Ga naar inhoud

Pc upgrade


Ruben47

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

3 uren geleden, stegisoft zei:

Ik zou de videokaart terug sturen want normaal gezien zou het goed moeten werken zonder dat je processor moet updaten.

Je hebt garantie.

 

 

 

Het ligt volgens mij aan de processor. Want de GPU presteert goed en zit toch op 40% in taakbeheer.

Maar in de meeste games is de fps nog goed. Maar vooral in fortnite wat volgens mij een CPU intensive game is heb ik wel wat frame drops. Daarmee startte ik dit forum.

Als ik het goed heb zit mijn CPU nu op 3.6GHz, en 3.5GHz is stock dus hij is niet heel veel ge overclockt. Als ik hem nog meer overclock zou dit dan helpen? En is dit veilig en het waard om het te doen?

Of zou ik binnekort gewoon een betere i7 cpu kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want de GPU presteert goed en zit toch op 40% in taakbeheer

Wat bedoeld je ermee?

Bij niks doen?

Dat zou maximaal 1% moeten zijn.

 

Je kan elke processor overklokken maar dat is altijd ten laste van de processor.

Bij fout kan je hele computer naar de vaantjes helpen.

Overklokken doe je in principe met geheugen dat OC is en dus niet de gewone standaard geheugen.

Maar daar kan ik jou niet mee helpen omdat ik daar gewoonweg niet in geloof dat het op termijn ook goed is tenzij héél goede koelers hebt.

 

Ik ga niet herhalen maar je koopt wat je wilt.

Wil je i7 kopen dan doe je dat maar voor de games is dat weggegooid geld.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stegisoft zei:

Want de GPU presteert goed en zit toch op 40% in taakbeheer

Wat bedoeld je ermee?

Bij niks doen?

Dat zou maximaal 1% moeten zijn.

 

Je kan elke processor overklokken maar dat is altijd ten laste van de processor.

Bij fout kan je hele computer naar de vaantjes helpen.

Overklokken doe je in principe met geheugen dat OC is en dus niet de gewone standaard geheugen.

Maar daar kan ik jou niet mee helpen omdat ik daar gewoonweg niet in geloof dat het op termijn ook goed is tenzij héél goede koelers hebt.

 

Ik ga niet herhalen maar je koopt wat je wilt.

Wil je i7 kopen dan doe je dat maar voor de games is dat weggegooid geld.

 

 

 

 

Nee in fortnite zit hij rond de 40-50% en CPU altijd vol. cpu intensive game i guess. 

Hoezo is een i7 weggegooid geld voor gaming?

Welke dan? i5-8600k gaat niet op mijn mobo en i5-7600k is niet echt een grote upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt: fortnite

Ik zeg al eerder: zelfs met oude processor en videokaart zou het moeten kunnen.

Nu geeft ik een pagina (klik) dat je perfecte computer hebt maar dat de processor om een of ander reden te veel bezig is "buiten" de games.

Het werk al op i3 en heeft zelfs géén videokaart nodig maar de videokaart van i3 type intel HD 4000

Jij hebt een i5 dat hoger staat plus een videokaart dat bijna het dubbele ervan is en nog werkt het niet goed.

Zoals ik had gezegd: stuurt de videokaart terug.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, stegisoft zei:

Je zegt: fortnite

Ik zeg al eerder: zelfs met oude processor en videokaart zou het moeten kunnen.

Nu geeft ik een pagina (klik) dat je perfecte computer hebt maar dat de processor om een of ander reden te veel bezig is "buiten" de games.

Het werk al op i3 en heeft zelfs géén videokaart nodig maar de videokaart van i3 type intel HD 4000

Jij hebt een i5 dat hoger staat plus een videokaart dat bijna het dubbele ervan is en nog werkt het niet goed.

Zoals ik had gezegd: stuurt de videokaart terug.

 

 

 

 

 

Gisteren had ik fortnite gespeeld maar ik merkte niet echt een fps verschil. Maar deze morgen na een clean boot up dus wel.

Op drukkere plaatsen behaal ik rond de 200 fps. Rustige plaatsen soms zelfs tot 300fps! Maar tilted towers in fortnite is het begin van de game wel een struggle omdat veel spelers hier landen. (60-150fps), niet slecht maar 60 fps voelt niet echt goed voor een 144hz scherm. Maar het is niet erg want na 2 minuten ongeveer in de game stijgt de fps naar 200 omdat de player count erg zakt. Ik heb geen idee waarom de fps ineens beter is. Oftewel door al de programma's die u me heeft aangeraden maar ik heb geen idee wat ze deden eigenlijk oftewel omdat ik sinds gisteren stretched (4:3 resolution) speel. Allesinds bedankt, nu kan ik de CPU upgrade weer wat uitstellen :).

 

(Opmerking: ik speel op low settings, met view distance en textures op high)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.