Ga naar inhoud

werk rooster


claudio

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben een rooster systeem aan het opzetten voor mijn werk en heb deze al uitgewerkt op excel, 

Maar kom een probleem tegen.

Op ons werk hebben wij ongeveer 15 werkplekken, deze werkplekken heb ik in een dropdown menu geplaatst achter elke werknemer. 

Omdat sommige werkplekken te zwaar zijn om er 2 dagen achterelkaar te werken ben ik op zoek naar een formule als de planner die betreft werkplek aanklik deze in een kleur veranderd en hem een geheugensteun geeft dat deze werknemer al de vorige dag deze werkzaamheden heeft uitgevoerd.  Hoop dat jullie mij kunnen helpen. 

bestand heb ik erbij gevoegd 

 

Alvast bedankt

 

 

Kopie 2 van werkrooster.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het proberen uit te leggen, niet mijn sterkste kant;)

Als je op Blad "Diensten & Rollen" I13 t/m I23 selecteert zie je links boven in het tekst vak "zwaar' staan. Dus de selectie I13:I23 heeft de naam "zwaar"

Selecteer nu op Blad "Dienstrooster" cel D7 , Klik op Voorwaardelijke opmaak > Regels beheren. Selecteer de bovenste regel en klik op Regel bewerken, je ziet nu de door mij gebruikte formule.

Deze Voorwaardelijke opmaak geld voor de selectie D7:P49 , dus niet voor C7 t/m C49 

Ik neem aan dat je de formule wel kunt ontleden, zo niet meld je het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, bucky zei:

Ik zal het proberen uit te leggen, niet mijn sterkste kant;)

Als je op Blad "Diensten & Rollen" I13 t/m I23 selecteert zie je links boven in het tekst vak "zwaar' staan. Dus de selectie I13:I23 heeft de naam "zwaar"

Selecteer nu op Blad "Dienstrooster" cel D7 , Klik op Voorwaardelijke opmaak > Regels beheren. Selecteer de bovenste regel en klik op Regel bewerken, je ziet nu de door mij gebruikte formule.

Deze Voorwaardelijke opmaak geld voor de selectie D7:P49 , dus niet voor C7 t/m C49 

Ik neem aan dat je de formule wel kunt ontleden, zo niet meld je het maar.

Hallo Bucky.

 

Heel erg bedankt voor u uitleg. werkt perfect zo.

 

Nu ben ik aan het proberen om een teller erboven te plaatsen. als je bv een werkplek aanklik dat er 1 komt te staan en zo verder....dit heb ik tot zo ver gekregen..maar de werknemers met verlof of wat ziek zijn worden ook opgeteld...dat moet ik zien te veranderen.....Maar zal het eerst zelf uit dokteren en als dit niet lukt kom ik even erop terug.

 

Maar alvast bedankt voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.