Ga naar inhoud

Verplaatsen van Bestandsmappen


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

Bij de verplaatsing (selecteren, slepen met shift toets ingedrukt) van een bestandsmap van uit een E partitie van de inwendige harde schijf naar een externe schijf (Z benoemd) komt er een bericht (zie bijlage knipsel2) dat de betrokken map zich niet meer op de E bevindt. Niet tegenstaande ze daar nog te openen en te bewerken is !

Wat is daar een reden voor en hoe lossen we dat op ? Doet zich voor met al de sub mappen onder de E !

Victor

Knipsel2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske inderdaad zoals Passer het goed begrepen heeft is het niet meer dan dat ! En dat zou normaal toch goed moeten kunnen ?

Nog even geprobeerd van uit mijn D partitie een data map naar de externe schijf Z te verplaatsen maar kreeg het zelfde . Dit even geprobeerd omdat mijn E partitie gedeeld wordt, maar de D niet ! Maar dat speelt blijkbaar geen rol. Dus er moet een andere reden zijn !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit even: open het, voeg er iets aan toe en wis dit - zodat het bestand 'gewijzigd' is, sla het op onder een nieuwe naam en kijk of je dit wel kan verplaatsen.

 

Maar wacht: het gaat om een map?  Probeer dit dan:

 

a. kan je bestanden uit die map wèl verplaatsen of ook niet?

 

b. zo ja: zet alle bestanden in een tweede map, kieper de eerste weg en hernoem je nieuwe map naar de oude. Lukt het dan wel?

    zo nee:  enfin: eigenlijk hetzelfde als a ...   :xd:

 

(het kan aan de indexering of zo liggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

euh.. toch gewoon maar een map van een E-partitie naar zijn externe aan het verplaatsen ?  (mis ik iets Droske? ?)

Data naar een externe harde schijf verplaatsen dat doe je toch nooit hé. En waar is daar dan een back-up van te vinden?

Een extern medium dient toch niet om data in eerste lijn op te slaan doch om een back-up op te slaan van data die op een computer, tablet of Smartphone staan.

 

Is die map "Geografica" aan één of ander programma gekoppeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Run in CCleaner eens de functies Cleaner en Register.

Doe eens schijfopruiming van al je partities.

Open ook de verkenner eens. Ga naar het tabblad "Beeld" in het lint en kijk eens of het vinkje verwijderd is bij "Verborgen items".

Herstart de pc.

Wat is het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer en droske

Probleem opgelost. Naar aanleiding van het voorstel van Passer geprobeerd een nieuwe map met een zelfde benaming te maken op de externe schijf. Dit lukte echter niet ! Kreeg een gelijkaardige melding. Dat leek me vreemd en wees erop dat er iets fout zat met die externe schijf ! Als test de map op E verplaatst naar een andere externe schijf en dit werkte wel; Dus wist ik waar te zoeken.  De bewuste schijf Z is een partitie van een externe schijf die in 2 partities is verdeeld; De andere is als Y benoemd. En ook hiermee kwam het probleem voor. Deze externe harde schijf, dus Y en Z is met de computer (een laptop) verbonden met een USB op een USB switch met 7 aansluitmogelijkheden. Na verplaatsing naar een ander aansluitpunt was het probleem opgelost. Dus bij die switch zal er iets fout zitten !

 

Passer en droske dank voor de medewerking !

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede raad:

  • Sluit een externe harde schijf nooit via een USB-hub op een computer aan.
  • Verdeel een externe harde schijf best niet in partities. Maak gewoon gebruik van mappen om je data (back-ups) te onderscheiden. Mappen kunnen groeien totdat de harde schijf volledig vol is en een partitie niet, tenzij je de partitie gaat vergroten ten koste van een andere maar dat is een zinloos omslachtig werk dat ook nooit zonder risico is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske

Sluit een externe harde schijf nooit via een USB-hub op een computer aan

Heb ik momenteel wel een probleem mee. Op mijn laptop bevinden zich slechts 2 USB aansluitingen. En gebruik sinds jaren reeds één externe schijf voor backups voor mijn data's en deze van de computer van mijn echtgenote., dus 1 USB. Verder is mijn toetsenbord aangesloten langs USB,  een  USB data traveler en dan de recentere externe schijf ter uitbreiding van mijn opslag capaciteit . Dus 3 bijkomende vandaar het gebruik van een USB hub !

Ga er dus wel rekening mee houden bij de volgende aankoop van een nieuwe computer !

 

Verdeel een externe harde schijf best niet in partities.

Tot dat besef ben ik nu ook gekomen. Maar bij de herstelling van mijn computer , vervanging harde schijf voor een hogere snelheid en de herinstallatie van windows 10 voor oplossing van een blauw scherm(een stopfout) werd me aangeraden de bijkomende harde externe schijf in 2 partities te delen! 

Ook dit advies zal dus later toegepast worden.

Besluit : nogmaals mijn dank voor de samenwerking  en het bericht kan hiermee afgesloten worden.

Groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.