Ga naar inhoud

Licentie W10


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

28 minuten geleden, abbs zei:

Maar van bedrijven die er te veel hebben ingekocht (dit is allemaal legaal).

Daar zit het hem juist: de goedkopere keys zijn nogal eens 'overschotten' van bedrijfsaankopen: (ter info à Theo2602): een bedrijf koopt vb een pakket van 50 licenties aan voor het bedrijf. Maar ze moeten er maar 42 van - dan hebben ze er 8 'over'

Als ik het goed voor heb (Abbs, verbeter me als ik fout zou zitten?) dan zijn dat allemaal legale keys die echter alleen door dat bedrijf mogen gebruikt worden (in functie van het bedrijf dus)

 

Die mogen dus niet doorgegeven/doorverkocht worden (net als een school(studenten)licentie ook maar alleen door een lid van die school mag gebruikt worden).

Controleert Windows dit? Zelden, volgens ik hoorde.

De keys gedragen zich echter wèl als een legale key.

 

Maar nogmaals: je zit hier in een grijs gebied wat betreft legaal/illegaal.

 

En ik snap je, Theo2602, wel: rond de 100 € is niet goedkoop - maar als je een wagen wil die te duur is voor je budget, dan ....

 

(nog even iets: je hoeft niet te gaan voor een retail-licentie, een OEM-licentie is voor die laptop al voldoende (en goedkoper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Passer zei:

Daar zit het hem juist: de goedkopere keys zijn nogal eens 'overschotten' van bedrijfsaankopen: (ter info à Theo2602): een bedrijf koopt vb een pakket van 50 licenties aan voor het bedrijf. Maar ze moeten er maar 42 van - dan hebben ze er 8 'over'

Als ik het goed voor heb (Abbs, verbeter me als ik fout zou zitten?) dan zijn dat allemaal legale keys die echter alleen door dat bedrijf mogen gebruikt worden (in functie van het bedrijf dus)

 

Die mogen dus niet doorgegeven/doorverkocht worden (net als een school(studenten)licentie ook maar alleen door een lid van die school mag gebruikt worden).

Controleert Windows dit? Zelden, volgens ik hoorde.

De keys gedragen zich echter wèl als een legale key.

 

Maar nogmaals: je zit hier in een grijs gebied wat betreft legaal/illegaal.

 

En ik snap je, Theo2602, wel: rond de 100 € is niet goedkoop - maar als je een wagen wil die te duur is voor je budget, dan ....

 

(nog even iets: je hoeft niet te gaan voor een retail-licentie, een OEM-licentie is voor die laptop al voldoende (en goedkoper)

Je zit mis dit zijn allemaal op zich zelf staande licenties die je gewoon per pc kan gebruiken.

 

ps: porrelaar had een mooie uitleg kan het zo snel niet vinden.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Een OEM key is niks illegaals, de key is allen bruikbaar op de pc waarop hij word geinstallerd (hij blijft bij het moederbord makkelijk gezegd).

Mocht de pc crashen en je die dan opnieuw moet installeren word die meteen herkend.

De meeste voor geinstalleerde pc's worden met een OEM key geleverd.

 

Geef een voorbeeld ik had een OEM key voor mijn Office heb nu een nieuwe pc moet dus weer een nieuwe Office kopen OEM) maar daar is de prijs naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pearl zei:

Het zijn 2e handse licenties van bedrijven die er van al willen en erin handelden en faillissementen.

Echte bedrijfslicenties zijn er niet geschikt voor.

Ik heb het op de site van Varsio nog eens na gelezen, zoals jij het simpel zegt "Pearl" klopt het :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.