Ga naar inhoud

Licentie W10


Theo2602

Aanbevolen berichten

Omdat ik automatisch van W7 gegaan ben, en van die 7 geen licentie meer heb, vraag ik mij af, of dat geen problemen kan geven.
Nu zag ik naar de prijzen van Licenties op Google, en kreeg prijzen van 13.5 tot 33.5 en zelfs één van 220 daar staat retail bij. Hoe weet ik nu welke geschikt is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Indien er W10 heeft staat of heeft opgestaan dan is dat ding al digitaal geactiveerd en kun je zonder problemen W10 kaal installeren, dient het wel dezelfde uitvoering te zijn, home of pro.

 

Verhaal staat hier ook al.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

Zo kan het ook.

Traagheid heeft een reden, meestal teveel software mee op laten starten....

aangepast door Pearl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik snap het niet! W10 staat al op mijn dochter haar laptop, en werkt perfect, maar nu komt er elke dag dat de 'Licentie moet geactiveerd worden'.  Die dingen die je schrijft zijn allemaal downloads om W10 te installeren, dus alles verwijderen, dat vind ik niet goed. Ik dacht dat je een code kreeg om die bestaande Windows te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

W10 staat al op mijn dochter haar laptop, en werkt perfect

Controleer even of die wel of niet geactiveerd is (en of dus dat bericht om te gaan activeren wel of niet zinnig is): in verkenner rèchts klikken op Deze PC - kiezen voor eigenschappen en daar vind je dan of hij wel of niet geactiveerd is:  image.png.179ca2eb0e7f6b289515315d8c5833ab.png

(het 'niet geactiveerd zijn' kan mogelijk ook een foute melding zijn)

 

2 uren geleden, Pearl zei:

Daarnaast worden zat legale key's aangeboden.

Klopt, maar daar zit je dan wel in een heel grijs gebied waarmee je tegen de illegaliteit zou kunnen aan zitten (en meestal blijven die keys wel werken, maar het gebeurt ook dat Windows er achter komt en zo'n key eruit gaat gooien - meestal echter niet - zoals ik schreef)

36 minuten geleden, Pearl zei:

dus niets om te installeren

de 'installatiebestanden' zijn ook op het net te vinden - je hebt alleen een key nodig om die te activeren.

Kan je niet bij de verkoper terecht om te achterhalen of 1. die windows legaal was en 2. of hij/zij er nog een key van heeft (gesteld dat die er in de tijd niet gratis op gezet is toen windows 10 pas uitkwam en de installatie ook gratis was)

29 minuten geleden, Theo2602 zei:

En waar?

Zie de eerste link van Pearl - je 'koopt' daar eigenlijk alleen maar die key, gaat dan de installatie (van het net) binnenhalen en gebruikt die key.

Eigenlijk koop je nooit Windows-zelf, je koopt alleen een key- waarmee je windows 'mag gebruiken' 

 

Maar 'k zou eerst eens gaan nakijken of die windows eigenlijk niet gewoon legaal is zodat je die key niet moet gaan kopen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga maandag naar mijn dochter, en zal dat dan bekijken.

Vermits er op die laptop KMjeweetwel stond, denk ik dat het niet legaal is.

Maar er worden hier verwijzingen gegeven naar websites waar ik legale keys kan kopen met een prijsvariant van 12 tot 40 euro. Een zegt zelfs dat die ook niet legaal zijn. Welke kan ik, waarschijnlijk, wel betrouwen. Deze van Microsoft kan ik mij sowieso niet veroorloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik ga maandag naar mijn dochter, en zal dat dan bekijken.

Vermits er op die laptop KMjeweetwel stond, denk ik dat het niet legaal is.

Maar er worden hier verwijzingen gegeven naar websites waar ik legale keys kan kopen met een prijsvariant van 12 tot 40 euro. Een zegt zelfs dat die ook niet legaal zijn. Welke kan ik, waarschijnlijk, wel betrouwen. Deze van Microsoft kan ik mij sowieso niet veroorloven.

Hallo,

 

Een site die 100 te vertrouwen is is Varsio.

Daar heb ik gisteren nog een licentie gekocht vaan Office.

 

Waarom zijn ze daar goedkoper:

Varsio koopt de licenties niet van Microsoft en hoeft zich daarom niet aan de adviesprijzen te houden.

Maar van bedrijven die er te veel hebben ingekocht (dit is allemaal legaal).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.