Ga naar inhoud

Tekst invoegen in een map foto,as


bernard

Aanbevolen berichten

Ik wil in een map met vakantie foto,s  een tekst invoegen /plaatsen  zodat het duidelijk is dat er dat het over de volgende vakantie gaat .

 

Ik krijg het wel voor elkaar , maar ik maak dan een tekst , en daar maak ik dan een foto van , en die stuur ik dan naar het mapje waar ik het wil hebben .

 

Maar ik denk dat er wel een methode is die korter door de bocht gaat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard,

 

hier kan ik niet direct een touw aan vastsknopen. (En als anderen dat ook niet kunnen, vermoed ik dat je niet veel raad zal gaan krijgen)

 

Je wil in een map met foto's een tekst invoegen.

Als ik dat gewoon lees denk ik: je kan in gelijk welke map toch gewoon een teksbestand plaatsen  (txt, docx,...) - waarom zou dit dan niet gaan?

 

'zodat het duidelijk is dat het over de volgende vakantie gaat'

euh: de volgende vakantie?

Je wil dus in je verkenner zien bij wèlke vakantie bepaalde foto's horen?

Zet er dan gewoon eerst het jaartal (+ ev maand, + ev datum) voor - dan merk je het toch direct?
Als je dan ook het Amerikaans systeem van datum gebruikt, staat alles netjes chronologisch gesorteerd - zo doe ik het zelf ook wat mappen-zelf betreft:

                        image.png.0625db470fe61329e1979eb854a537c0.png    en binnen in een map:  image.png.92899700818f27d2e170fef9797744f0.png

 

 

' maar ik maak dan een tekst , en daar maak ik dan een foto van , en die stuur ik dan naar het mapje waar ik het wil hebben '

je maakt een foto van een tekst en 'stuurt die enz...' - heb je het hier over de cloud - of wat bedoel je met 'ik stuur die naar'... ?

 

Dus: wat betere toelichting zou je ook betere oplossingen kunnen bezorgen (want het kan zijn dat ik helemaal naast de kwestie zit te praten hier)

 

( enne : ik mis blijkbaar ook iets als ik je titel lees: 'in een map met foto,as' : heb je het hier over een bepaald programma? - wat bedoel je met die 'as' ?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

k zal proberen duidelijker te zijn .

Ik heb mijn foto,s allemaal in mappen in : mijn afbeeldingen 

Als voorbeeld neem ik nu even een vakantie fotomap 

Daar staan dus in dezelfde map verschillende series foto,s van verschillende vakanties /jaren .

Iedere keer als ik daar weer een nieuwe serie bij wil voegen maak ik dat kenbaar door een zelfgemaakt tekstje , die ik fotografeer , en dan naar de betreffende map stuur 

En dan begin ik weer met de nieuwe foto,s bij te voegen .

Ik zal er foto,S  bij doen om te laten zien wat ik bedoel .

016.JPG

015.JPG

 

011.JPG

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

(foto verwijderd)

 

'k denk dat ik je begin te begrijpen: in verkenner heb jij je fotomappen zo ingesteld, dat je er de miniaturen ziet.

Het zou makkelijk zijn dat aan het begin van een fotoreeks over bv camping kuierpadtien die 'tekstfoto' van kuierpadtien te zien is.

 

Je doet dit door eerst de tekst uit te pringen: camping kuierpadtien en die dan in een foto om te zetten zodat je die foto aan het begin van de 'kuierpadtien'-foto's kan zetten.

 

Ben ik mee ?

 

Zo ja: en je wil dus dat dit wat minder omslachtig is?

 

(indien 2x 'ja', dan kunnen de mensen gaan meedenken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, even wachten of iemand iedeeën heeft, want zelf zie ik niet zo direct een snellere mogelijkheid.

 

Is het de bedoeling van bv zo een 20/30 (of meer) 'foto's' te maken? Heb je een fotobewerkingsprogramma (iets beter dan Paint - Photoshop bv) ? (en kan je ermee weg?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , ik wil gewoon weer een map aanvullen met een nieuwe ,, gebeurtenis ,,  

En dat kunnen er in aantal heel verschillend zijn  

Maak je bv. veel foto,s in zo,n vakantie of weinig , maar dat doet er verder toch niet toe ?

Het gaat mij er om dat ik kan zien in de map wanneer er iets nieuws is toegevoegd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, bernard zei:

maar dat doet er verder toch niet toe ?

Nee, maar daarom vroeg ik het niet - 't was eerder een baten/kosten-saldo-afweging: als je er niet veel moet doen kan je (zou ik denken) het gewoon zo blijven verder doen, maar als je er veel zou moeten maken, dan zou een makkelijker werkwijze natuurlijk handig zijn. Het was dat idee wat achter mijn vraag stak.

 

Maar goed:

12 uren geleden, Passer zei:

Heb je een fotobewerkingsprogramma (iets beter dan Paint - Photoshop bv) ? (en kan je ermee weg?)

Dit weet ik nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een office pakket hebt met powerpoint, kan je het daarmee maken.

Onderstaande werkt voor office 2007.

 

Start een nieuwe presentatie in powerpoint.

Maak de slide of slides met de gewenste tekst.

Klik dan links boven op de office knop en  ga met de muis naar opslaan als.

Kies dan voor andere indelingen.

image.png.f7be2a3e63781494b1251afbc4976e0b.png

 

Kies dan voor JPEG-indeling.

image.png.0ebf217803938fe58c08b2b04b9648db.pngKlik dan pop opslaan

 

Bepaal de lokatie waar je de bestanden wil opslaan.

Klik dan op opslaan.

Als je meerdere slides hebt, krijg je de vraag of alle slides (dia's) dan wel enkel de huidige wil opslaan.

Op de gekozen lokatie wordt dan een nieuwe map aangemaakt met de afbeeldingen.

Je moet dan enkel de naam van de bestanden aanpassen (indien gewenst) en ze in de juiste map plaatsen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.