Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Yazzy

4 cijfers laatste kolom na reversie

Aanbevolen berichten

Hallo 

Weet iemand hoe het komt dat in de laatste kolom er geen 4 cijfers uitkomen? Na de reversie zou er 8317 en zo verder moeten komen. Weeknummer heb ik via vba geprogrammeerd dat dit omgedraaid wordt en via tekst.samenvoegen dit in de laatste kolom terecht komt. Ik heb een aanpassing gedaan en dit bij Nummers aangepast naar custom en 0000. Nog steeds geen resultaat. Bij sommige 01 wordt 10 en soms gewoon 1. Hele opmaak voor de hele kolom al aangepast. 

Ben ten einde raad :) 

Alvast bedankt! 

Codes.xlsm

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Typ in E2 en kopieer met de vulgreep naar beneden (met de celopmaak op 'Standaard'):

=tekst(D2;"00")&tekst(C2;"00")
    aangepast door alpha

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0
    20 uren geleden, alpha zei:

Typ in E2 en kopieer met de vulgreep naar beneden (met de celopmaak op 'Standaard'):

Geeft een fout weer in de formule als ik in E2 dit typ = TEXT(D2;”00”)&TEXT(C2;”00”)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Mijn formule luidde (zie mijn vorig bericht):

Tekst wordt daarbij geschreven al tekst (met ks), terwijl jij gebruikt text (met een x) en dat laatste is voor de Engelstalige versie van Excel.

aangepast door alpha

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    11 minuten geleden, alpha zei:

Mijn formule luidde (zie mijn vorig bericht):

Tekst wordt daarbij geschreven al tekst (met ks), terwijl jij gebruikt text (met een x) en dat laatste is voor de Engelstalige versie van Excel.

Ik heb op dit moment een engelstalige excel, thuis heb ik de belgische. Ik krijg telkens” There’s a problem with this formula” als ik dezelfde tekst als jou typ. 

Groetjes Yasmine

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0
    3 minuten geleden, Yazzy zei:

Ik heb op dit moment een engelstalige excel, thuis heb ik de belgische. Ik krijg telkens” There’s a problem with this formula” als ik dezelfde tekst als jou typ. 

Groetjes Yasmine

image.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als je een Engelstalige versie gebruikt, moet je uiteraard TEXT gebruiken (let op: 2 x in de formule).

Zorg er ook voor dat de celeigenschappen op Standaard staan ingesteld!

Als je dan nog een foutmelding krijgt, dan staat op jouw computer waarschijnlijk ingesteld dat in plaats van de puntkomma (;) de komma (,) als scheidingsteken geldt. In dat geval moet je dan gebruiken:

=Text(D2,"00")&Text(C2,"00")
    aangepast door alpha

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Ja heb uiteindelijk komma geprobeerd en toen kwam ik eindelijk uit! Dank je wel! Alleen is er nu in D2 waar de reverse is dit probleem, zie foto. Dus dan klopt mijn uitkomst niet in de laatste kolom aangezien weeknummer 01 in reverse 10 en hij neemt nu 1 met het resultaat dat de laatste kolom nu 0131 is ipv 1031. 

Groetjes Yasmine 

image.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Met de celeigenschappen ingesteld op "Standaard",

Gebruik in E2 voor Excel-NL:

=D2&HERHALING("0";2-LENGTE(D2))&TEKST(C2;"00")

en in E2 voor Excel-Engels:

=D2&REPT("0",2-LEN(D2))&TEXT(C2,"00")

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.248
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Koelpiet
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Benjaplus
        Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
      • Door Kadoim
        Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
        Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
        Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.

Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
        Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.

Alvast bedankt voor de hulp!
        Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
      • Door lv
        Hallo,

Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
        Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.

In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

Iemand die mij hierbij kan helpen?

• Door Excel dummy
        Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
        Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
        Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.

Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 

Heeft er iemand raad hierbij?

Alvast bedankt!
      • Door Rik123
        Beste lui,

Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.
        De code hiervoor is de onderstaande.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub

Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.