Ga naar inhoud

Filmpjes Langs Firefox


Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jij hebt inderdaad een vrij recente versie van de driver voor je grafische kaart. Het is echter niet de allernieuwste. Dat is versie 23.21.13.9135 van 23-03-2018.

Ik neem aan dat jij de versie van de driver hebt gecontroleerd via Apparaatbeheer. Ik heb bijna dezelfde grafische kaart als jij: de Nvidia GeForce GT 530. De 520 en de 530 gebruiken dezelfde driver.

Zo ziet het eruit in mijn Apparaatbeheer:

 

5b5dc68f92d81-Eigenschappen_van_NVIDIA_G

 

Ik heb gekeken of er misschien intussen weer een nieuwere driver is uitgekomen voor onze grafische kaarten.

Daarvoor downloadde en installeerde ik GeForce Experience: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/geforce-experience/

Vervelend is wel dat je een account bij Nvidia moet aanmaken om GeForce Experience te kunnen gebruiken. Toch maar gedaan. Daarna gekeken of er een nieuwere driver voor onze grafische kaarten is.

En die was er niet:

 

5b5dc794141cc-2018-07-29_15_41_19-GeForc

 

Het zal je opvallen dat in GeForce Experience een heel ander versienummer wordt weergegeven dan in Apparaatbeheer. Het is wel van bijna dezelfde datum: 27-3-2018.

Kijk eens wat jij ziet via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Ik zie daar dit:

 

5b5dc8763884c-nvidia_onderdelen_in_confi

 

Het gaat dus om de versie die je ziet staan achter Grafisch stuurprogramma.

 

Of het downloaden van de allernieuwste driver je probleem oplost durf ik niet te garanderen. Voordat je hieraan begint, zou ik eerst een nieuw herstelpunt aanmaken.

 

Wanneer je probleem niet verholpen is na het installeren van de nieuwste driver, zou je nog kunnen controleren of het probleem zich ook voordoet wanneer je Firefox opstart in veilige modus: https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-oplossen-via-veilige-modus.

Let op: dat heeft niets te maken met Windows opstarten in Veilige modus.

Wanneer je Firefox opent in veilige modus, dan wordt de hardwareversnelling uitgeschakeld (maar dat heb je zelf al gedaan) en tevens worden al je add-ons (extensies en thema's) uitgeschakeld. Ook een add-on kan namelijk voor problemen zorgen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het controleprogramma van Nvidia heeft zijn werk dan niet goed gedaan. Jij hebt nu immers een iets oudere driver dan ik.

Je kunt dat controleprogramma ook handmatig opstarten en laten zoeken. Levert dat nog wat op?

 

Wanneer je die problemen met het tonen van filmpjes op Facebook houdt, zou ik toch eens kijken naar de in Firefox geïnstalleerde extensies. Als test kun je alle extensies uitschakelen en daarna een paar keer achter elkaar dat fimpje van die vent op de racefiets openen. Geen problemen? Dan 1 extensie inschakelen en weer gaan testen. Enzovoort. Misschien kom je zo de boosdoener tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te widsselvallig om daar een oplossing voor te vinden. Soms lukt het niet, dan zet ik het hier als reactie en daar werkt het wel (ook Firefox) Soms werkt het met dunbbelklikken. Dus dit mag van mij dicht, zo belangrijk zijn die filmpjes niet. Ik hoopte dat er iemand was die hetzelfde had, en zou reageren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik hoopte dat er iemand was die hetzelfde had, en zou reageren.

Toen ik de afbeelding in de startpost zag, dacht ik direct aan "Hardwareversnelling uitschakelen". Ik heb dat probleem zelf nooit gehad op een van mijn pc's, maar ik was het al vaker tegengekomen in topics op andere computerforums, waar men dan klaagde over groene en paarse vlakken. Meestal was dat probleem verholpen nadat hardwareversnelling in de browser was uitgeschakeld. Vooral wanneer je zoekt met Engelse zoektermen ("green and purple in facebook video's") kom je dit probleem tegen. In onderstaande video wordt het besproken en daarin wordt ook getoond hoe je de hardwareversnelling in Firefox uit kun schakelen, maar dat heb jij intussen al gedaan.

 

 

Krijg jij nog steeds af en toe die groene en paarse vlakken te zien, of gebeurt er nu wat anders wanneer je een video in Firefox af wilt spelen?

 

Juist omdat het probleem zich bij jou niet altijd voordoet, is het heel moeilijk om de oorzaak te vinden. Dat schreef je zelf ook al.

Ik kan daarom goed begrijpen dat je nu een punt achter dit topic wilt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry allemaal, ik bleek hardware verszellingen NIET uitgeschakeld te hebben. Ik had weer zo'n venster en ik ging dat controleren. Bleek dat ik het niet uitgeschakeld had. Ik weet dat ik dat wel had gedaan, maar omdat er niet dadelijk iets gebeurde, waarschijnlijk terug ingeschakeld; Nu wel uitgeschakeld en dat filmpje liep. Oud worden!!!

SORRY

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.