Ga naar inhoud

PC te warm - Upgrade of nieuwe?


mysticfist

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn pc echt zeer warm wordt als ik aan het gamen ben.
Als ik dan kijk is het vooral mijn voeding en grafisch kaart die zeer warm zijn.
Ik weet niet welke van de 2 eigenlijk de boosdoener is maar als ik in de Taakbeheer kijk zie ik wel dat tijdens het gamen met GPU op 95% zit of soms zelfs meer.
Dus ik vermoed dat mijn grafische kaart het probleem is vooal al omdat de temperatuur veel lager is als ik gewoon op internet surf.

Ik ben nu aan het twijfelen of ik mijn grafische kaart best vervang of dat ik beter gewoon een nieuwe pc koop. Zoiezo gaat de pc dan naar mijn dochter dus verloren is het niet.

Het kan ook zijn dat ik wat moet sleutelen aan de instellingen in de NVIDEA Configuratie maar daar heb ik geen verstand van dus alle hulp is welkom. Ik meen me te herinneren dat ik destijds iets aangepast had maar geen idee wat. Dat is ook de reden waarom ik dit op de forum post omdat jullie me misschien hierbij kunnen helpen.
 
Om wat beter te kunnen raad geven geef ik jullie eerst nog wat extra info.

Ik heb net mijn pc wat opgekuisd en alle malware eraf gegooid zoals jullie me hebben aangeraden :)
Nogmaals mijn dank hiervoor trouwens.

Tijdens het gamen blijft mijn processor onder de 50% en geheugen onder de 60% nu.
Vandaar ik denk dat het veranderen mijn mijn grafische kaart mss voldoende is om alles terug goed vlot te kunnen spelen zonder dat de pc zo heet wordt.
Alleen weet ik niet of het de moeite is om kosten te doen aan deze pc.
Vandaar ik graag even jullie mening vraag.

 

Game genres die ik speel: Ark survival evolved, Empyrion, Conan Exiles, 7dtd, GTA5 
Resolutie: 2560x1440 ( of 1920x1080 bij te lage fps )

 

Daarnaast draai ik soms voor mij en mijn vrienden een server van deze games die dan wel dag en nacht aan blijft.

 

Huidige pc:
------------
Processor  : Intel Core i7 4790K / 4 Cores 8 Threads / 4.00Ghz 
Geheugen   : DDR3 32GB (4x8GB) 1333Mhz
Gr. kaart  : GTX 970 met 4GB GDDR5
Moederbord : Z97-G45 Gaming 
Opslag     : Samsung 500GB SSD
Voeding    : 750W Corsair RM750x


Moest het niet meer de moeite zijn om geld te steken in deze pc zou ik eventueel gaan voor een nieuwe pc met deze configuratie. Alleen weet ik dan weer niet of ik dit wel echt nodig heb om deze games te kunnen spelen. Ik weet trouwens ook niet of ik een GTX 1080 Ti in mijn huidige pc kan steken.


Eventueel nieuwe pc:
--------------------
Processor  : Intel Core i7 8700K / 12 Threads / Max 4.7GHz
Geheugen   : Corsair Vengeance DDR4 LED 3000MHZ 32GB(2x16) Red
Gr. kaart  : GTX 1080 Ti (11GB) ASUS-RoG-Strix
Moederbord : ASUS ROG Maximus X HERO (WiFi)
Opslag     : Samsung 500GB (M.2 SSD) 970-EVO
Voeding    : 750W Corsair RM750x

Website die ik gebruikte om pc samen te stellen als test: https://www.arcticsecrets.nl
Dan kwam ik aan 3265 euro.


Aangezien het toch allemaal best veel geld kost vraag ik liever eerst jullie mening.
Thanks.
 

 

PS: Sorry voor deze lange post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld teveel? vind het een belachelijk bedrag voor een computer om mee te gamen.

 

Je verteld niets over de gebruikte kast en de airflow ervan.

Denk dat dat ding nog jaren mee kan mits de airflow en koeling van de CPU in orde is, met een GTX1080Ti of een GTX 2080 erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld teveel niet nee maar tja ik wil wel een deftige game ervaring ;)

 

Wat die kast betreft is het moeilijk te zeggen.

Ik zou eens moeten kijken of ik dit op mijn oud factuur vind.

 

In bijlage een foto

Vooraan staat er Cooler Master op als merk.

 

image.jpg

aangepast door mysticfist
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerking bovenop mijn vorige bericht:

 

Uw computer is heel slordig in mekaar gestoken.

Alle kabel horen proper vanachter weggewerkt te worden zodat je vooraan amper nog kabels ziet.

 

Als de processor warm wordt kan het zijn dat de koelpasta niet goed of slordig is gedaan.

Maak het zuiver en zet niet koelpasta op.

Opgelet: koelpasta is giftig.

 

Voorkant fan koelers kunnen ook vuil worden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je even dit doen:

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

Nadat je ADWcleaner had gedaan doe je onderstaande:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.