Ga naar inhoud

SSD geheugen vol


thierry1

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik heb al jaren geleden de locatie van deze persoonlijke mappen verplaatst naar de gewone harde schijf.

Voor mijn part hoeft u zich niet te schamen omdat u je map downloads blijkbaar goed gestructureerd hebt en dat is in de praktijk zeee...eeer uitzonderlijk.

De map downloads aanzie ik als een tijdelijk opvangnet voor hetgeen je download. Na iedere download beslis je wat je er mee doet. Een E-mail bijlage lees je en verwijder je daarna indien het niet hoeft bewaard te worden. Als het wel bewaard moet worden verplaats je het naar een toepasselijke map in één van je persoonlijke mappen. Een installatiebestand heb je meestal na de installatie niet meer nodig en verwijder je. Je bewaart toch niet alle update Set-ups van CCleaner in de map downloads, enz. Belangrijke installatie bestanden die waardevol blijven verplaats ik naar een map "Programma Set-ups" in de map "Mijn documenten". Zo blijft mijn download vangnet netjes en overzichtelijk. Ik heb begrepen beste Porrelaar dat u je Download-map netjes gestructureerd hebt, maar dat kom ik in de praktijk NOOIT tegen. De praktijk is dat je door het bos de bomen niet meer ziet en dat de PC-gebruiker zelf zijn downloads niet meer terug vindt en ook helemaal niet meer weet wat er van al die inhoud nog moet bewaard blijven of mag verwijderd worden.

 

55 minuten geleden, porrelaar zei:

De mappen Downloads en Desktop/Bureaublad staan bij mij namelijk niet op de C schijf (= SSD van 240 GB), maar op de gewone harde schijf van 2 TB.

Bij mij ook.

56 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik heb al jaren geleden de locatie van deze persoonlijke mappen verplaatst naar de gewone harde schijf. 

Ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom de inhoud van de map Download bij veel mensen een rommeltje wordt, is dat al je gedownloade bestanden automatisch in die map terecht komen. Dat is immers de standaardinstelling van alle browsers.

Het gevolg daarvan kan zijn dat die map Downloads uitpuilt van bestanden die je misschien maar een keer nodig hebt.

Omdat de map Downloads niet direct in het oog valt, vergeet je heel makkelijk om die map uit te mesten. En als je er te laat naar kijkt, dan weet je misschien niet meer waarvoor je die bestanden ooit hebt gedownload.

Daarom doe ik het anders. In alle door mij gebruikte browsers heb ik ingesteld dat downloads niet naar de map Downloads gaan, maar naar het bureaublad.

Het bureaublad zie je meteen nadat de computer is opgestart. Het valt dus direct op wanneer daar bestanden op staan die je niet meer nodig hebt. Bestanden die ik wel wil bewaren verplaats ik dan naar een submap in de map Download of naar een submap in Documenten of Afbeeldingen. Ja, ik heb talloze submappen en subsubmappen enz. Allemaal zelf aangemaakt. Ik houd van structuur.

 

Mijn tijdelijk opvangnet is dus niet de map Download, maar het Bureaublad, omdat het veel eerder opvalt wanneer daar overbodige bestanden op staan.

15 minuten geleden, droske zei:

Een installatiebestand heb je meestal na de installatie niet meer nodig en verwijder je.

Ik bewaar alleen installatiebestanden van programma's waarvoor ik betaald heb. Die zijn niet altijd (makkelijk) opnieuw te downloaden. Daarnaast bewaar ik installatiebestanden van programma's die nu niet meer of slechts zeer moeilijk te downloaden zijn. Dat kan bijvoorbeeld zijn, omdat bepaalde websites uit de lucht gegaan zijn. Ook bewaar ik soms installatiebestanden van oudere versies van programma's, omdat ik die fijner vind werken dan de nieuwste versie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij gaan nagenoeg alle files die niet bij het OS horen naar mijn dataschijf. De map downloads is ondertussen 1.3 GB groot en moet ik idd eens uitmesten. Ik heb echter genoeg plaats op mijn dataschijf en vergeleken met diverse images van diverse computers (allemaal rond de 30 GB) stelt het niet veel voor, Ook mijn email map staat op de dataschijf. Van die hele schijf heb ik een kopei op een externe hd staan. Space genoeg 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/9/2018 om 09:41, Passer zei:

Kijk eens hoe groot die recovery-map is?

image.thumb.png.9066e6b3cb5fe2c6990ccb3d30a6d78a.png

Recovery map is 5,49GB

Op 21/9/2018 om 18:56, abbs zei:

Hallo,

 

Epic Games 16,5 GB
Sensotec Alinea 3.5 GB

Kunnen deze niet naar je andere schrijf?


Downloads 3.0 GB

 

Die 2 zou ik graag verplaatsen naar de andere schijf maar kan ik dat gewoon doen via knippen/plakken? Daar zullen wel andere dingen voor moeten gedaan orden vrees ik.

 

zal CCleaner eens laten lopen om de boel op te kuisen ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recoverymap is niet te groot - laten staan dus.

 

De andere twee kan je niet zo maar verplaatsen omdat in het register alle verwijzingen ernaar naar je C verwijzen. Start je ze later op, dan vinden ze hun bestanden niet meer op de C en krijg je een foutmelding.  (tenzij het tweede een standalone-programma zou zijn: die kan je zonder problemen verplaatsen.

 

Wil je ze toch op een andere partitie/schijf dan zal je ze moeten uninstallen (eventueel gegevens backuppen en later terugzetten) en opnieuw installeren maar dan op die andere partitie/schijf. (dan worden ook de nieuwe registeraanduidingen op naam van die nieuwe schijf gemaakt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.