Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Franneke

scarletmail configureren bij Thunderbird

    Aanbevolen berichten

    Hallo, ik heb mijn pc gereset, ik gebruikte Windows Live Mail, dit programma is niet meer compatible voor Wind 10 en zeer verouderd. Mijn mail adres is....@scarlet.be, ik kan mijn adres op Thunderbird niet configureren, bij Scarlet kunnen ze mij niet helpen, inloggen op webmail gaat wel...........

    Ik vraag mij af of ik mijn archief, ttz, mail adressen en mappen van scarlet kan terugkrijgen via hen, deze moeten toch op de server staan ?

     

    Alle info zeeeeer werlkom !

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Welkom op het forum, Franneke.

     

    Ik gebruik zelf geen e-mailadres van Scarlet, dus ik kon enkel Google gebruiken voor het zoeken naar oplossingen.

    Ik vond de volgende websites die voor jou nuttig kunnen zijn:

    1. Over het handmatig configureren van een e-mailaccount in Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie

    2. De serverinstellingen van Scarlet: https://www.scarlet.be/help/faq/769/59/Welke-standaardinstellingen-gebruikt-Scarlet-voor-e-mail

     

    32 minuten geleden, Franneke zei:

    Ik vraag mij af of ik mijn archief, ttz, mail adressen en mappen van scarlet kan terugkrijgen via hen, deze moeten toch op de server staan ?

    Alleen wanneer jij Scarlet had ingesteld als IMAP account. Dan blijven de berichten op de server van Scarlet staan.

    Wanneer jij Scarlet had ingesteld als POP3 account, dan worden standaard de berichten op de server van Scarlet verwijderd, nadat je die hebt binnengehaald met je e-mailprogramma. Of je moet zelf in je e-mailprogramma aangegeven hebben dat de berichten na downloaden toch op de server moeten blijven staan.

     

    Jij gebruikte tot nu toe Windows Live Mail. Wanneer jij Scarlet ingesteld had als IMAP account, maar er een gewoonte van maakte om veel berichten op te slaan in lokale mappen van Windows Live Mail, dan verdwijnen die berichten van de server van Scarlet. Ze zijn dan alleen nog maar in te zien via de lokale mappen van Windows Live Mail en dat programma heb je nu blijkbaar verwijderd doordat jij je pc gereset hebt.

     

    In Thunderbird werkt dat ook zo. Wanneer jij alleen maar IMAP accounts gebruikt en je maakt er een gewoonte van om berichten die je wilt bewaren te verplaatsen naar Lokale mappen, dan kun je die berichten later niet meer via webmail bekijken, want ze verdwijnen van de servers. De lokale mappen van Windows Live Mail en van Thunderbird worden namelijk niet gesynchroniseerd met de servers van je e-mailproviders.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Hallo Porrelaar,   ik kan nu wel ontvangen maar niet versturen.

     

    Ik begrijp het systeem, welk mailprogramma zou er dan beter zijn, waar de mail toch op de server blijven ondanks dat ik ze toch klasseer in mappen ?

     

    Scarlet schudt het van zich af, die instellingen, pfffft

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Je zou best Thunderbird kunnen blijven gebruiken, maar je moet dan geen gebruik maken van Lokale mappen in Thunderbird.

    Onlangs had mijn vriendin hetzelfde probleem. Ze was gewend om haar mails op haar desktop pc te sorteren in Lokale mappen in Windows Live Mail.

    Ze is net als jij overgegaan naar Thunderbird, maar ze wil haar mails op al haar apparaten kunnen zien, dus ook met de app Mail op haar iPad. En dat lukt niet wanneer je gebruik maakt van Lokale mappen in Thunderbird. De mails die ze op haar desktop pc (in Thunderbird) had verplaatst van Postvak IN naar allerlei submappen in Lokale mappen, waren niet zichtbaar in de app Mail op haar iPad.

     

    We hebben toen samen gezocht naar een oplossing.

    De beste oplossing leek ons om in webmail van de diverse e-mailproviders extra mappen aan te maken.

    Bij haar was dat Gmail. Gmail spreekt overigens niet over mappen, maar over labels. Komt op hetzelfde neer. Ze maakte in webmail van Gmail (dus inloggen op Gmail via de browser) een paar labels aan. Daarna sleepte ze wat berichten vanuit haar Postvak IN van Gmail naar die net aangemaakte labels.

    Daarna startte ze Thunderbird... en jawel de mail werd gesynchroniseerd en in Thunderbird zag ze nu ook de nieuwe labels/mappen die ze via webmail had aangemaakt. Nu kon ze haar mails ook blijven lezen via haar iPad.

     

    Stel dat het je lukt om Scarlet werkend te krijgen in Thunderbird, dan raad ik je aan om in Thunderbird geen gebruik te maken van Lokale mappen. In plaats daarvan log je in op webmail van Scarlet en dan ga je in webmail van Scarlet extra mappen aanmaken: https://www.scarlet.be/help/faq/622/59/Hoe-voeg-ik-een-nieuwe-map-toe-in-mijn-Webmail

    De door jou aangemaakte map zal even later ook verschijnen in Thunderbird. En dan kun je later, terwijl je Thunderbird gebruikt, binnengekomen berichten naar die nieuwe mappen slepen.

    Het grote voordeel van op die manier mappen aanmaken is dat je je mails op al je apparaten kunt lezen. Ook in een internetcafé in Australië, wanneer je daar tijdens je vakantie inlogt op je webmail van Scarlet.

