Ga naar inhoud

Tekst invoegen in een map foto,as


bernard

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, bernard zei:

Als voorbeeld neem ik nu even een vakantie fotomap 

Daar staan dus in dezelfde map verschillende series foto,s van verschillende vakanties /jaren .

En dat zou ik dus heel anders doen. Voor iedere vakantie zou ik een aparte map aanmaken. Die map geef je een duidelijke naam, bijvoorbeeld 2017 aug Terschelling. Op die manier is direct duidelijk dat in die map de foto's zitten van de vakantie op Terschelling in augustus 2017.

 

Hoe pak je zoiets aan?

In de map Afbeeldingen maak je een map aan met de naam Foto's.

In de map Foto's maak je een map aan met de naam Vakanties.

In de map Vakanties maak je voor ieder jaar een aparte map aan.

Ga je in een jaar twee of drie keer op vakantie, dan maak je in die jaarmap dus ook 2 of 3 mappen aan, zodat de foto's van iedere vakantie in een eigen map terechtkomen.

 

Hieronder een voorbeeld:

 

5b6c205fbf243-Vakanties_1990-2008.png

 

Als je deze werkwijze vanaf het begin gehanteerd zou hebben, dan zou je nu een goed overzicht hebben van al je vakantiefoto's. Maar het kan nog steeds. Maak eerst alle benodigde jaarmappen en submappen aan en sleep dan van iedere vakantie de foto's naar de juiste map.

Het is het handigst wanneer je dan twee Verkennervensters naast elkaar opent. In het ene venster heb je dan een map van 1 bepaalde vakantie open staan. In het andere venster zie je al je foto's staan. Selecteer alle foto's die bij dezelfde vakantie horen en sleep die dan naar de juiste map in het andere venster.

 

Hoe zet je 2 vensters van de Verkenner naast elkaar?

Open de Verkenner eerst op de normale manier. Dat kan door op het pictogram van de gele map te klikken die in de taakbalk staat. Het kan ook met de sneltoets Windows-toets + E.

Daarna houd je de Shift-toets ingedrukt, terwijl je weer op het pictogram van de Verkenner klikt. Er is nu een tweede venster van de Verkenner geopend, maar dat ligt nog over het eerste venster heen.

Druk op Windows-toets + pijltje naar rechts. Het Verkenner venster neemt dan de rechter helft van het beeldscherm in beslag.

Aan de linker kant van het scherm zie je de andere geopende vensters verkleind weergegeven. Klik in die linker helft op het andere venster van de Verkenner. Die zal dan de linker helft van het beeldscherm in beslag nemen.

Daarna kun je foto's gaan slepen van het ene venster naar het andere.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , ik denk ook dat ik ( ben er al mee begonnen ) maar gewoon zo door ga als dat ik gewend was .

Soms ben je met iets bezig , en dan denk je , zou dit nu niet anders kunnen ?

Dit was zo iets , dus laat het maar zo . 

Trouwens zo vaak komt het natuurlijk ook niet voor .

Mag ik je toch bedanken voor het ,, meedenken ,,  ?

En tot een volgende keer .

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.