Ga naar inhoud

Twee home-pc's beide lzr 'onbekend netwerk verbonden'


Jive1

Aanbevolen berichten

Ik lees op Internet op verschillende plaatsen dat die fout bij Windows 10 nogal veel voorkomt

Dat heeft totaal niks met Windows 10 te maken.

Windows 10 werkt perfect bij netwerk en dat voor alle besturingssystemen inclusief Linux, Mac, Nas, smartphones (draadloos) enz.

 

Open uw verkenner en dan naar netwerk en wacht een 1 minuut en dan zal je normaal gezien alle apparaten zien.

Klik dan op PRT-SCR of print screen en plak dat in uw tekenprogramma en opslaan als JPG of PNG en upload dat eens hier zodat ik kan zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Zie in bijlage de twee print-screens zoals je vroeg....

van 1° oudepc  en van 2° nieuwepc

 

oudepc.thumb.jpg.bf659e25cf9b8442f9b9e14024e44269.jpg

 

nieuwepc.thumb.jpg.c17ae8ef49500f6a4778de47b87143d6.jpg

 

Oude pc is inderdaad de oudste pc en daar staat Windows10 Home op die gedownload werd met Media creation tool

Nieuwe pc is inderdaad de nieuwste en daar staat Windows10 Home op van een DVD geïnstalleerd.

Het toeval wil dat er nu op beide pc's hetzelfde op staat, maar dat is nog gebeurd, maar ik kan daar niets mee aanvangen. Ik wil de bestanden zien.....

Groeten

Jive1 - Belgium

 

 

 

 

 

 

aangepast door kweezie wabbit
email adres verborgen op afbeeldingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar nieuwe pc.

Klik met de rechtermuisknop op systeem

Klik op Naam van pc wijzigen

Geef een nieuwe naam en dan volgende en dan zal je pc moeten opstarten zodat de nieuwe pc een nieuwe naam heeft.

 

Indien dan nog steeds geen netwerk dan onderstaande doen op nieuw pc en daarna eventueel kijken bij de andere pc.

Mogelijk is een virusupdate het probleem.

 

Klik gelijktijdig op toetsen CTRL + ALT + DEL en klik op tab opstarten en daar zie je uw antivirus en klik op uitschakelen.

Herstart de pc en ga dan naar verkenner en klik op netwerk en wacht dan 1 minuut en eventueel op refreshen klikken (bovenaan op rond pijltje)

Ziet je tenminste uw eigen pc ---> niet in  bij multimedia-apparaten maar wel bij computers (blauwe kleur)

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Ik ben nu zo ver...

Ik heb na uw laatste bericht nog een stapje bijgedaan, en heb mijn oude pf ook een nieuwe naam gegeven. Beide namen zijn nu in 't engels.

De oldpc ziet beide pc's, en kan ook de folders van zichzelf zien en lezen en aanpassen, maar de newpc ziet de oldpc nog niet...

Hroeten

Jive1 - Belgium

Zie in bijlage de resultaten. 

 

OldPC.thumb.jpg.c3c27867f7e0440eb16ba31e846e9ef0.jpg

 

newpc.thumb.jpg.af52b3e2d0c38d2d533cd04c1bd72adb.jpg

 

aangepast door kweezie wabbit
email adres verborgen op afbeelding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.