Ga naar inhoud

kan nog steeds niet updaten naar widows 10 build 1803


Patjera

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung laptop die geüpdatet is naar Windows 10. ( model NP550P7C-SO2BE) Vroeger stond er Windows 7 op.  Tot de vorige grote update is het altijd goed gelukt om te updaten.  Toen de laatste nieuwe versie in april uitkwam heb ik niet gewacht tot hij aangeboden werd, maar wou hem binnenhalen via Windows 10update assistent.  Na herhaalde pogingen mislukte dit telkens en besloot dan toch nog maar wat te wachten.  Intussen zijn we enkele maanden verder.  Omdat hij nog steeds niet werd aangeboden via Windows update besloot ik het nog maar eens te proberen.  ook deze keer lukte het niet. Verschillende forums geraadpleegd en probeerde uiteindelijk opnieuw met mediacreation tool 1803. Ik heb dit op beide manieren geprobeerd (direct on line en via een gedownload isofile) maar nog steeds geen succes.  wel ging de update verder dan tevoren met de windows10 update assistent. Bij deze startte de computer opnieuw op na 30 %, maar bleef dan steken.(een draaiend rondje dat stopte met draaien) Bij het mediacreationtool ging het tot 100 %, maar bleef het na heropstart eveneens steken en de computer herstelde zich ook hier tot de toestand voor de installatie. Na de heropstart kwam er een scherm dat aangaf dat er een probleem is in de first bootfase.  Iemand een idee hoe ik het moet oplossen om die nieuwe versie er op te krijgen...of wacht ik beter gewoon tot er weer een andere versie uitkomt en zie wat die doet.  Ik krijg voor mijn build 1709 nog wel steeds update"s die ik wel kan installeren.

Ashampoo_Snap_2018.07.29_20h34m56s_001_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Toen de laatste nieuwe versie in april uitkwam heb ik niet gewacht tot hij aangeboden werd, maar wou hem binnenhalen via Windows 10update assistent. 

Ik ben nooit voorstaander dat je dat doet.

Wie de eerst update heeft, heeft het meeste kans dat zelfs de computer of laptop niet meer kan opstarten.

Wacht gewoon af, ook al duurt dat wachten langer.

Hoe langer je moet wachten, hoe groter de kans dat je de goede update krijgt.

 

Open opdrachtprompt of Windows powershell als administrator.
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
net stop wuauserv
Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution
Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.
Ga terug naar opdrachtprompt of Windows powershell als administrator en plak onderstaande tekst
net start wuauserv
Doe verder niks. Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert.
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de handleiding.  Benieuwd of dit iets gaat helpen.  Het downloaden van de update was wel niet het probleem,wel het installeren. Het installeren laat de computer vast lopen.

 

Ik weet wel dat niet iedereen de update meteen krijgt, maar 3 maanden later nog niet ?   Is dat normaal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak mij nooit zorgen wanneer ik update krijgt.

Ik controleer dat niet en toch heb ik de laatste versie 1803 - 17134.165 en die is van 18/05/2018

Waarom moet je perse de laatste update hebben?

Als de Windows goed werkt dat zou ik gelukkig prijzen.

Of dat nu 3 maanden later of 1 jaar later zou zijn zou ik zelfs niet eens zorgen voor maken.

Mijn Windows is al een paar jaar oud en werkt prima en ik let nooit op of er update is tot ik ga wilt afsluiten zie ik dan plotseling een update.

Dan laat ik altijd update met herstarten van pc toe.

Maar ik zal nooit online update doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu versie 1709 van Windows 10. Voor die versie zul je updates krijgen tot 9 april 2019. Daarna is het afgelopen. Dus voor die datum moet je zijn overgegaan naar een nieuwere versie van Windows 10 om updates te kunnen blijven ontvangen. Je hebt dus nog wel even de tijd.

 

Stegisoft is geen voorstander van zelf opdracht geven tot zoeken naar updates. Hij meent dat die op een bepaald moment wel automatisch aangeboden worden.

Wat je wel kunt doen is af en toe kijken in de Geschiedenis van updates. Daarin kun je zien of de upgrade naar versie 1803 bij jou al een paar keer mislukt is. En dan niet alleen de keren dat jij zelf liet zoeken naar updates, maar ook wanneer Windows dat spontaan uit zichzelf deed.

 

Het installeren van een nieuwe versie van Windows 10 verloopt op dezelfde manier als toen jij destijds Windows 7 ging upgraden naar Windows 10. Tijdens de installatie zal de computer een paar keer uit zichzelf opnieuw opstarten enz. Daarom vind ik dat de installatie van een nieuwe versie van Windows 10 geen update genoemd moet worden, maar een upgrade.

 

Laat je het voorlopig zitten en wacht je gewoon nog een paar maanden af, totdat versie 1810 (of 1811; ik weet niet hoe de toekomstige najaarsupdate genoemd gaat worden) is gearriveerd, of wil je de upgrade naar versie 1803 nu toch gaan forceren?

Die beslissing laat ik helemaal aan jou over. Ik weet nog wel dat ik in 2015 de gratis upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 maar niet voor elkaar kreeg op een van mijn computers. Ik werd om de oren geslagen met foutmeldingen, die ook nog eens van elkaar verschilden: C1900101-4000D; 80240020; 80240054 en nog een paar. :angry:

Dit was toen bij mijn pc de meest voorkomende foutmelding: 0xC1900101-0x4000D - The installation failed in the SECOND_BOOT phase with an error during MIGRATE_DATA operation:

 

Maar bij de zevende of achtste poging is het me toen wel gelukt. Ik had eerst alle antimalware programma's verwijderd. Daarna een 'clean boot' uitgevoerd, en toen lukte het wel.

