Ga naar inhoud

AVG Free


Custard

Aanbevolen berichten

Custard,

 

OK hier gaan we dan, maar op voorwaarde dat het op je eigen verantwoordelijkheid is.

 

Ga naar "Zoeken" in Windows 8/8.1, dacht naar onder vegen rechts op het scherm.

typ "Regedit"

Rechtsklik op "regedit.exe" en kies voor "Als administrator uitvoeren"

Wordt er door Windows om toestemming gevraagd - klik dan op "Ja"

 

Je komt nu in het register terecht, volg onderstaand pad en verwijder alles wat van AVG is (als het er nog staat - anders nergens op klikken en/of niks verwijderen ):

 

Ga en klik op:

HKEY_CURRENT_USER / Software / AVG

 

Indien andere (zie mijn vorige posting) aanwezig:

HKEY_CURRENT_USER / Software / AVG Persistent

HKEY_CURRENT_USER / Software / AVG PC TuneUp

HKEY_CURRENT_USER / Software / ...

 

Ga en klik nu naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / AVG

 

Indien andere (zie mijn vorige posting) aanwezig:

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / AVG Persistent

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / AVG PC TuneUp

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / AVG Web TuneUp

.......

 

Indien je alles van AVG hebt verwijderd, sluit je het register terug.

 

Ga voor alle zekerheid nu nog eens in "Program files" controleren of er nog een map AVG staat, indien ja, ... verwijder ze!

 

Ruim nu nog eens alles op met CCleaner.

Een occasionele scan en opruiming met "Eusing Free Registry Cleaner" zou ik ook aanraden (moet niet maar ...).

Herstart nu je computer.

 

Installeer vervolgens eens terug AVG Antivirus Free.

Het installatiebestandje zul je nog wel hebben veronderstel ik.

 

Succes!

 

Ik lees het resultaat hier wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ik in dit forumonderdeel niet mag posten, maar wil toch even waarschuwen dat het manueel gaan rommelen in het register niet zonder gevaar is!

 

Maak zeker eerst een backup van het register voor je dingen gaat wijzigen.

 

Dit doe je door na het starten van regedit in het menu te klikken op Bestand -> Exporteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip nokiaprox :lol:

Ik heb ondertussen alle stappen gevolgd van Calvus EN Avg (elke map wat ook met Avg te maken had) is volledig weg. Misschien veel geluk gehad maar heb geen onnodige zaken aangeraakt. Nu is het terug AVG Free installeren. (Sorry voor de late reactie maar t'vrouwke wou ne créme gaan eten....bwuuuuh....).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido, bedankt kweezie wabbit. Ondertussen loopt AVG precies heel goed, geen overdadige meldingen meer voorlopig.

 

(Misschien een stomme vraag maar kan ik al m'n topics willekeurig raadplegen die ik hier al heb gepost? Misschien makkelijker om dan zelf eens te kijken en het (meestal dezelfde) probleem(en) op te lossen dan dat ik steeds jullie ermee lastig val. Het is niet m'n bedoeling om jullie achteraf met nog meer problemen op te zadelen nadat ik er eens 'mee gemoeid' heb als je snapt wat ik bedoel...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Custard zei:

Misschien een stomme vraag maar kan ik al m'n topics willekeurig raadplegen die ik hier al heb gepost?

Dat is geen stomme vraag en het antwoord staat in deze handleiding.

Met deze methode krijg je dus alle topis te zien die jij hebt opgestart.

Wil je ook de berichten zien die je in andere topics hebt geplaatst, ga dan als volgt te werk.

Klik op mijn activiteiten stream ipv op inhoud die ik heb gestart.

Dan krijg je weer een uitklapmenu en daar kies je voor inhoud die ik geplaatst heb.

 

Voor beide methodes is de tijdslimiet ingesteld op 365 dagen.

Dat betekent dat in de lijst enkel de topics of berichten van het laatste jaar te zien zijn.

Je kan dit aanpassen door in de hoofdingen te klikken op tijdsperiode en te kiezen voor alles.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Voor beide methodes is de tijdslimiet ingesteld op 365 dagen.

Dat betekent dat in de lijst enkel de topics of berichten van het laatste jaar te zien zijn.

Je kan dit aanpassen door in de hoofdingen te klikken op tijdsperiode en te kiezen voor alles.

De laatste regel klopt helaas niet. De keuze Alles staat er niet bij. De standaardinstelling onder Tijdsperiode is Altijd.

 

5b545f00df340-tijdsperiode.png

 

Wanneer je voor Altijd kiest, dan worden echter alleen de berichten en topics van jou van de afgelopen 365 dagen getoond. Via die methode kom je niet zo makkelijk bij topics die je langer dan 1 jaar geleden hebt gestart. Dan zou je onder Tijdsperiode voor een Specifiek datumbereik moeten kiezen en dan zelf begindatum en einddatum invullen. Maar dat is minder handig wanneer je niet meer weet wanneer je een topic geplaatst hebt.

 

Hoe kom je wél makkelijk bij al je topics en berichten, ook al heb je die langer dan een jaar geleden geplaatst hebt? Via je gebruikersafbeelding.

Wanneer je ingelogd bent, dan zie je rechtsboven je naam staan, met links van je naam jouw profielafbeelding (ook wel avatar genoemd). Klik op die afbeelding.

Wanneer je toevallig al een topic aan het lezen bent waarin je zelf hebt gereageerd, dan kun je natuurlijk ook op de afbeelding onder je naam klikken. Dat komt op hetzelfde neer:

 

5b545fa73ed26-custard_avatar.png

 

Je komt dan op je profielpagina terecht. Klik (bijna bovenaan) op de grote knop Bekijk mijn activiteit.

Je komt op de pagina terecht waar je echt alles kunt terugvinden wat door jou geplaatst is, sinds jij lid bent geworden van PCH.

 

5b545e301b3bf-Al_jouw_topics.png

 

In de linker kolom klik je op Topics. Je krijgt dan alle topics te zien die door jou gestart zijn.

Heb jij ooit gereageerd in het topic van iemand anders en wil je dat bericht terugvinden? Dan klik je in de linker kolom op Berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toch nog even vervelend doen, AVG Free vraagt alweer om een herstart van de pc. Ik heb al 2 keer een heropstart moeten doen....

Nu, misschien ben ik beter dat ik eens Kaspersky probeer? Ik merk ook dat bij de heropstart van de pc dat ik ook 2 keer mijn wachtwoord moet ingeven. Sinds die overschakeling van de AVG Pro trial naar AVG Free is dit begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.