Ga naar inhoud

Netwerk problemen


Dirk141

Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk dat mijn computer, mijn Philips Smart TV en mijn slaapkamer TV met elkaar verbindt. Nu noemt dit netwerk zich opeens "Netwerk 2" . Als ik op een TV het netwerk selecteer, werkt dat wel, maar alle mappen die ik wil bekijken zijn "niet gedeeld" terwijl dat wel zo is. Bovendien zie ik in het Netwerk een extra computer staan (Desktop-PUR1AQ6) waarvan ik het bestaan niet weet. Kunt u hier enige logica in ontdekken? Weet niet wat ik moet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD Phenom(tm) II x 4  965 Processor 3.40 GHz  64 bits

 

TV merken zijn m.i. niet relevant, ik krijg wel degelijk mijn computer inhoud te zien. Ik denk dat het probleem is dat gezocht wordt in de Mediaplayer bibliotheek. en die is leeg en luistert niet naar mijn instructies. Kan ik Media Player misschien op de een of andere manier resetten..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij vraag en ik wil jou helpen.

Maar wat is het probleem om te doen wat ik vraag?

Dat zijn toch simpele dingen wat je kan doen in Windows 10.

Dat is een van de vragen die je stelt: Desktop-PUR1AQ6

 

Ook dit:

Heb je beiden TV een vaste IP adres gegeven?

Is het zo moeilijk om ja of nee te zeggen?

 

Systeem vind je bij Windows 7 en 8 en 10 ook zo:

Klik op Deze computer met de rechtermuisknop en dan eigenschappen

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet weten dat nu heel veel mensen Windows 10 hebben.

Dus kan het gebeuren dat we niet altijd zien waar je de vraag stelt.

Zelf let ik daar nooit op.

Je vermelde wel in uw eerst bericht dat je Windows 7 heb maar ook dat heb ik niet opgelet.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.