Ga naar inhoud

Laptop een upgrade geven


Aanbevolen berichten

Welke vlakken? Bedoel je de tegels die je ziet, nadat je op Start (de witte Windows-vlag) hebt geklikt? Al die tegels kun je weggooien via rechtsklik op zo'n tegel > Van Start losmaken.

Daarna houd je gewoon een lijst met de geïnstalleerde apps/programma's over.

 

Bovendien houdt over 1½ jaar (op 14 januari 2020) de ondersteuning van Windows 7 op. Je krijgt dan geen beveiligingsupdates meer, terwijl er nog wel gaten in de beveiliging gevonden zullen worden. Die gaten worden na die datum dus niet meer gestopt. Omdat die gaten in de beveiliging ook bij malware makers bekend zullen worden, zullen zij zich gaan richten op mensen die na 14 januari 2020 toch Windows 7 blijven gebruiken.

Na 14 januari 2020 wordt het dus minder veilig om Windows 7 te blijven gebruiken. Ik wil mijn pc graag nog wat langer veilig kunnen gebruiken; daarom ben ik overgegaan naar Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanschaffen of gratis?  Windows 10 kwam uit op 29 juli 2015. Gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1 konden daarna een jaar lang gratis upgraden naar Windows 10. Die periode is zelfs nog wat verlengd voor mensen die aangaven dat ze in Windows gebruik maakten van bepaalde toegankelijkheidopties. Op 31 december 2017 is die mogelijkheid echter ook beëindigd.

 

Gratis upgraden is nu niet meer mogelijk. Toch lees ik nog regelmatig meldingen van mensen die op hun pc waar Windows 7 op stond, een schone installatie van Windows 10 uitvoerden. Wanneer tijdens de installatie van Windows 10 werd gevraagd om de productcode, dan voerden zij de productcode in van Windows 7 die op een sticker op hun computer stond. En warempel, daarna bleek Windows 10 nog geactiveerd te zijn ook.

Met een schone installatie wordt bedoeld dat je opstart van de door jou gebrande installatie-dvd van Windows 10 (of van een opstartbare USB stick waarop Windows 10 staat). Er zal dan niets van je bestanden of programma's bewaard blijven.
Of dit bij jou ook nog lukt kan ik niet garanderen. Meer informatie daarover vind je hier: https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het met de nieuwe SSD schijf toch proberen om Windows 10 er schoon op te installeren met mijn oude code en nieuwe Windows 10 DVD. Heb altijd voor de zekerheid dan nog een DVD met Windows 7 er ook bij. Is het proberen waard toch? Hoe gaat dat eigenlijk, een nieuwe SSD schijf installeren? Heb je daar van een goede betrouwbare stappenplan voor me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat droske jou in een ander topic had aangeraden om na te gaan denken over een nieuwe krachtiger laptop met een betere videokaart: https://www.pc-helpforum.be/topic/70206-asmtxhcisys-error-na-verbinding-iphone/?do=findComment&comment=552160

Juist omdat je graag gamet en nu daarbij wat problemen ondervindt (Spel loopt niet soepel genoeg naar jouw zin).

Voel je daar niets voor of is je budget daarvoor niet toereikend?

 

Je zult eerst moeten beslissen wat je gaat doen: een SSD voor de oude laptop aanschaffen of een nieuwe laptop kopen.

10 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Hoe gaat dat eigenlijk, een nieuwe SSD schijf installeren?

Dat beschreef ik al in een eerdere reactie in dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/70285-laptop-een-upgrade-geven/?do=findComment&comment=552134

Als je niet weet hoe je de laptop moet open maken om de harde schijf eruit te halen, dan zoek je met Google op asus k53sv change hdd

Je vindt dan diverse filmpjes en artikelen waarin getoond wordt hoe je dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.