 

Dus mocht je over een half jaar gaan denken dat de tijd nu wel begint te dringen, dan zou je een nieuwe poging kunnen wagen.

Je zou dan deze troubleshooter kunnen gebruiken, waarin jouw foutmelding besproken wordt: http://troubleshooter.xyz/wiki/fix-the-installation-failed-in-the-first-boot-phase-error/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote
Open opdrachtprompt of Windows powershell als administrator.
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
net stop wuauserv
Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution
Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.
Ga terug naar opdrachtprompt of Windows powershell als administrator en plak onderstaande tekst
net start wuauserv
Doe verder niks. Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert.

Ik vindt bij c windows ook  mappen : softwaredistrubution. bak, softwaredistrubution.bak1, softwaredistrubution.bak old.  Moet ik daar ook iets verwijderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, porrelaar zei:

Je hebt nu versie 1709 van Windows 10. Voor die versie zul je updates krijgen tot 9 april 2019. Daarna is het afgelopen. Dus voor die datum moet je zijn overgegaan naar een nieuwere versie van Windows 10 om updates te kunnen blijven ontvangen. Je hebt dus nog wel even de tijd.

 

Stegisoft is geen voorstander van zelf opdracht geven tot zoeken naar updates. Hij meent dat die op een bepaald moment wel automatisch aangeboden worden.

Wat je wel kunt doen is af en toe kijken in de Geschiedenis van updates. Daarin kun je zien of de upgrade naar versie 1803 bij jou al een paar keer mislukt is. En dan niet alleen de keren dat jij zelf liet zoeken naar updates, maar ook wanneer Windows dat spontaan uit zichzelf deed.

 

Het installeren van een nieuwe versie van Windows 10 verloopt op dezelfde manier als toen jij destijds Windows 7 ging upgraden naar Windows 10. Tijdens de installatie zal de computer een paar keer uit zichzelf opnieuw opstarten enz. Daarom vind ik dat de installatie van een nieuwe versie van Windows 10 geen update genoemd moet worden, maar een upgrade.

 

Laat je het voorlopig zitten en wacht je gewoon nog een paar maanden af, totdat versie 1810 (of 1811; ik weet niet hoe de toekomstige najaarsupdate genoemd gaat worden) is gearriveerd, of wil je de upgrade naar versie 1803 nu toch gaan forceren?

Die beslissing laat ik helemaal aan jou over. Ik weet nog wel dat ik in 2015 de gratis upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 maar niet voor elkaar kreeg op een van mijn computers. Ik werd om de oren geslagen met foutmeldingen, die ook nog eens van elkaar verschilden: C1900101-4000D; 80240020; 80240054 en nog een paar. :angry:

Dit was toen bij mijn pc de meest voorkomende foutmelding: 0xC1900101-0x4000D - The installation failed in the SECOND_BOOT phase with an error during MIGRATE_DATA operation:

 

Maar bij de zevende of achtste poging is het me toen wel gelukt. Ik had eerst alle antimalware programma's verwijderd. Daarna een 'clean boot' uitgevoerd, en toen lukte het wel.

 

Dus mocht je over een half jaar gaan denken dat de tijd nu wel begint te dringen, dan zou je een nieuwe poging kunnen wagen.

Je zou dan deze troubleshooter kunnen gebruiken, waarin jouw foutmelding besproken wordt: http://troubleshooter.xyz/wiki/fix-the-installation-failed-in-the-first-boot-phase-error/

na een clean boot uit te voeren had ik geen internetverbinding meer en kon daardoor ook geen update(grade) uitvoeren.  Wat heb ik over het hoofd gezien met die clean boot ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

SoftwareDistribution map je niet verwijderen maar openen en dan ziet je mappen data en download.

Die mappen openen en leeg maken.

 

Mappen zoals .bak of old mag je volledig verwijderen.

Ik weet niet of je rechtstreeks kan doen anders kan ik daarna wel zeggen hoe je moet doen.

 

na een clean boot uit te voeren had ik geen internetverbinding meer en kon daardoor ook geen update(grade) uitvoeren.  Wat heb ik over het hoofd gezien met die clean boot ? 

Indien wifi heb met usb-stick dan gewoon even eruit halen en terug in de usb-poort

Anders opnieuw opstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even in mijn archief duiken om te achterhalen hoe ik 3 jaar geleden clean boot had uitgevoerd. Ik gebruikte toen deze handleiding van Microsoft daarvoor: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

 

Ik klikte toen het gedeelte over Windows 8.1 en Windows 8 open, omdat ik de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 wilde gaan uitvoeren.

Jij moet op die pagina natuurlijk klikken op Windows 10. Lees ook het gedeelte door wat daarboven staat!

Niet beginnen met het uitvoeren van de instructies voordat je alles op die pagina gelezen en begrepen hebt.

 

Bij voorkeur zorgen voor een bedrade verbinding (dus geen wifi) tijdens zo'n zware update/upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera :-)...het is opgelost. Het verder uitzoeken van de cleanboot was niet nodig.  Dit is hoe ik het intussen gedaan heb.  Eerst heb ik mijn antivirus verwijderd, en daarna de registerfix uitgevoerd die ik op deze website kon vinden ; http://troubleshooter.xyz/wiki/fix-the-installation-failed-in-the-first-boot-phase-error/#Method_7_Registry_Fix.

Na deze bewerkingen installeerde de build 1803 goed. En natuurlijk nadien de antivirus terug er op gezet. :thankyou-bor: Bedankt voor jullie adviezen !  Die hebben mij zeker verder geholpen. Bedankt Porrelaar voor de link naar die website.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.