Ga naar inhoud

Virtual Technology compatibel


ward01

Aanbevolen berichten

Het mooiste is een kit (set) van 16 GB. Die bestaat uit 2 reepjes RAM van ieder 8 GB, die bij elkaar horen. Ze zijn tegelijk in de fabriek gemaakt. Op die manier wordt gebruikt gemaakt van dual channel.

Stel dat je de keuze hebt tussen de  volgende twee mogelijkheden:

A. 8 GB werkgeheugen in de vorm van 1 reepje werkgeheugen

B. 8 GB werkgeheugen in de vorm van 2 reepjes werkgeheugen van elk 4 GB.

 

Dan is optie B beter, omdat dan gebruik kan worden gemaakt van dual channel, waardoor het werkgeheugen sneller werkt.

Hoe dat precies werkt kan ik niet uitleggen, omdat het mijn pet te boven gaat. Hier echter een link naar uitleg over het verschil tussen single channel en dual channel: https://nl.hardware.info/reviews/7350/single-dual-en-quad-channel-geheugenprestaties-meer-banen-meer-snelheid

 

Wanneer je twee reepjes werkgeheugen plaatst van bijvoorbeeld 4 en 8 GB, moet je erop letten dat niet alleen de snelheid van het werkgeheugen gelijk is, maar ook de latency.

Is het bijgeplaatste werkgeheugen trager dan het werkgeheugen dat er al in zat, dan zal al het werkgeheugen gaan draaien op de snelheid van de langzaamste module.

Ook daarom heeft het plaatsen van een kit, die bestaat uit twee bij elkaar horende geheugenmodules de voorkeur.

Er is vast nog veel meer te vertellen over werkgeheugen, maar dit is wat ik ervan weet (of denk te weten...:))

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, porrelaar zei:

Ook daarom heeft het plaatsen van een kit, die bestaat uit twee bij elkaar horende geheugenmodules de voorkeur

Wat bedoel je daar precies mee: allebei dezelfde hoeveelheid RAM geheugen of bv zelfde merk, of nog andere referenties? 

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde hoeveelheid RAM EN zelfde merk EN verder alles gelijk.

Zo'n kit is 1 verpakking waarin twee identieke geheugenmodules zitten.

 

Hieronder een afbeelding:

 

5bae814599fa0-memory_kit_ram.png

 

Je ziet hierboven 2 kits. In elke kit zitten twee identieke werkgeheugenmodules. In dit geval 2 x 2 GB per kit.

De afgebeelde kits zijn niet geschikt voor een laptop, maar je zult de bedoeling begrijpen, neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, porrelaar zei:

Wanneer je twee reepjes werkgeheugen plaatst van bijvoorbeeld 4 en 8 GB, moet je erop letten dat niet alleen de snelheid van het werkgeheugen gelijk is, maar ook de latency.

Is het bijgeplaatste werkgeheugen trager dan het werkgeheugen dat er al in zat, dan zal al het werkgeheugen gaan draaien op de snelheid van de langzaamste module.

Bij mij zit er 2 GB Ram en 4 GB Ram in. Ben naar de winkel geweest en de 2 GB Ram gaat vervangen worden door 8. Volgens hen zou dat geen problemen opleveren, maar komt dat nog overeen met jouw advies hierboven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de winkel het juiste type werkgeheugen heeft, zal het geen problemen opleveren. Het juiste type wordt beschreven in Speccy, en het staat ook op de website van Memorycow: https://www.memorycow.co.uk/8gb-8gb-x1-ddr3l-ram-memory-non-ecc-sodimm-1600mhz-pc3l-12800

Je ziet dat je voor verschillende merken kunt kiezen, als de kenmerken maar gelijk zijn. Die kenmerken moeten overeenkomen met het reeds geïnstalleerde reepje van 4 GB RAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, porrelaar zei:

Zolang de winkel het juiste type werkgeheugen heeft, zal het geen problemen opleveren.

Yep hebben ze gedaan. Laptop heeft inmiddels een SSD en 12 GB Ram geheugen.

 

Maar nu heb ik wel weer iets anders voor. Wou een oefening die we gisteren in de les gedaan hebben thuis over doen.

 

Een nieuwe virtuele machine maken met VM Ware en Virtual Box en in beide gevallen krijg ik een foutmelding: (no bootname file received) waar dat gisteren in de les wel nog ging. Dus het lijkt alsof de oorzaak hiervoor moet gezocht worden bij de uitbreiding van m'n laptop deze morgen?  Frustrerend allemaal... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is met de SSD en het werkgeheugen. :top:

 

Het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik met VirtualBox werkte. Met VMWare heb ik nooit gewerkt.

Ik kan je daarom niet helpen met de foutmelding die je krijgt wanneer je een nieuwe virtuele machine maakt. Ik hoop voor jou dat iemand anders reageert die nog wel gebruik maakt van VirtualBox of VMWare.

Heb je de foutmelding die je te zien kreeg wel correct genoteerd? Luidt die no bootname file received  of is het no boot filename received? Want de foutmelding die jij doorgaf, vind ik niet met Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.