Ga naar inhoud

Download in windows10 opend in verkeerd programma.


Gast

Aanbevolen berichten

Klik eens met de rechter muisknop op het icoontje om Alzip te downloaden.

Kies dan voor link opslaan als ...

Dan kan je de naam (normaal is dit ALZip.rar) en de locatie (normaal is dit de map downloads) bepalen om het bestand op te slaan.

Lukt dat zonder problemen?

 

Ga dan naar het bestand en dubbelklik er op.

Wat gebeurt er dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moet dit in de map Downloads komen . dat doet het ook, maar als ik het gedownloade bestand wil opeen , in mijn geval Alzip. dan opend Alzip niet met het juiste programma. 

Bij mij in kladblok

 

 

ttttt.jpg

2ttttt.jpg

1ttttt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo maar daarmee is het oorspronkelijke probleem nog niet opgelost.

Een .zip bestand kan je met de verkenner dus zonder problemen openen maar met een .rar bestand kan windows niet overweg.

Je moet een apart programma installeren om een .rar bestand te openen en dat heb jij waarschijnlijk niet.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extyra's uit !!) en start CCleaner op.

Bij de installatie kan je de taal instellen op Nederlands.

 

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghelsing  Dat is niet wat kweezie wabbit je gevraagd heeft. Het door jou nu geplaatste bestand startup.txt toont alleen maar de paar programma's die automatisch opstarten met Windows.

Kweezie wabbit wil een lijst zien van alle programma's die op jouw computer geïnstalleerd zijn.

Dus doe het nog een keer (ik heb 2 zinnen toegevoegd aan de instructies van kweezie wabbit, zodat je niet opnieuw de fout ingaat):

 

Klik in CCleaner in de linkse kolom op "Gereedschap".

In de middelste kolom moet de knop Programma's deïnstalleren geselecteerd zijn. Die knop moet blauw zijn.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

De naam van het bestand is install.txt. Laat dat zo.

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan deze keer. :top:

 

Kweezie wabbit liet je dit doen om na te gaan of jij een programma op je computer hebt geïnstalleerd waarmee je .rar bestanden kunt uitpakken.

Ik heb de lijst bekeken en jij hebt zo'n programma niet.

Jij kunt nu aan de slag met het programma ALZip en misschien is dat voor jou al voldoende.

 

Maar wanneer jij in de toekomst .rar bestanden wilt kunnen openen én zelf wilt kunnen maken, dan heb je het programma WinRAR nodig: https://www.winrar.nl/

WinRAR is niet gratis! Je hoort er een licentie voor aan te schaffen. Deze kost € 29,95.

 

Wanneer jij .rar bestanden alleen maar wilt kunnen uitpakken, dan heb je WinRAR niet nodig, maar kun je volstaan met het gratis 7-Zip: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/bestanden-comprimeren-en-unzippen-met-7-zip/

Met 7-Zip kun je dus .rar bestanden uitpakken, maar je kunt er niet zelf .rar bestanden mee maken.

 

Misschien komt kweezie wabbit nog met aanvullend commentaar op het bestand install.txt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.