Ga naar inhoud

Automatische rangschikking


Michel Kurt

Aanbevolen berichten

Ik probeer al geruime tijd info dat ik in excel heb staan te rangschikken volgens gepresteerde uitslagen 

Graag had ik verschillende tippers van voetbal gerangschikt volgens wat ze de voorbije week hebben getipt

ik heb 7 verschillende tippers 

deze tippen elke week een aantal matchen 

naargelang het resultaat wie het beste tipt wil ik deze graag rangschikken volgens hun prestaties

maar het lukt me niet omdat ik tippers heb met dezelfde resultaten en dan krijg ik een #N/B omdat er dus gelijke standen zijn 

hoe kan ik dit oplossen 

de tippers zijn --->> score / predictz / forebet / vista / Supertip / windraw / my tips 

 

zoals je dus kan zien in mijn excel sheet had ik deze graag gerangschikt volgens hun beste prestatie in % 

Ik voeg het excel sheet toe in bijlage , zie het tabblad (stats) 

kan iemand me hier bij helpen 

Dank bij voorbaat 

 

 

rangschikken.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jean paul heeft mij al kunnen helpen 

maar ik hoopte op misschien nog een reactie waarbij als je gelijke standen hebt je dan ook 2x een tweede stand of 2x een derde stand zou zien 

nu heb ik een volledige stand van 1 tot 6 maar , maar hier zijn twee tippers met elk 50% dus zou de stand eigenlijk 

1

2

3

4

4

5  moeten zijn  , want predictz en forebet hebben elk 50% , maar goed voorlopig kan ik hier wel mee verder 

 

Positie   Championship
1   Score
2   WinDraw
3   Super
4   Predictz
5   Forebet
6   My Tips
7    

Kopie van rangschikken(jp).xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met de aanpassing van de formules 

ik wil deze namelijk verplaatsen naar andere cellen zodat deze tabellen niet in het zicht komen op het tabblad

dus wat verder rechts plaatsen vanaf cellen AB75 

Maar als ik deze cellen en formules kopieer moet ik de celnummers aanpassen 

maar dit lukt dan ook weer niet omdat als ik de celnummers aanpas in de formule verdwijnen mijn aanhalingstekens en klopt de formule niet 

zelf als ik de aanhalingstekens invoeg ik de formule lukt het nog steeds niet 

hoe komt dit dat die aanhalingstekens verdwijnen als ik de formule aanpas? 

Zie cel R75

 

zie sheet 

Kopie van rangschikken(jp).xlsx

aangepast door Michel Kurt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.