Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Audass

probleem met iCloud op iMac

Aanbevolen berichten

Hello

Een huisgenoot heeft mijn account op onze iMac geopend , hoe weet men niet meer , juiste paswoord , verkeerde ? 

Maar nu komt steeds bij het openen  van mijn account in de rechterbovenhoek van het bureaublad volgend bericht " Finish Changing your password. Your paswoord also protects access to data stored in iCloud . To finish c... rest kan ik niet meer lezen. Ik kan ofwel klikken op close of op details. Als ik klik op details komt de kader iCloud met al de de verschillende programma's waarvan het paswoord in iCloud staat?? Denk ik ? 

Binnen deze kader staat een tweede  kleine rechthoek met op de bovenste lijn username ingevuld in zeer lichte letters en daaronder de vraag naar een paswoord. Heb ik al vijf keren ingevuld .Ik kan ook klikken op cancel. Nog steeds is het probleem blijkbaar niet opgelost. Ik hoef die kader met het bericht Finish changing your password NIET ! Kan iemand mij helpen AUB ? 

Met dank en vg 

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

aanvulling

de tweede kader vermeldt de tekst iCloud preferences wants to make changes to your account. Type your password to allow this . Ik veronderstel dat dit het laatste paswoord is . Werd al 5 keren ingevuld ! 

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

welk paswoord ? Dit van iCloud wordt als incorrect betiteld. Dit om mijn account op te starten als juist ?????????????

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Waarom pissig worden :rofl:

Lees eens PCH forumregels.

Verwacht niet direct een antwoord als u iets aan een “Beheerder” of “Moderator" vraagt. Wij zijn ook maar mensen en zijn niet 24/24 uur en 7/7 dagen online.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

ik ,ben niet pissig. U vermoedt dit waarschijnlijk omdat zo drie zendingen mekaar opvolgen. U moet de bijkomende aanzien als aanvullingen !

Met geduld en vriendelijke groeten

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    3 uren geleden, Audass zei:

Een huisgenoot heeft mijn account op onze iMac geopend , hoe weet men niet meer ,

Neen .  .  .  , dat klopt niet. Jouw huisgenoot heeft geprobeerd jouw iCloud-wachtwoord behorend bij jouw iCloud-account te wijzigen of steeds het verkeerde wachtwoord ingevuld.

Maar nu komt steeds bij het openen  van mijn account in de rechterbovenhoek van het bureaublad volgend bericht " Finish Changing your password. Your paswoord also protects access to data stored in iCloud . To finish c... rest kan ik niet meer lezen. Ik kan ofwel klikken op close of op details. 

Na één of twee maal het onjuist wachtwoord te hebben ingevuld, komt normaliter een venster als onderstaande. Na 3 x foutief wachtwoord wordt het geblokkeerd, oftewel de optie Enter Passcode verdwijnt. Dan krijgt men Close en Details te zien.

5b464c02ecfbd_Schermafbeelding2018-07-11om17_49_47.jpg.76a268914d6a1443656f234000b00dfe.jpg

Als ik klik op details komt de kader iCloud met al de de verschillende programma's waarvan het paswoord in iCloud staat?? Denk ik ? 

Dat zijn de programma’s die men via iCloud kunt synchroniseren, zodat men bijvoorbeeld op de iMac en/of op een iDevice e-mailberichten, herinneringen, Notities kunt lezen en/of foto’s kunt bekijken. Programma's met jouw gegevens, e-mailberichten, foto's e.a. dat beschermd wordt, zodat niemand anders inzage heeft. Het is om jouw privacy te beschermen.

Heb ik al vijf keren ingevuld .Ik kan ook klikken op cancel. Nog steeds is het probleem blijkbaar niet opgelost.

Nadat ‘iemand’ geprobeerd heeft om jouw iCloud-wachtwoord behorend bij jouw iCloud-account te wijzigen, wordt vervolgens gevraagd om een toestemming of die persoon gemachtigd is om dat wachtwoord te wijzigen.

In dat ‘toestemming’-venster dient het ‘toestemming’-wachtwoord te worden ingevuld.

Het ‘toestemming’-wachtwoord is niet hetzelfde als jouw iCloud wachtwoord behorend bij jouw iCloud account.

Het ‘toestemming’-wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord dat je gebruikt als je (bijvoorbeeld) bij Beveiliging en Privacy het hangslot wilt ontgrendelen om wijzigingen uit te voeren, en is hetzelfde als jouw iMac Inlog-Wachtwoord. 

5b464d59bb598_Schermafbeelding2018-07-11om20_00_20.jpg.37a2765b03fd487ced91d3b66d099ee4.jpg

5b464d7000b64_Schermafbeelding2018-07-11om20_00_38.jpg.1e9089c63474e3800075d7d0acf3477f.jpg

Na te ‘vaak’ een verkeerd wachtwoord te hebben ingevuld, wordt jouw iCloud account geblokkeerd, voor meer informatie lees dit artikel eens goed door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Dank u iEscape voor de uitvoerige uiteenzetting en  hulp .

Maar ik krijg het hangslot niet open ! Of wat moet er gebeuren als ik er op klik zoals u voorschrijft. Ik heb dus al ettelijke keren het paswoord , dat ik op mijn nieuwe iMac gebruik voor Apple id en ook voor iCloud ingevuld op de oude iMac (maar zonder klikken op het slot) en steeds blijft de opmerking komen "Finishing changing your pasword....."

Ik begin radeloos te worden. Hopelijk ziet u nog een lampje branden aan het einde van de tunnel ! 

Mvg

Audass

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!