Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

hoi,

Ik heb een paar jaar geleden een https://www.coolblue.be/nl/product/197208/acer-aspire-m1935.html

gekocht en daar staat dat ik een HDMI aansluiting zou moeten hebben.  Als ik het opzoek in apparaatbeheer dan zie ik nergens de HDMI aansluiting staan.

Als ik een HDMI kabel aansluit en die verbindt met mijn tv dan gebeurd er ook niets.  Nu is mijn vraag hoe ik kan opzoeken, zonder de desktop helemaal uit elkaar te halen :P , of

er wel degelijk een werkende HDMI poort aanwezig is.

alvast bedankt

mvg

Bart Pauwels

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Hoi,

Ja die heb ik gevonden en tevens ook al eens aangesloten aan de tv maar op mijn pc, noch op mijn tv, komt er een bericht dat er iets nieuw is aangesloten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Falstring denkt aan een verkeerde HDMI-ingang op de tv; ik denk aan een verkeerde HDMI-poort op de pc...

Bart, je hebt nu 2 foto's geplaatst waarop slechts een gedeelte van de achterkant van jouw pc te zien is. Ik zou liever een foto zien waarop de volledige achterkant van de pc te zien is. Ik denk namelijk dat jij de tv hebt aangesloten op de verkeerde HDMI poort van de computer.

In jouw pc zitten mogelijk 2 grafische kaarten: een onboard kaart en een dedicated videokaart.

Op internet vond ik een afbeelding van de achterkant van de Acer Aspire M1935. Die zag er zo uit:

5b54d97846fb8-acer-aspire-m1935_achterka

Er zijn op bovenstaande afbeelding 2 HDMI-poorten zichtbaar.

1. Dat is de HDMI-poort van de onboard grafische chip

2. Dat is de HDMI-poort van de dedicated grafische kaart.

Zitten in jouw computer onderaan ook die aansluitingen?

Wanneer er een dedicated grafische kaart in je computer zit, dan kun je doorgaans de aansluitingen van de onboard grafische chip niet gebruiken. Meestal zijn de aansluitingen van de onboard grafische chip dan ook afgesloten met plastic dopjes. Dat is een teken dat je die aansluitingen niet mag gebruiken.

Gebruik daarom altijd de onderste HDMI-aansluiting om een monitor of tv op aan te sluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

idd porrelaar je had gelijk maar heb hem nu aangesloten aan die poort en het enige beeld dat ik heb is zwart :o

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Graphics
            Monitor 1
                Name    S22B150 on AMD Radeon HD 7470
                Current Resolution    1920x1080 pixels
                Work Resolution    1920x1040 pixels
                State    Enabled, Output devices support
                Multiple displays    Extended, Primary, Enabled
                Monitor Width    1920
                Monitor Height    1080
                Monitor BPP    32 bits per pixel
                Monitor Frequency    60 Hz
                Device    \\.\DISPLAY1\Monitor0
            Monitor 2
                Name    SONY TV on AMD Radeon HD 7470
                Current Resolution    1920x1080 pixels
                Work Resolution    1920x1080 pixels
                State    Enabled, Output devices support
                Multiple displays    Extended, Secondary, Enabled
                Monitor Width    1920
                Monitor Height    1080
                Monitor BPP    32 bits per pixel
                Monitor Frequency    25 Hz
                Device    \\.\DISPLAY2\Monitor0
            ATI AMD Radeon HD 7470
                Manufacturer    ATI
                Model    AMD Radeon HD 7470
                Device ID    1002-6778
                Subvendor    Sapphire/PCPartner (174B)
                Current Performance Level    Level 0
                Current GPU Clock    200 MHz
                Current Memory Clock    800 MHz
                Current Shader Clock    800 MHz
                Voltage    0.900 V
                GPU Clock    775,0 MHz
                Temperature    45 °C
                Core Voltage    0.975 V
                Driver version    15.201.1001.0
                BIOS Version    113-9E145-003AC
                Memory Type    DDR3
                Memory    2048 MB
                Bandwidth    12,8 GB/s
                    Count of performance levels : 3
                            Level 1 - "Perf Level 0"
                                GPU Clock    100 MHz
                                Shader Clock    150 MHz
                            Level 2 - "Perf Level 1"
                                GPU Clock    400 MHz
                                Shader Clock    800 MHz
                            Level 3 - "Perf Level 2"
                                GPU Clock    775 MHz
                                Shader Clock    800 MHz

als ik het bekijk via speccy is er een tweede monitor aangesloten en daar mijn tv een sony is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.348
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      RickyBr
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door travor
        Beste,

in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.

Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt;

• Door Bartelemeus
        Hallo.

Ik heb reeds een nieuwe pc, en heb speakers die ik aan wil sluiten op het moederbord.
        Ik gebruik mijn Tv als monitor.
        Nu heb ik wel geluid, maar komt het niet uit mijn speakers maar uit de speakers van mijn Tv (Via HDMI).
        Als ik bij de geluidsinstellingen kijk onder "Afspelen" zie ik alleen de 3 out puts van mijn grafische kaart.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Door jupi
        Hey,
        op een laptop windows10 loopt de internetbrowser, zowel IE, edge als Chrome vast bij openen. Alles lijkt normaal te openen maar aan de rechterkant van het scherm blijft het laden icoon draaien. Vanop het ogenblik dat er rechts ergens wordt geklikt verkleint de browser en komt er rechts een zwarte balk en komt in de taakbalk icoon quick acces reageert niet.
        Heb al eens via de verkenner -> beeld -> twee vinkjes bij mappen snelle toegang weggehaald maar haalt niets uit.
        Probeerde daarna acer quick acces te verwijderen maar krijgt dan melding van bepaalde services die ik niet kan stoppen?.
        Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
        Alvast bedankt!
      • Door Kemg
        Dag allemaal,

Een klein probleem in mijn klas waar er onlangs een ActivBoard geïnstalleerd werd en tot voor kort goed werkte.

Als ik mijn laptop aansluit via een hdmi kabel , dan geeft het tweede scherm (het interactief bord hier) hetzelfde weer als mijn computerscherm. Dit heeft altijd zo gewerkt, maar sinds een week krijg ik geen beeld onderaan en bovenaan het bord.

Resultaat:een pak minder interactie aangezien er geen adresbalk/werkbalk meer te zien is en de kinderen en mezelf er dus minder gebruik van kunnen maken. Het enige wat nog goed lukt is scrollen, want de zijkanten staan er wel nog op. Gelukkig heb ik mijn krijtbord nog.

Het ligt volgens mij niet aan het bord, want ik heb het al met een andere laptop van een collega getest en met deze pc werkt alles goed. Aangezien ik geen VGA-ingang op mijn laptop heb kan ik niet testen of het aan de poort voor HDMI ligt.

Mijn instellingen heb ik al tientallen keren opnieuw bekeken, maar ik vind niets wat helpt.

Google en een zoektocht op het forum hebben niets opgeleverd... kunnen jullie mij helpen?

Bedankt!
      • Door quickwoody99
        Hello,

I read that 1.4a can't get 120Hz at 1080p or 720p. If i put the resolution even lower is it possible to achieve 120hz? I get around 220fps ingame for CSGO(Counter Strik Global Offensive)  so that's fine. My Laptop only has a HDMI port so that's why i'm asking this question.

Thanks in advance

PS: Je kan  in het nederlands antwoorden :p, had deze al in het engels geschreven als het niet erg is.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.