Ga naar inhoud

google-server niet gevonden


Aanbevolen berichten

als ik op google naar een website wil gaan krijg ik vele keren dit te zien

Hmm. We kunnen die website niet vinden.

We kunnen geen verbinding maken met de server op www.googleadservices.com.
Als het adres juist is, kunt u drie andere dingen proberen:

    Probeer het later opnieuw.
    Controleer uw netwerkverbinding.
    Als u verbinding hebt maar zich achter een firewall bevindt, controleer dan of Firefox toegang heeft tot het web.

ik weet (als leek)helaas niet wat ik moet doen dus is alle hulp meer dan welkom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een suggestie. Nakijken kan geen kwaad...

Open het hosts bestand. Dat vind je hier: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts. Wanneer Windows je vraagt met welk programma dat hosts bestand geopend moet worden, dan kies je Kladblok.

Kijk in dat hosts bestand of er een regel in staat met www.googleadservices.com  of alleen googleadservices.com.

Wanneer dat het geval is, dan kan er inderdaad geen verbinding worden gemaakt met www.googleadservices.com en dan krijg je zo'n foutmelding.

 

In mijn hosts bestand zijn door het programma Unchecky verschillende regels met internetadressen toegevoegd, omdat die horen bij websites waar je beter niet naar toe kunt gaan.

Wanneer ik zo'n internetadres in de adresbalk van Firefox plak en op Enter druk, dan zal ik dezelfde foutmelding krijgen die jij kreeg:

 

5b4e1fc93b241-Server_niet_gevonden.png

 

Behalve het internetadres in mijn afbeelding is deze melding dezelfde als jij krijgt, neem ik aan.

Wijzig nog niets in het hosts bestand, ook al staat googleadservices.com daarin.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fritz the fox  Jij bent ook een mooie! Wat dacht jij? Laat porrelaar die lange lijst maar nakijken, want ik heb daar geen zin in...

 

Wanneer het hosts bestand geopend is in Kladblok, klik je op Bewerken > Zoeken. In het zoekvak type je dan: www.googleadservices.com en dan klik je op Volgende zoeken.  Op die manier heb je hem direct gevonden. Hij staat ongeveer halverwege in die ellenlange lijst: 0.0.0.0 www.googleadservices.com

"Door de betreffende domeinnaam aan het HOSTS-bestand toe te voegen met een verwijzing naar het IP-adres 127.0.0.1 (het IP-adres van de computer) of 0.0.0.0 (een niet bestaand IP-adres), wordt als het ware een doodlopende weg gecreëerd. Zodra wordt geprobeerd een via het HOSTS-bestand geblokkeerde website of advertentie te laden, toont de browser een melding dat de pagina niet kan worden gevonden." (Info van Menno Schoone, zie onderaan deze post)

 

Ik heb zelf nog nooit zo'n lang hosts bestand als dat van jou gezien.

Hieronder plak ik de volledige inhoud van een standaard hosts bestand:

 

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#    127.0.0.1       localhost
#    ::1             localhost

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jouw hosts bestand is heel wat langer: het telt maar liefst 14.350 regels. Dat betekent dat jij er zelf ruim 14.000 regels aan hebt toegevoegd. In Microsoft Word bleken dat maar liefst 276 pagina's A4 te zijn! :lol:

 

Natuurlijk heb jij al die regels niet zelf een voor een toegevoegd. Jij hebt een hosts bestand van deze website gehaald: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

En dat hosts bestand heb je in de plaats gezet van het oorspronkelijke hosts bestand.

Met andere woorden: jij hebt zelf voor die blokkade gezorgd door het hosts bestand te wijzigen.

 

Je kunt nu kiezen uit 2 opties:

1. Je gaat zelf de regel 0.0.0.0 www.googleadservices.com uit het hosts bestand halen.

of 2. Je kiest ervoor om het hosts bestand te resetten. Dat betekent dat het er net zo uit komt te zien als het kleine hosts bestand waarvan ik hierboven de inhoud liet zien.

 

Voor het resetten van het hosts bestand naar de standaard waarden kun je deze handleiding van Microsoft gebruiken: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/972034/how-to-reset-the-hosts-file-back-to-the-default

 

Als je zelf handmatig wijzigingen in het hosts bestand wilt aanbrengen (bijv. die ene regel eruit halen), dan kan dat natuurlijk ook. Hier wordt uitgelegd hoe je het hosts bestand zelf kunt aanpassen: https://support.vip.nl/nl/support/solutions/articles/1000127980-hosts-file-aanpassen-in-windows

Denk eraan dat je het gewijzigde hosts bestand niet opslaat als Tekstdocument (*.txt), maar als Alle bestanden (*.*)

 

Lees eventueel voor meer informatie over het hosts bestand dit artikel van Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html

 

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.