Ga naar inhoud

geen schijf ruimte meer op mijn ssd schijf


tomtom700

Aanbevolen berichten

Je hebt hier een C en een D station.

Volgens het screenshot heb je nog 42% vrije ruimte op de stations C en D samen.

 

Staan die allebei op de ssd schijf of zijn het 2 aparte schijven?

 

Probeer of je speccy kan installeren.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de pc maar dicht :)

Volgens het speccy logje heb je 2 fysieke schijven.

Een SSD van 128 GB met de C en de D partities en een klassieke schijf van 2 TB voor de partitie E.

De D partitie is waarschijnlijk de herstelpartitie en daar blijf je dus best af.

De C partitie is slechts 106 GB en dat is wel echt weinig voor windows en programma's.

Komt er nog bij dat ook je profiel en alle bijhorende mappen (documenten, afbeeldingen, video's, downloads, ...) op de C staan.

Resultaat is dat er nog maar 3GB vrij is op de C partitie en dat is te weinig om vlot te werken.

 

Ga eens naar de map C:/gebruikers en klik met rechts op je accountnaam.

Kies dan voor eigenschappen (helemaal onderaan het lijstje) en kijk hoe groot die map (met submappen) is.

 

Een mogelijke oplossing is om de persoonlijke mappen (van je profiel) te verplaatsen naar de E schijf. Daar is er nog ruimte zat.

Hoe je dat doet, kan je nalezen op deze pagina.

Lees de procedure eerst grondig na en als je vragen hebt, stel ze gerust.

Bij twijfel ook eerst vragen en pas daarna iets doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je persoonllijke mappen nemen net geen 3,5 GB in aan ruimte.

Aangezien je maar een kleine systeemschijf hebt, is dit toch heel wat.

Ik zou toch overwegen om de persoonlijke mappen te verplaatsen naar de E schijf.

22 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Een mogelijke oplossing is om de persoonlijke mappen (van je profiel) te verplaatsen naar de E schijf. Daar is er nog ruimte zat.

Hoe je dat doet, kan je nalezen op deze pagina.

Lees de procedure eerst grondig na en als je vragen hebt, stel ze gerust.

Bij twijfel ook eerst vragen en pas daarna iets doen.

Het zal niet alles oplossen maar alle beetjes helpen.

 

Een andere optie is om een grotere SSD aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad.

26 GB is een kwart van de totale ruimte en volgens mij heeft dat te maken met de 32 GB aan geheugen.

Bij de slaapstand wordt de inhoud van het geheugen namelijk op de schijf opgeslagen.

Een mogelijke oplossing is de slaapstrand uitschakelen en de pc herstarten.

Dan zou de hyberfil.sys verdwenen moeten zijn.

Met een SSD heb je eigenlijk geen slaapstand nodig omdat de ssd supersnel opstart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hab jullie reactie gelezen, hoe kan ik die slaapstand uitschakelen, en kan de inhoud van hyberfil.sys verwijderd worden en hoe

heb ook via ccleaner eens laten zoeken naar dubbele bestand op de c schijf, maar weet niet wat ik kan en mag verwijderen, heb die meegestuurd in een tekst document, hen ondertussen de submappen verplaatst naar mijn e drive

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.