Ga naar inhoud

Kleuren van de monitor niet goed.


Gast

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, nokiaprox zei:

Indien de fout (enkel) ligt bij de monitor of de kabel, dan zouden andere forumgebruikers de schermafbeeldingen van Windows wél in de juiste kleuren moeten zien.

Dit lijkt me een correcte bedenking... Zo zie je maar weer dat het goed is wanneer ook andere forumleden mee gaan denken. :D

Heel even dacht ik nog dat er een ander thema was ingesteld, waardoor de mappen van kleur veranderen, maar nee, dat is niet het geval, want de kleur van de mappen gaf ghelsing alleen maar als voorbeeld. Ook het pictogram van Google heeft bij hem foute kleuren:

 

Bij Gerard: 5b601ade2ffbd-Vleudeboules.png  En dit zijn de normale kleuren: 5b601afd9db87-pictogram_google.png

 

12 uren geleden, nokiaprox zei:

Waarschijnlijk weet porrelaar die instellingen wel te vinden

Gerard had via het Intel Graphics and Media Control Panel de kleuren al hersteld naar de standaard waarden. Ik weet verder geen andere instelling om de kleuren te corrigeren.

 

15 uren geleden, ghelsing zei:

Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik de pc opstart krijg ik ongeveer 5 sec wel een goed beeld (goed van kleur.) 

om dan weer naar de vreemde kleur te gaan.

Dat vind ik interessant! Beste meelezers, corrigeer me wanneer ik fout zit, maar ik dacht dat gedurende de eerste seconden na aanzetten van de computer nog niet de driver van Dell wordt gebruikt voor de geïntegreerde Intel HD Graphics, maar een generieke driver van Microsoft. Dezelfde generieke driver die gebruikt wordt wanneer je de computer opstart in Veilige modus. Wanneer in veilige modus wél de goede kleuren worden getoond, zou een verkeerde driver voor de Intel HD Graphics de oorzaak van de rare kleuren kunnen zijn.

 

Dus start de laptop als test eens op in veilige modus. De driver van Dell voor de grafische kaart zal dan niet geladen worden. Je hebt dan beeld in een lage resolutie; het beeld kan in de breedte wat uitgerekt zijn, de letters zullen erg groot en wat vaag zijn, maar dat doet er even niet toe. Het gaat erom hoe de kleuren er dan uit zien. Is het geel van de mappen in de Verkenner wel echt geel in de veilige modus?

 

Mocht je niet weten hoe je de laptop op kunt starten in veilige modus, dan toont droske je hier een aantal manieren: https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verzend dit maar via mijn telefoon.Ik kan mijn laptop nu niet meer opstarten,nu ik heb aangegeven opstarten in veilige modus.start mijn laptop niet meer op.

Dus van de regen in de drup.

Hoe krijg ik mijn laptop weer opgestart.

Grt Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows 10 is bijna identiek als Windows 7

Klik op persoonlijke instellingen en dan op thema en dan rechts ziet je instellingen bureelbladpictogrammen en daar standaard instelling klikken.

Bij Thema is onderaan standaard Windows de standaard.

Bij kleuren kan je van alles wat met kleuren te maken doen en dan krijgt je de gekste instellingen. Op dat gebied is Windows 7 eigenlijk beter omdat het meer duidelijkheid geeft wat je wilt kleuren.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske toonde 4 manieren om de computer in veilige modus op te starten. Welke manier had jij gekozen? Ik zou gekozen hebben voor manier II. : Windows 10 - Hoe kan ik mijn toestel opstarten in de veilige modus via ‘Instellingen’?

En welke optie? Omdat het enkel ging om te testen zou ik gekozen hebben voor optie 4) Veilige modus inschakelen.

 

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een computer niet meer wilde opstarten, nadat je had aangegeven dat hij moest opstarten in veilige modus.

Wat zie je nu op de laptop? Helemaal niets? Hoor je nog dat de harde schijf bezig is?

Wanneer je voor methode II van droske hebt gekozen, dan kun je nu de laptop uitzetten door langere tijd op de powerknop te drukken. Daarna aanzetten; hij zal dan normaal opstarten, dus niet in veilige modus.

Wanneer je voor methode I had gekozen, dan werkt dat niet. De laptop blijft dan steeds in veilige modus opstarten, totdat je dat weer uitgeschakeld hebt in msconfig.

 

:blush:  Wacht eens even... Ik denk dat ik snap waarom jij niets ziet op je monitor. Ik vermoed dat het beeld in veilige modus alleen wordt gestuurd naar het scherm van je laptop en dat scherm is kapot, dus krijg je niets te zien.

Druk eens op de toetsencombinatie Windows-toets + P. Komt er dan beeld op je Acer monitor?

 

Geen succes? Dan is er nog een andere toetsencombinatie die mogelijk hulp biedt: Windows toets + Shift + pijltje links / rechts

Met deze toetsen verplaats je het actieve venster naar de volgende (rechts) of vorige (links) monitor. Heb je twee monitoren, dan maakt het niet uit of je naar links of rechts wisselt. In de praktijk wissel je dan gewoon van actieve monitor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide opties om de laptop opgestart te krijgen geprobeerd ,maar de laptop is niet aan de praat te krijgen

Er blijft op de laptop een blauw tekentje op de laptop branden, zie afbeeldingen 

 

20180731_164655.jpg

20180731_164818.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ghelsing zei:

Ik heb beide opties om de laptop opgestart te krijgen geprobeerd ,maar de laptop is niet aan de praat te krijgen

Er blijft op de laptop een blauw tekentje op de laptop branden, zie afbeeldingen 

 

20180731_164655.jpg

20180731_164818.jpg

Kan ik niet proberen de laptop op te starten met de monitor kabel los te halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske toonde in zijn handleiding 4 manieren om de computer in veilige modus op te starten: I, II, III en IV.

Weet je nog welke methode jij gebruikt hebt?

Als jij methode I gebruikt hebt, dan zitten we nu echt met een probleem, want om weer normaal op te kunnen starten moet je eerst via msconfig het vinkje weghalen voor 'Opstarten in veilige modus'. En daar kun jij nu niet bij komen.

2 uren geleden, ghelsing zei:

Kan ik niet proberen de laptop op te starten met de monitor kabel los te halen

Ik vrees dat dat niets uithaalt. Windows is volgens mij al opgestart in veilige modus, maar dat zie jij niet, omdat het beeld niet wordt doorgestuurd naar de externe monitor. (Het blauwe tekentje dat je ziet branden, is van Num Lock; dat is nu verder niet belangrijk)

Wanneer jij de laptop nu uit zou zetten door langdurig op de powerknop te drukken, dan gaat hij wel uit, maar als je hem weer aanzet, dan zal hij weer opstarten in veilige modus (wanneer je die ingesteld hebt via methode I).

En als jij de kabel naar de externe monitor los haalt, dan houd je alleen het eigen beeldscherm van de laptop over. Dat beeldscherm is kapot, schreef je zelf, dus dan zie je nog niets.

 

Alleen wanneer jij voor methode II of III had gekozen, dan zou je nu de laptop uit kunnen zetten. Wanneer je hem daarna weer aanzet, dan zou hij normaal (dus niet in veilige modus) opstarten.

 

Poeh, ik heb je hiermee wel in een lastig parket gebracht. Ik had er van tevoren niet bij stil gestaan dat het beeld in veilige modus niet doorgestuurd zou worden naar de externe monitor. Mijn oprechte excuses daarvoor!

 

Ik hoop dat andere forumleden nog een tip hebben om de laptop weer normaal op te laten starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.