Ga naar inhoud

Na Windows update geen netwerkverbinding meer


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Dolly Huisman-Vink zei:

... De Wifi werkt daarentegen wel.

Bedoel je daarmee dat andere toestellen geen probleem hebben om verbinding te maken en op internet te gaan?

 

Kan je het merk, model en juiste type van de pc of laptop opgeven?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Dolly Huisman-Vink zei:

Ik heb ook een tekstdocumentje, misschien beter?

Niet nodig, het .speccy bestanfdje volstaat.

 

17 uren geleden, Dolly Huisman-Vink zei:

alleen de desktop PC heeft geen internetverbinding.

Volgens het speccy logje is het de wiifi van de desktop die niet werkt.

De wiifi adapter staat zelfs niet in de lijst met met hardware.

 

Kan je eens kijken bij apparaatbeheer of de wifi adapter daar nog staat en of die is ingeschakeld.

Kijk dan ook eens of er soms apparaten gemeld worden met een rood kruis of een gele driehoek.

Om naar appraatbeheer te gaan, kan je het volgende doen.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Volgens het speccy logje is het de wifi van de desktop die niet werkt.

De wifi adapter staat zelfs niet in de lijst met met hardware.

@kweezie wabbit Wanneer in het Speccy rapport staat onder Wi-Fi info: Wi-Fi is niet ingeschakeld, dan kan dat ook betekenen dat er helemaal geen wifi adapter in de desktop pc zit.

Ik heb hier 3 desktops staan. Bij alle drie de pc's zal Speccy aangeven onder Wi-Fi info: "Wi-Fi is niet ingeschakeld". (Ik heb dat zojuist gecontroleerd op 2 van mijn desktops.) Dat komt doordat in geen enkele van mijn desktop pc's een wifi adapter zit.

Ik denk daarom dat in de desktop van Dolly ook geen wifi adapter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.