Ga naar inhoud

PC ziet laptop niet meer in netwerk


h.dereus

Aanbevolen berichten

M'n PC  en laptop zijn beide in hetzelfde netwerk opgenomen. Ik had de schijven op de PC gedeeld en ik kon met m'n laptop alle dataschijven van de PC inzien.

Doordat de laptop wat problemen vertoonde heb ik hier een 'Implace-Windows 10' opgezet. De laptop gaat nu weer als een trein, maar laptop en PC zien elkaar nu niet meer.

De laptop ziet alleen zichzelf en het modem.

Als ik op beide computers naar 'mijn computer' ga en op eigenschappen/systeem klik, dan zie ik dat de werkgroepnaam identiek is.

Kan iemand mij de stappen beschrijven waardoor de laptop de PC weer ziet en andersom?

Dank voor het meedenken!

Henk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je pas installeert had dan moet je wel Windows de tijd geven om uw netwerk te zien.

Had je ook de router van uw provider op nieuw opgestart?

 

Staat op pc en laptop ook bij netwerkcentrum de melding particulier netwerk

Klik daar ook op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen: staat daar zoals onderstaande afbeelding?

 

netwerkdetactie.jpg.879e2e2e6443e5b51d8c2cd2388e6d00.jpg

 

 

Bij alle netwerken ook eventueel wachtwoord uitschakelen klikken indien dat nodig is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Modem opnieuw opgestart (had ik inderdaad nog niet aan gedacht), maar dat brengt mij niet verder.

Als ik de tweede stap die je beschrijft doe, dan krijg ik een ander scherm te zien (zie bijlage). De optie 'schakel het automatisch instellen in van alle apparaten die met het netwerk zijn verbonden' mis ik hier.

Het lijkt erop dat hier de crux zit.

Hoe krijg ik hetzelfde scherm als dat van jou?

Geavanceerde instelluingen voor delen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Modem opnieuw opgestart (had ik inderdaad nog niet aan gedacht), maar dat brengt mij niet verder.

Als ik de tweede stap die je beschrijft doe, dan krijg ik een ander scherm te zien (zie bijlage). De optie 'schakel het automatisch instellen in van alle apparaten die met het netwerk zijn verbonden' mis ik hier.

Het lijkt erop dat hier de crux zit.

Hoe krijg ik hetzelfde scherm als dat van jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volgde de stappen:

-instellingen

-netwerk en Internet

-verbindingseigenschappen wijzigen

-heb netwerkprofiel gewijzigd van 'openbaar' naar 'prive'

 

Als ik vervolgens naar config> netwerkcentrum>internet> geavanceerde instellingen voor delen wijzigen ga, kan ik e wijzigingen nog steeds niet opslaan.

 

Nertwerk4.jpg

Netwerk5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.