Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

@Ebonny Chromium is niet hetzelfde als de browser Chrome.

Heb jij zelf bewust en met opzet Chromium geïnstalleerd op je computer?

Wanneer jij dat niet bewust hebt gedaan, dan is Chromium per ongeluk op je computer gekomen, misschien toen je een keer een gratis programma downloadde en installeerde.

Wanneer dat laatste het geval is, dan kun je het beste hulp vragen/krijgen van een van de security helpers. Die kunnen jou helpen om je computer te verlossen van Chromium.

Dus laat maar weten hoe het zit met Chromium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Ebonny Als jij zelf Chromium niet bewust en met opzet geïnstalleerd hebt, dan is die browser vaak lastig te verwijderen.

Daarom heb ik de vrijheid genomen om voor dit topic hulp te vragen aan de security helpers abbs en kweezie wabbit.

 

Je krijgt vanzelf een notificatie e-mail wanneer abbs of kweezie wabbit gereageerd heeft in dit topic.

 

Groeten,

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

HYallo,

 

Ik heb je even verplaats naar de malware sectie, dit om je beter van dienst te zijn.

Doe het volgende eens:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad.


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ebonny zei:

Chromium staat wel in mijn programmalijst. Kan ik hem daar niet gewoon verwijderen?

gr Ebonny

Dat mag je zeker zo proberen , maar ik wilde via de tool FRST kijken of alleen Chromium op je pc is gekomen.

Probeer Chromium te verwijderen en voer ter controle dan FRST uit, dit om zeker te weten dat alles weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Chromium zie ik niet meer dus dat is goed, maar er zijn een aantal dingen wat mij opvalt.

Ik zie het programma ByteFence Anti-Malware deze trekt meer malware aan als dat het verwijderd.

Ik raad je aan om die te verwijderen en straks te kiezen voor Malwarebytes free die stukken beter is.

 

 

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • ByteFence Anti-Malware
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.