Ga naar inhoud

Verplaatsen van Bestandsmappen


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

en mag ik ook nog een duit in het zakje doen:

verplaatsen is en blijft een gevaarlijke operatie, en dat geldt zeker als het van het ene naar het andere apparaat gaat.

mijn advies om het te doen: kopieer wat over moet, controleer steekproefsgewijs of de bestanden goed zijn overgekomen, en verwijder daarna (zonodig) wat je wilt verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, vicvanhouche zei:

Op mijn laptop bevinden zich slechts 2 USB aansluitingen. En gebruik sinds jaren reeds één externe schijf voor backups voor mijn data's en deze van de computer van mijn echtgenote., dus 1 USB.

Ja, maar slechts tijdelijk. daarmee bedoel ik, de periode dat u een back-up maakt. Daarna hoort die schijf afgekoppeld en ergens veilig opgeborgen te te worden en komt er een USB-poort vrij.. Laat nooit een externe harde schijf (back-up medium) permanent aan je pc aangesloten. Bij overspanning (bv blikseminslag) of een Ransomware besmetting kun je ALLES kwijt zijn!

 

3 uren geleden, vicvanhouche zei:

Verder is mijn toetsenbord aangesloten langs USB,  een  USB data traveler

Deze kun je wel via een USB-hub verbinden. Ze vragen veel minder vermogen dan een externe harde schijf.

 

3 uren geleden, vicvanhouche zei:

en dan de recentere externe schijf ter uitbreiding van mijn opslag capaciteit .

Het is beter dat je de interne harde schijf vervangt door een groter exemplaar. Het kost minder dan de aanschaf van een externe HDD en het is veel gebruiksvriendelijker omdat je een extern apparaat minder aan te sluiten hebt en minder kabels en andere rommel op je bureau.

 

Besluit: Als je het goed aanpakt volstaan die 2 USB-poorten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.