Ga naar inhoud

Twee home-pc's beide lzr 'onbekend netwerk verbonden'


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen.

Mijn twee home-pc's zijn beide met Windows10 voorzien, maar weigeren sinds gisteren met elkaar te praten. Internet via router is OK voor beide, maar de verbinding met elkaar ( beide via kabel over router verbonden ) is uitgevallen. Als ik naar de Netwerkeigenschappen ga kijken, dan staat daar onderaan, voor beide pc's hetzelfde: Verbonden met onbekend netwerk ( Connectiviteit IPv4 IPv6 ). Maar het 'delen' van gegevens, zoals dat altijd was, is niet meer mogelijk. Bij een van beide pc's staat 'Openbaar, en bij de andere staat Privé. Kan dat oorzaak zijn, en hoe pas ik dat dan aan

Wat kan ik verder hieraan doen: ik wil gewoon dat ze elkaar zien, dat ik gegevens van de ene naar de andere kan uitwisselen en vanop de ene PC de andere kan beheren.

Hoe moet ik nu tewerk gaan?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet beiden op privé staan.

Best wel eerst de router opnieuw opstarten door stroomkabel even uit de stopcontact te halen en weer aan te sluiten.

 

Indien dan nog niet werkt dan dit doen:

 

Ga naar netwerkcentrum en klik op uw router die je ziet. 
Klik dan op eigenschappen van draadloos netwerk en klik dan op tab beveiliging en klik dan op tekens weergeven en nu ziet je de wifi paswoord en schrijf dat op. 
  
Open Windows PowerShell (admin) 
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter > 

netcfg -d 

Herstart de pc of laptop en nar opstart zal je wifi opnieuw paswoord moeten geven. 
  
Indien dan nog steeds niet werk zou ik SSID naam van de router een nieuwe naam geven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een map wilt delen moet je ofwel iedereen toevoegen ofwel de naam van de andere pc of zo en ook rechten instellen.

Altijd 1 map delen zodat je bestanden naar daar kan kopiëren.

Dan kan je vanuit elke pc, gsm, tablet enz. binnen komen.

Het hoeft zelfs geen Windows te zijn want ook Linux computer kunnen Windows netwerk zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Stegisoft,

Wat ik ook probeer van die acties die u me aanraadt, of ook van wat ik lees op Internet, niets helpt om mijn beide pc's elkaars bestanden efficient en stabiel te laten zien op telkens één privé gedeelde drive met volledig beheer voor elkaar beschikbaar te hebben. 

Ik lees op Internet op verschillende plaatsen dat die fout bij Windows 10 nogal veel voorkomt. MS zou daar zelfs ergens een update voor hebben, maar de link daarnaar om die bij mij te installeren, vind ik nergens...

Raar is, dat ik eigenlijk tot voor kort wél kon copy/pasten van de ene naar de andere. Ik weet echter niet wanneer deze huidige situatie is begonnen,  of het bij een MS upgrade of een of andere foute actie van mezelf is begonnen...

Moet ik een nieuwe werkgroep aanmaken?...

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.