Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

stegisoft

Warm, warm en droog, droog

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Bij ons sinds zeker 15 mei zo goed als niks geregend.

Temperatuur buiten om 14:00 uur --> 34 °

Binnen temperatuur om 14:00 uur --> 26°

En dat zonder airco of luchtblazer of wat dan ook.

Wel al onze weide kurkdroog.

Alleen voorste tuin met bloemen en planten en achteraan de echt tuin is nog OK.

Wel veel water nodig gehad.

aangepast door stegisoft

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hier (omgeving Brugge) was het daarstraks net geen 35° - en ook droog, droog natuurlijk.

Hier binnen bij mij is het nu nog 30.2° - ook geen airco dus en nog grote ramen, enkel glas. Buiten is het nu nog 34.1° (toch 4° verschil :xd: )

Dus: drinken, drinken, drinken en geregeld de polsen onder stromend water steken.

(gelukkig kan ik goed tegen de warmte)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    280

In mijn omgeving is het uiteindelijk 36.2° doch ik denk bij ons nog warmer was doch dat is niet officieel.

Morgen wordt het nog erger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De buitentemperatuur loopt hier geregeld op tot 37 en 38°.

Binnentemperatuur is 10° minder.

Eergisteren hebben we in de vroege ochtend een buitje gehad wat 2 liter per m² heeft opgleverd maar het was toen al van 8 juni geleden dat het nog geregend had.

Beide regenwaterputten (totaal ongeveer 8000 liter) zijn nu leeg maar de groenten zijn nog wel "in goede staat".

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik had een ventilator bij mijn bed gezet en sliep daardoor vannacht redelijk, maar toen ik vanmorgen opstond, draaiden de bladen nog maar nauwelijks rond. Het ding was gloeiend heet. Hum, lagers droog gelopen. Het ding werkte nu als kacheltje; daar had ik net behoefte aan... :D

Gisteravond zou het hier gaan onweren en plenzen. Op Buienradar was het felrood (onweer!) boven mijn woonplaats. Nou, heel in de verte hoorde ik het rommelen en er vielen 10 luie spetters, maar meer niet.

Het enige voordeel is dat ik het gras al tijden niet hoef te maaien. Dat is niet meer groen, maar geel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hier  zie je meestal actueler èn juister hoe de situatie is.

10 luie spetters .. je bent er toch onder gaan staan?  :xd:  (en ja: we moeten nog wennen aan geel gras...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ik overwoog al om de oude ventilator weg te gooien, maar na toediening van een paar druppels Hema smeerolie draait hij weer als een tierelier.

Het is geen moderne ventilator van plastic, maar een zwaar stalen geval. Ik kocht hem 40 jaar geleden voor 15 gulden op een rommelmarkt en toen vond ik hem er al antiek uitzien.

Ik vond zojuist een afbeelding op internet:

5b5ae683ef932-DE_ZAAK_Design_en_Advies_-

Zo, daar durven ze heel wat voor te vragen! En mijn ventilator is nog compleet, terwijl de ventilator op de foto 1 van de 10 'zonnestralen' van het rooster mist.

Tegenwoordig zouden zulke ventilators niet meer verkocht mogen worden. Om de bladen van de huidige ventilators zit een gaasrooster waardoor zelfs geen kindervingertjes kunnen. Wel zo veilig, want de schoepen/bladen van mijn oude ventilator zijn van staal en toch wel zo scherp dat een vinger zo afgehakt zou worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    280
    Geplaatst: (aangepast)

Bij ons genieten de mussen en vele andere vogels van een badje.

Nu zie je een paar maar in werkelijkheid doen ze men tientallen.

Heel veel vogels bij ons geboren dit jaar.

Velen doen dat onder de pannen van de garage.

We hebben jaren een regenput van 10.000 liter.

Nog steeds wordt die niet gebruikt.

Moet echt werk van maken doch ik gebruik grondwater voor planten, dieren en vijver.

Ook mijn grote hond drink altijd van de vijver, ook al staat er emmer met zuiver water naast hem.

Elke dag moet ik dan bijvullen.

Een eten dat de vogels doen: per week: 5 kgr voer + 2 kg hazelnoten + nog wat andere dingen.

Dure volgens als je mij vraagt.

20180723_133952.thumb.jpg.ef7073c5764f5b75c7527f9c02c0de12.jpg

aangepast door stegisoft

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

6 uren geleden, Leono zei:

Dus, bent u alstublieft voorzichtig.

Ok, 'k blijf in het midden van de daken !  :xd:

@ Stegi: dank voor het zorgen van mijn soortgenoten !  ('k moet er ook eens langskomen, want het ziet er daar prachtig uit !)

en je koopt wel veel eten voor de dieren zeg !

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!