     

    Je kunt momenteel wel via Thunderbird e-mails ontvangen, maar niet versturen. Ik heb ook elders gezocht naar de correcte instellingen voor IMAP, maar ik zag toch steeds dezelfde:

    • Inkomende berichten (IMAP): gebruik server imap.scarlet.be op poort 993 met SSL ingeschakeld.
    • Uitgaande berichten (SMTP): gebruik smtp.scarlet.be via poort 465 ook met SSL ingeschakeld. Gebruik je gebruikersnaam (niet je e-mailadres) om in te loggen.
    • Belangrijk! Je moet eerst IMAP activeren! Dit doe je door naar de mailmanager te gaan en je in te loggen.

    Bron: https://thomas.vanhoutte.be/miniblog/scarlet-e-mail-settings/

     

    Hopelijk zijn er andere leden van dit forum die ook Thunderbird gebruiken en daarin hun Scarlet e-mailaccount hebben opgenomen. En als ze dit topic lezen en een oplossing weten voor jouw probleem (het niet kunnen versturen van e-mails) dan zijn ze van harte welkom om hier te reageren.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.347
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      maxke
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Jorik Raaijmakers
        Beste,
         
        Ik heb voor een collega een probleem wat ik met jullie wil delen. Hij kan nadat hij wat meldingen had genegeerd niet meer aanmelden op zijn gebruikersaccount. 
        Hij gaf aan dat hij niet op de melding had gereageerd dat hij zijn account moest verifieren. Hij dacht dat het niet nodig was. 
        Afijn, nu kan hij na vorige week woensdag niet meer aanmelden, vanwege de volgende reden:
        De service group policy client verhindert het aanmelden.
        Toegang geweigerd.
         
        Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kom niet het zelfde probleem tegen. Die verband houdt met de verificatie en de melding.
         
        Ook heb ik geprobeerd een systeem herstel te maken, ook dat is niet gelukt omdat er geen herstelpunten zijn gevonden.
        In de bijlage een foto van het scherm na invoeren wachtwoord. 
         
        Met vriendelijke groet
        Jorik

      • Door Ruigrok
        Ik ben al dagen bezig om de naam, die geadresseerden van mijn mail zien, te veranderen in outlook. Zowel op de PC in outlook 2016 als in mijn account bij Hotmail lukt dat niet.
        De naam in mijn account van Microsoft kan ik wel veranderen maar dit heeft geen effect op de naam in Outlook mail.
        De naam in outlook mail veranderen lukt wel maar toch komt de oude naam van mij boven de verzonden mail en dus niet de door mij gewijzigde naam van de afzender.
         
        Wie weet wat ik fout doe of waar zit de oplossing?
         
         
      • Door SanderFera
        Hey, ik had last van een malware op me pc voor een bepaalde tijd en meestal kon ik dit met adwcleaner verwijderen (en na gegeven tijd kwam het automatisch weer terug), maar dat is nu niet het probleem, want vandaag had ik weer een cleanup gedaan met adwcleaner en nu kan ik niet meer inloggen op me PC.
         
        Het is erg verwarrend wat er aan de hand is maar wat ik snap is dat: Als ik me pc opstart kom ik bij het aanmeldscherm waar ik me wachtwoord in kan typen, maar zodra ik echter wil inloggen (met enter of met het knopje) dan gebeurt er gewoon helemaal niks. En  na ongeveer een minuut start de pc opnieuw op, weer op het aanmeldscherm deze keer kan ik wel op enter klikken maar helaas blijft hij dan vast op: Welkom.
         
        Daarnaast kan ik hem niet in veilige modus starten sinds zodra ik wil drukken op de aan/uit knop onder in me scherm dan komt er wel een grijs balkje maar hier staan geen opties in om uit te kiezen.
        Nu probeer ik hem regelmatig opnieuw op te starten maar meestal krijg ik dan de aanmeldscherm probleem en soms alleen een zwart scherm.
        Ook staat er bij me internet een waarschuwingsteken en gelimiteerd internet terwijl dit nooit eerder was.
        Zou iemand weten wat ik hier aan kan doen?
      • Door Marij10
        Hallo,
         
        Ik heb een iPad Air en een Sony Z1Compact, ik gebruik op beide een iCloud account voor de email.
        Gisteren kreeg ik een update voor de Ipad en er werd gevraagd of ik een extra authentificatie wilde instellen. Dat heb ik gedaan maar daardoor onstonden er problemen met verzenden op mijn telefoon dus ik heb het in samenspraak met Apple ongedaan gemaakt.
        Ik had een nieuw wachtwoord aangemaakt voor het iCloud account, dat heb ik op mijn telefoon ook ingevoerd bij inkomende mail.
         
        Helaas kan ik nog steeds geen email verzenden op mijn telefoon. Ik heb het account verwijderd en opnieuw toegevoegd, de telefoon aan-en uitgezet en ook gegevens gewist. Het helpt allemaal niks.
        Sony zelf zegt dat de enige optie resetten naar fabrieksinstellingen is maar ik denk steeds dat ik het wachtwoord voor uitgaande mail ook nog moet invullen maar ik weet niet waar.
        Kan iemand mij hierbij helpen?
        Graag hoor ik het!
      • Door Manuela
        Vanmorgen werkte pc normaal.  Afgesloten, uur later terug gestart. Op scherm kwam 'windows voorbereiden'. Ik tikte nadien mijn paswoord in, keer op keer komt de melding dat het fout is. Ik kreeg de mogelijkheid me af te melden,  dat heb ik gedaan.  pc blijft zeggen dat wachtwoord fout is. Ik heb geprobeerd Windows toets, rechter muisklik, maar er gebeurt niets. Wie kan me helpen aub?
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.