Ga naar inhoud

HP ENVY wifi printer doethet niet goed


Bektronics

Aanbevolen berichten

Ga naar configuratiescherm / Windows update en kijk of er geen update klaar staat op te installeren.

 

Anders dit doen:

Open opdrachtprompt (cmd) als administrator

Kopieer onderstaande tekst en plak het achter > in opdrachtprompt

sfc /scannow 

en dan enter

Als het klaar is dan onderstaande tekst kopiëren en daar plakken

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

 

Als dat klaar is dan herstart je de pc.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2018 om 22:13, Bektronics zei:

 

Ik heb onlangs een nieuwe HP ENVY 5030 wifi printer geïnstalleerd in mijn netwwerk.

 

Het istalleren van de printer ging vrij vlot en hij blijkt ook (deels) te werken. (Heeft een IP adres gekregen)

 

Het probleem stelt zich wanneer ik bvb Microsoft Word (2010) of Excel (2010) open en iets wil afdrukken.

De printer weigert dan het gekozen blad of bladzijden af te drukken. Deze worden wel in de afdrukrij gezet van de printer, maar blijven daar eindeloos staan.

Na even zoeken heb ik een tweede driver die van de HP5100 geïnstalleerd.

Wanneer ik deze printer aanduid in het keuzemenu bij afdrukken in Word of Execel, dan drukt hij wel het blad of bladzijden af, maar veel trager dan anders.

 

 

17 uren geleden, Bektronics zei:

 

Je weet dus dat er twee printers geïnstaleerd zijn nl. de ENVY 5030 en de HP5100.

Deze staan ook in "apparaten en printers" separaat vermeld.

 

 

ik was even aan het meelezen in je topic en heb er even enkele berichten uitgehaald en wat tekst gefilterd.

 

Er is een verschil tussen de printer als hardware en een printer driver.

De printer koop je, het is een stukje hardware. Om die printer te laten werken moet je de bijhorende correcte driver installeren.

 

Volgens het bovenste bericht heb je 1 printer in gebruik namelijk de HP ENVY 5030 maar je hebt er het probleem mee.

Wegens dat probleem ga je een andere driver installeren om de HP ENVY 5030 correct te laten printen namelijk de driver voor een HPS100.

Er staan dus meerdere printerdrivers op je computer om 1 printer aan te sturen. Lijkt me geen goede keuze.

Daarom ook het bericht van Falstring waarin gevraagd wordt om alle printer driver software correct van je pc te verwijderen en dan pas 1 correcte driver te installeren.

 

In het bovenste bericht staat "na even zoeken heb ik een tweede driver........." kan je de link in je volgend bericht plaatsen waarom dat de oplossing zou zijn?

 

Welke printer had je in gebruik voor de aankoop van de HP ENVY 5030? Is daar alles correct van verwijderd?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden.

 

Ben weer de ganse morgen bezig geweest om de printer toch te laten werken zoals behoren.

Dit zijn mij resultaten:

@Droske en @Stegisoft

Klopt dat je alle meuk moet verwijderen van je pc. Heb ik dan ook gedaan. Geen updates te vinden die klaarstaan om geïnstalleerd te worden. Alles is dus up to date. Alles verwijderd van HP met Revo uninstaller, Ccleaner er verschillende malen op los gelaten, alsook Systeem Mechanic.

Alles is verwijderd van HP. Geen bestand meer te vinden alsook de registersleutels zijn verwijderd. Opnieuw opgestart en heb even de raad van Stegisoft opgevolgd.

Uitgevoerd zoals je me voorgeschreven hebt en dit is het resultaat:

 

"Geen schendingen intrigiteit gevonden"  dus so far so good.

Even de DISM link gebruikt:

"Fout 87"

"Wordt niet herkend in deze context, raadpleeg help voor meer info" (Typisch MS)

Er werd mij ook een path gegeven waar ik de DISM zou kunnen vinden:

C:\windows\logs\DISM\dism.log

In bijlage vind je het DISM log bestand.

PC terug opgestart. Dan even gekeken in het path voor DISM en dit bleek nu helemaal leeg te zijn, geen enkele folder of verborgen bestand te zien.

Het programma dat ik gebruik om de ENVY 3050 te installeren (+ driver) zie bijlage aub.

