Ga naar inhoud

Virtual Technology compatibel


ward01

Aanbevolen berichten

Update: alles in orde. In begin draaide VM-Ware heel traag, maar dat is ondertussen ook opgelost door voor 4 cores per processor te kiezen. 

 

Hoe weet je eigenlijk hoeveel cores per processor je kan kiezen en wat is het verschil tussen cores en threads? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw CPU (processor) is de AMD A8-6410

Die processor heeft 4 cores (kernen). Hoe meer cores/kernen per processor, hoe meer taken tegelijkertijd afgewerkt kunnen worden. Ik simplificeer dat nu een beetje, want niet ieder programma kan zijn taken netjes verdelen over de verschillende cores. Maar als een programma dat wel kan, dan zal dat programma door gebruik te maken van verschillende cores ook sneller kunnen werken.

 

Dan nu het verschil tussen cores en threads.

Jouw processor heeft volgens Speccy 4 cores en 4 threads. Zit daar verschil tussen? Voor jouw processor zit daar geen verschil tussen, omdat jouw processor hyperthreading niet ondersteunt. Wat is hyperthreading? Dat is een trucje waardoor 1 core voor het besturingssysteem (= Windows) op 2 cores lijkt. Dat levert weer wat extra prestatiewinst op. Een processor met 4 kernen + hyperthreading heeft dan 4 cores (kernen) en 8 threads.

Ik vind het zelf wat lastige materie, maar op de volgende website wordt het weliswaar in het Engels, maar toch in redelijk eenvoudige bewoordingen uitgelegd: https://www.howtogeek.com/194756/cpu-basics-multiple-cpus-cores-and-hyper-threading-explained/

 

3 uren geleden, ward01 zei:

Hoe weet je eigenlijk hoeveel cores per processor je kan kiezen

Jouw processor heeft 4 cores, dus kun je maximaal voor 4 cores kiezen. Of je dat ook altijd moet doen, weet ik niet. Ik heb VMware nooit gebruikt.

Maar Google zelf eens op how many cores in vmware

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nu een totaal andere kant op, Ward.

Het gaat niet meer over Virtual Technology; het gaat ook niet meer over je laptop, waar het voorheen over ging, maar het gaat nu over je desktop pc.

Eigenlijk had je hiervoor beter een apart topic aan moeten maken.

Maar goed, ik ben al bezig met een antwoord...

 

Deze desktop pc lijkt me circa 9 jaar oud. Of die aan een update toe is, kan alleen jij beantwoorden op dit moment. Wij, de helpers, weten immers helemaal niet wat je zoal met die desktop pc doet. Speel je er moderne games mee en lukt dat niet zo goed? Dat kun je aan een upgrade gaan denken, al zou ik bij een 9 jaar oude pc eerder denken aan de aanschaf van een nieuwe pc.

 

Maar als jij deze desktop pc gebruikt voor eenvoudige zaken, zoals e-mailen, surfen op internet, een briefje schrijven in Word, wat foto's bekijken en lichte fotobewerking doen, dan moet dat allemaal nog best lukken. En in dat geval kun je doorgaan met deze pc tot 14 januari 2020. Op die datum eindigt namelijk de ondersteuning voor Windows 7. Dat betekent dat je na die datum geen beveiligingsupdates meer zult ontvangen.

 

Je moet dus zelf aangeven op welke punten deze desktop pc nu volgens jou tekortschiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.