zei. Maar dit is een disucussie die nergens over gaat. Voor de derde!! keer bedankt voor de hulp. Maar ik leg mijn vraag wel ergens anders neer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha heeft je een formule gegeven die volgens jou waar/onwaar als uitkomst geeft.

Om die uitkomst te krijgen, moet je de formule toch in het bestand hebben toegepast.

Alpha vraagt nu om dat bestand met de formiule te plaatsen zodat hij het kan bekijkken en zien waar het fout is gegaan.

Dat is toch terechte vraag volgens mij.

 

Laat ons redelijk blijven en nog een poging doen.

Kan je het gevraagde bestand met de formule plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2018 om 09:43, Haije zei:

Beste Dave,

 

zou je eens een (voorbeeld van) je bestand (of een deeltje daarvan) willen posten als bijlage?

Als het kan dan a.u.b. voor een paar regels ook de gewenste uitkomst handmatig daar in zetten.

Dave, mijn vraag naar een bijlage is bedoeld om inzicht te krijgen hoe je bestand er uit ziet. Dat kan een helper namelijk helpen inzicht te krijgen in wat je wilt bereiken; het ondersteunt je vraag immers. En het voorkomt dat een helper zelf iets maakt dat helemaal niet strookt met je eigen opzet. Het feit dat er geen formules in zo'n bestand staan moet geen reden zijn om het niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.