 

@Clarkie

Wanneer je een nieuwe printer installeert dan krijg je een venster met de verschillende merken van toestellen (links) en aan de rechterzijde vind je dan het type toestel. Het meest voorgaande driver is veelal een passende goede driver. (Zeggen ze bij HP zelf) Dus ik heb de voorgaande driver voor de HP5100 genomen en zie het werkt toch (Al is het niet normaal ben ik mee akkoord)

 

Nu, vrienden, het grote ogenblik........ Web pack terug geïnstalleerd en alles gevolgd zoals er mij werd voorgeschoteld. Enkel de inkt heb ik afgewezen.

Resultaat..............................Zoals voorgaande wee hetzelfde liedje.

Denk dat ik printer buitengooi en een ander merk aanschaf. NOOIT meer HP.

 

Tot zover mijn bevindingen.

Alvast mijn dank en groetjes.

 

 

 

dism.log

EN5000_Full_WebPack_44.3.2218.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bektronics zei:

Ccleaner er verschillende malen op los gelaten, alsook Systeem Mechanic.

Waarom gebruik je een "puinhoop maker" als System Mechanic?????

 

Dergelijke programma's ruïneren je Windows !!!!

 Met je HP printer is niets mis, met je Windows volgens mij wel.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Droske

 

ersta niet goed wat je bedoeld met "Een puinhoop maken met System Mechanic". Gebruik dit al enkele jaren en heeft steeds goede dienst bewezen.

Er word niets weg gedaan va Windows, doet eigenlijk hetzelfde als Ccleaner. Rommel opruimen en register reinigen.

Heb eerst Ccleaner er op los gelaten en daarna System Mechanic, maar deze laatste vond niets speciaals meer, zelfs geen register foutje. Besluit: alles was al goed opgeruimd door Ccleaner.

 

"Quote"

Met je HP printer is niets mis.

 

Heb deze namiddag samen met een vriend even de situatie bekeken. Het toeval wil dat hij ook een ENVY HP 3050 heeft.

Hij heeft deze even meegebracht naar mij thuis en we hebben samen het toestel aangesloten en geconfigureerd zoals ik steeds heb gedaan.

Mijn vriend zij mij dat alles correct is gïnstalleerd en dat ik geen fout heb gemaakt in de configuratie. (Zo ver ben ik ook wel op de hoogte van pc's)

Wat bleek nu: De printer van mijn vriend drukt af: e-mails, bijlagen, en ook...................jawel, microsoft Word, Excel enz. zonder problemen.

Wij gelukkig, en dus de printer van mijn vriend verwijderd en mijn printer in de plaats gezet. De driver moesten we niet veranderen want het is dezelfde printer. Juist het wachtwoord om op het netwerk te geraken.

Resultaat: Mijn printer drukt af: e-mails, bijlage in pdf maar NIET Word, Excel e.d.

 

Het enige dat we kunnen besluiten dat er wat loos is met de printer zelf.

HP gebeld, veel bla bla en ta ta, gesproken over garantie, want het toestel is nog in garantie, maar dat bleek uit den boze want volgens de HP man zou het mijn fout zijn dat het toestel defect is.

Kan wel hersteld worden, buiten garantie, kostprijs 185 Euro. (Met dan nog niet de garantie dat hij zou werken op mijn pc zoals het hoort)

Heel het verhaal gedaan met mijn vriend zijn toestel, maar hier lijken ze geen horen naar te hebben. Kan niet, mag niet enz.....

Op het einde van het gesprek kwam het zo ver dat de man zij, "Koop gewoon een nieuwe, kost toch niets meer tegenwoordig"

 

Was zo boos dat ik gewoon de hoorn neergegooid heb. Met zo een lui wens ik geen gesprek aan te gaan.

Zal zo nog effe verder doen, maar nooit meer een HP.

Heb ondertussen al eens een oogje geworpen op de Cannon MB5450. Denk wel dat dit wel iets voor mij is, foto's druk ik toch maar zelden af.

 

Tot daar mijn verhaal.

Allemaal hartelijk dank voor de reactie's maar jammer genoeg geen passende oplossing gevonden.

Alvast vele groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we verkeerd verstaan.

Ga naar configuratiescherm / standaardprogramma

Klik op uw standaardprogramma instellen (Windows 10 gebruikers -->standaard-apps per app instellen)

Zoek daar word en zet het rechts onderaan op standaard

Zo ook doen met Excel

Herstart de pc en probeer dan af te drukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.