PC Helpforum wenst u fijne feestdagen!
PC Helpforum wenst u een fantastisch en gezond 2021 toe!
Door
Tom Konings,
in Archief Windows 10
-
Welkom op PC Helpforum
-
Leden statistieken
-
Gerelateerde inhoud
-
Door jmn
Hallo,
Mijn laptop kan meestentijds niet zonder netvoeding draaien.
De accu is gewoon vol, althans dat geeft ie aan.
Soms lukt het even, maar dan valt hij daarna ineens weer uit. Op een manier zoals door oververhitting of kortsluiting.
Me lijkt dat er iets is in stroomvoorziening vanaf de accu, omdat hij het met adapter wel gewoon doet.
Maar hoe controleer ik dat? Ik heb 'm al opengeschroefd, maar er was niks bijzonders te zien. Dat is natuurlijk vaak zo...
Hoe kan ik bijv. controleren of de accu nog goed is? Is daar software voor, of moet dat echt met externe meetapparatuur?
Het betreft een Asus R540U.
Ben benieuwd.
Groeten,
Johan Nijsse
-
Door spike666
Hallo,
Mijn pc is onlangs gecrasht. De harde schijf werkte totaal niet meer.
Hij werkte met windows 7 en outlook2010.
In outlook had ik een aantal archiefmappen waarin emails gesorteerd en bewaard werden. Ook de agenda werd ingevuld (en loopt terug tot 2003).
Normaal maak je een pst bestand om te exporteren (backup) naar een externe harde schijf.
Om een of andere reden is de laatste backup niet gemaakt en is de vorige verdwenen van de externe hd.
Probleem dus.
Na datarecuperatie heb ik een lijst aan bestanden van de gecrashte schijf.
Kan ik daarmee iets aanvangen, hoe ga ik te werk, waarnaar ga ik op zoek?
-
Door grayskull70
Hallo,
Al een hele lange tijd heb ik problemen met dat mijn PC zomaar uitvalt. Ik heb van alles gedaan en ik heb tot nu toe nog niks erover gevonden, misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Alvast bedankt.
Logboek:
Bron: Kernel-Power
Gebeurtenis-ID: 41
Taakcategorie: 63
Eventdata:
BugcheckCode 0 BugcheckParameter1 0x0 BugcheckParameter2 0x0 BugcheckParameter3 0x0 BugcheckParameter4 0x0 SleepInProgress 1 PowerButtonTimestamp 131892697460975455 BootAppStatus 0 Checkpoint 0 ConnectedStandbyInProgress false SystemSleepTransitionsToOn 1 CsEntryScenarioInstanceId 0 BugcheckInfoFromEFI false CheckpointStatus 0
-
Door SealWithIt
Goedenavond,
Ik heb sinds kort een groot probleem met mijn computer, elke keer als ik mijn computer opstart begint mijn monitor vage versies van de bijhorende beelden te laten zien. Het is lastig uit te leggen dus hier heb ik een paar afbeeldingen.
Telkens als deze vakjes op het beeldscherm verschijnen, is er geen motie naast het bewegen van mijn muis, bij sommige gevallen word het beeldscherm zwart en na een aantal keer re-start mijn computer automatisch.
Ik heb denk ik 2 mogelijke aanleidingen gevonden.
Optie 1: Elke keer als het beeldscherm zwart wordt krijg ik dit bericht: Display Driver has stopped working and has recovered. Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode, Version 416.34 stopped responding and has recovered.
Ik denk dat het mogelijk hier mee te maken kan hebben.
Optie 2: Ik heb een onbetaalde gedownloade versie van Windows 8.1 die misschien niet al te goed functioneert
Ik kan dus maximaal een halve minuut mijn computer bedienen totdat hij re-start. Ik kan wel zonder problemen in de bios dingen veranderen.
Mijn onderdelen zijn:
amd fx 8350 wraith
asus 970 pro gaming/aura
gigabyte geforce gtx 1060
Ik weet voor de rest niet hoe ik dit probleem kan oplossen, daarom hoop ik graag een antwoord terug te krijgen.
Alvast bedankt.
-
Door N1bby
Hey beste mensen,
Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.
Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.
Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.
Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
- Core i7 920
- Intel x58 chipset
- NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
- 12 GB ram
- 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)
232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)
931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)
Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/
Dankuwel
-

OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
Aanbevolen berichten