Ga naar inhoud

Afspelen eigen muziekbestanden met Sonos


NicoleJ

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik vergis me waarschijnlijk van forum.  Wil je mijn vraag dan naar de juiste persoon doorschuiven.

Schetsen probleem:

Ik heb een nieuwe laptop en wil nu mijn software van Sonos erop zetten.

Dit lukt slechts gedeeltelijk. Ik kan alleen radio spelen met de Sonosbox.

De mp3 muziekbestanden die werden overgezet in de winkel van de oude naar de nieuwe laptop, kan ik alleen afspelen met de luidsprekers van de laptop.

Wanneer ik via het Sonosprogramma een bestand wil afspelen, krijg ik de foutmelding: kan de server niet vinden of kan laptop-2EPVDQL4 (naam van de huidige laptop) niet vinden of kan Marivoet-PC/muziek (naam van de vorige laptop) niet vinden. Ik vind nergens in de verkenner een vermelding naar mijn oude laptop. Als ik zoek naar mp3 bestanden via Prog files (x86), windows mediaplayer, wmplayer, mediabibliotheek, staan alle bestanden onder <Nicole> (alternatieve naam laptop). Ergens moet er iets verwijderd, toegevoegd worden, toegang verleend of geblokkeerd, maar wat?

Graag je hulp

Nicole

ps bijgevoegd enkele screenshots  

 

Schermopname (3).png

Schermopname (4).png

Schermopname (5).png

Schermopname (6).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op beheren klik en vervolgens instellingen muziekbibliotheek krijg ik Marivoet/PC  te zien (dus de naam van mijn oude laptop)

Ik heb eerst alleen proberen toe te voegen, daarna herhaald  na verwijderen van de foutieve naam.  Telkens hetzelfde resultaat: kan nieuwe naam niet vinden: LAPTOP-2EPVDQL4 

Bijgevoegd enkele screenshots

Schermopname (9).png

Schermopname (8).png

Schermopname (7).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de linkermuisknop op systeem en dan Naam van computer wijzigen en geeft een gewone naam zonder - teken of wat dan ook.

Klik dan verder enz.

Dan moet je pc opnieuw opstarten en probeer dan de instelling van de sonos aan te passen.

Als locatie moet je wel c:\gebruikers\gebruikersnaam\muziek geven en best niet zoals je dat doet. (C:\Users\Gebruikersnaam\Music

 

Nota: muzieklijst zal je waarschijnlijk eerst moeten verwijderen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je getoonde afbeeldingen laat je afspeellijsten / bibliotheek zien.

Best verwijder je afspeellijsten die gemaakt zijn op je oude computer en maak je nieuwe aan. 

Een muziekbestand is iets anders dan een afspeellijst.

Op welke schijf en in welke map staan je muziekbestanden?

 

Welke hardware van sonos gebruik je? Op welke apparatuur buiten je laptop wil je die muziek afspelen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.