Ga naar inhoud

laptop traag waarschijnlijk malware


Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn laptop is erg traag, ik vermoed dat er malware op staat. Ik heb superantispyware gebruikt daarbij werd 1 bedreiging gevonden. Ik heb geprobeerd Avira antivir opnieuw te installeren maar dat lukt niet. Ook heb ik malwarebytes geinstalleerd maar deze start niet op. Ik heb ook ccleaner uitgevoerd. Op het moment kom ik niet echt verder.

Vriendelijke groet, Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan even kijken:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad.


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Verwijder Avira en Malwarebytes eens (installeer het nog niet opnieuw)

Gebruik daarvoor de verwijder tool:

Avira: Verwijdertool.

Mbam: Verwijdertool.

 

 

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Is er een reden waarom je nog niet de nieuwste versie van Windows 10 gebruikt?

Jij heb: Windows 10 Home Versie 1709 16299.309

We zijn al bij: Windows 10 Home Versie 1803 17134.228

 

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het fixen wilde de laptop niet meer opstarten. Via geavanceerde opties heb ik gekozen voor 'herstellen opstarten'. Hierdoor begon de laptop te scannen wat ongeveer een uur duurde. Daarna stonden alle programma's die ik eerder verwijderd had er weer op. Het lijkt op een systeemherstel. Ik kon nu Avira antivir wel normaal verwijderen. Ik dacht ik stuur je eerst weer een FRST maar toen kreeg ik toch een fixlog. Die zal ik je sturen.

Er is geen reden voor een oudere versie van windows. De laptop is van mijn dochter en ze zegt dat ze altijd automatische updates doet.

Stuur ook laatste FRST.

Fixlog.txt

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.