Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb al zoveel geggogled maar kom niet tegen wat ik wil.

Ik heb op de pc W10 app voor mail geopend, daarin zowel mijn kpn mail als gmail gezet (dat werkt prima) ook adressen staan erin. Maar kan ik nu uit mijn Outlook 2013 mijn mappen met bewaarde mails daarin nog importeren?

Met de uitleg over MailstoreHome kom ik er niet achter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik vond deze handleiding van SeniorWeb: https://www.seniorweb.nl/artikel/outlook-2007-overstappen-naar-app-mail-in-windows-10

 

Het gaat daar niet over Outlook 2013 (wat jij gebruikte), maar over de overstap van Outlook 2007 naar de app Mail van Windows 10. Voor de werkwijze mag dat niets uitmaken.

Wanneer je die werkwijze volgt dan kun je al je e-mails exporteren. Je maakt daarbij gebruik van je Microsoft account.

Of het ook mogelijk is om slechts een beperkt aantal mappen op die manier te exporteren zou ik niet weten.

 

Misschien heb je die handleiding van SeniorWeb al gezien. Ik vond voor jou tot nu toe helaas geen andere handleiding. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. De app Mail van Windows 10 vind ik zelf nogal gebrekkig. Nee, dat klinkt te negatief. Misschien is minimalistisch een beter woord? Nou ja, ik geef zelf de voorkeur aan een ander e-mailprogramma.

Waarom wil jij eigenlijk overstappen van Outlook 2013 naar de app Mail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie. Ik ben nogmaals aan de slag met die MailStore.
Op je vraag waarom ik W19 App verkies boven Outlook 2013 is omdat ik 2 pc's en laptops in gebruik heb, en op de hoofd pc, altijd mijn mail lees. Dus leek het me handig dit voor alle 3 mijn mailadressen te gaan gebruiken, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een aantal mappen waarin je mails hebt opgeslagen in Outlook 2013. Als het om een beperkt aantal e-mails gaat, dan zou je die nog vanuit Outlook 2013 door kunnen sturen naar een e-mailaccount dat je al hebt opgenomen in de app Mail. Maar als het om honderden of duizenden e-mails gaat, dan is dat geen doen.

 

Zelf gebruik ik overigens geen POP3 accounts meer. Ik wil mijn e-mails overal ter wereld kunnen zien, en ook op elk van mijn computers, tablets enz. Dan moet je wel voor IMAP kiezen.

Ik vind POP3 iets uit het verleden, uit de tijd dat je op de server van je provider slechts 30 MB tot je beschikking kreeg voor je e-mails. Was daar toen je e-mailbox vol, dan konden mensen jou geen e-mails meer sturen. Daarom moest je toen wel je e-mails downloaden naar je computer, zodat er weer ruimte vrijkwam in je e-mailbox op de server van je provider.

De meeste providers hebben de grootte van de e-mailbox intussen vergroot. Hoeveel, dat is afhankelijk van de provider. KPN (in Nederland) ging bijvoorbeeld van 30 MB in 2003 naar 1 GB nu. Ik besef wel dat sommige mensen niet genoeg hebben aan 1 GB, vooral wanneer ze veel e-mails met grote bijlagen ontvangen, die ze willen bewaren.

Bij Google (Gmail) heb ik 17 GB ruimte tot mijn beschikking, al tellen opgeslagen bestanden in Google Drive daarbij ook mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad u af om app mail te gebruiken wegens niet betrouwbaar.

Microsoft is echt geen bedrijf waar je op kan vertrouwen op Windows zelf na.

In het verleden zijn al veel mails programma gesneuveld.

Er is maar 1 mail programma van Microsoft dat nog stand houd en dat is Outlook van Office.

Zelf gebruik ik outlook.

app mail gebruik ik enkel voor iets wat ik niet vertrouwd bij online aankopen. Zeg maar wegwerp mail.

Hou altijd rekening mee: alles wat gratis is, is kassa voor het bedrijf dat aanbied.

Zodra die kassa niet goed vult gooit men het gewoon weg en begin men met iets anders.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jullie adviezen aangenomen, en al mijn mappen doorgelopen,  In outlook nu als Imap ingesteld. 
Echter heb ik nog een paar vraagjes,
De POP3 map van deze mail staat onder Gebruikers D en die van Imap op C users/ Als ik die map POP verwijder, zegt Outlook, dat hij bestand niet kan openen, dus weer teruggeplaatst.
Zodoende zit ik nu toch die gegevens nog . Hoe kan ik dat voorkomen?

 

 

aangepast door iEscape
Screenshots verwijderd, bevat e-mailadres.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mails staan -als ik je goed begrijp- nu op verschillende plaatsen: een deel op de D: partitie en een deel op de C: partitie.

Dat zal komen doordat je in het verleden zelf de opslaglocatie van Outlook hebt gewijzigd.

 

Voordat je overgaat van POP naar IMAP hoor je eerst het POP account te verwijderen uit je e-mailprogramma. Natuurlijk wel eerst een back-up van je mail en contactpersonen maken, anders ben je al je mails kwijt! Daarna pas het IMAP account toevoegen.

Lees het artikel van SeniorWeb: Overstappen van POP3 naar IMAP: https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

De instellingen van KPN voor POP3 en IMAP: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16722

 

5 minuten geleden, Cil zei:

Kan ik nu ook die App bij Personen op onmiddelijk beëindigen zetten?

Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.