Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


steve1973

Printer wordt niet herkend in windows 10

    Aanbevolen berichten

    Hallo, Mijn naam is Steve en ik ben nieuw op het forum.

     

    Probleem:

    Mijn printer HP F2280 wordt niet herkend op mijn pc.

    Scanfunctie werkt wel....

    Printer werkt perfect in Windows 7

    De update is de laatste versie van de driver.

    Heb reeds 2 maal alles verwijderd met revouninstaller en herinstalleerd.

    Tevergeefs.

    Info: Bij printers staat hij groen aangevinkt en is ingesteld als standaardprinter.

    Bij printer toevoegen wordt in de lijst niets gevonden. 

     

    Na installatie wordt bij printopdracht document telkens weergegeven: "PRINTER  is waarschijnlijk niet geinstalleerd"

    De poort werkt aangezien ik een USB stick heb ingebracht en die stick ook werd herkend.

     

    Dank u voor de hulp reeds.

    Groeten,

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    in de handleiding staat een hele reeks oplossingen.

    heb je die niet dan https://www.gebruikershandleiding.com/HP-Deskjet-F2280/preview-handleiding-373566.html?page=0171  en zoek eens met de term 'reset' 

     

    en oh ja: heb je die w10 al eens opnieuw gestart via DEZE optie: startknop, afsluitmenu, optie 'opnieuw opstarten'? 

    aangepast door falstring

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Hallo Falstring,

     

    Bedankt voor uw reactie.

    Ik heb alle voorgestelde oplossingen gevolgd.

    Geen oplossing  helaas.

    Wat nu?

    Er moet iets tekort zijn in een bepaalde link-file..

    Ik ben daar niet in onderlegd.

    Zijn er nog oplossingen of hints?

     

    Ondertussen,

    Groetjes

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Verwijdert uw printer drivers in configuratiescherm / programma en onderdelen.

    Ga naar deze pagina (klik) en download uw driver en installeert het.

    Normaal gezien zou dat in orde zijn.

     

    Nu heb je Windows 10 driver voor uw printer

     

    aangepast door stegisoft

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Als Ccleaner hebt dan open je dat programma en dan klik je op gereedschap en dan rechts onderaan op opslaan als tekstdocument en geeft het een naam en upload het hier.

     

    Ofwel links onderaan op vergrootglas en dan printer typen en dan printers en scanners klikken.

    Zie je daar uw printer staan?

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Voer eerst de tip van Stegisoft uit:

     

    Zet de printer uit en verwijder de USB- kabel.

     

    Ga naar programma's en onderdelen en verwijder er alles van HP met betrekking tot die printer.

    Programma's en onderdelen bereik je door:

     

    Klik op het zoekenvenster naast het Windows icoon. (1)

    Typ in het zoekenvenster programma's en onderdelen. (2)

    Klik er op in het resultatenvenster. (3)

     

    2018-10-06_13h12_25.thumb.png.2043d3b801429ae050102f44c25f07fb.png

     

     

    Verwijder in het venster dat je dan krijgt alles met betrekking tot de HP printer. Sluit het venster.

     

    2018-10-06_13h18_28.png.b3e6d9b3dc451fc92a79410c5bcbd398.png

     

    Klik nu weer op het zoekenvenster en typ configuratiescherm en klik erop.

     

    2018-10-06_13h20_03.thumb.png.cbd6b8c30c6db034eab665d6ec166bfe.png

     

    Klik dan op apparaten en printers.

     

    2018-10-06_13h20_26.png.a2d4b39b819dc31793cff040f5154264.png

     

     

    Zoek in het volgend scherm naar je HP printer en verwijder. Sluit het venster dan af.

     

    Ga dan via de Windows + R sneltoetsencombinatie naar het venster uitvoeren.

     

    Typ er of kopieer en plak:  printui.exe /s (let op de spatie tussen printui.exe en /s). Klik op OK.

    Ga naar het tabblad stuurpprogramma's , verwijder de eventueel aanwezige drivers van HP.

    Klik op Toepassen. Sluit dan het venster.

     

    2018-10-06_13h27_31.png.65a5695509479964d5e55a175a5349e7.png

     

    2018-10-06_13h31_04.png.cfca08018c1c8d881ff6e4fe298cada2.png

     

    Herstart de computer via Windows knop, Aan / uit, opnieuw opstarten.

     

    Voer dan de installatie van de HP software uit, koppel de printer pas aan als er om gevraagd wordt.

     

     

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

     

    Lost dat je probleem nog niet op voer dan eens de probleemoplosser uit: http://aka.ms/diag_printer10

     

    Nog een mogelijke oplossing:

     

    De afdrukspooler wissen en opnieuw instellen:

    1. Typ in het zoekvak op de taakbalk Services en selecteer vervolgens het zoekresultaat met dezelfde naam.
    2. Dubbeltik (of dubbelklik) op Afdrukspooler in de lijst Services.
    3. Selecteer Stoppen > OK.
    4. Typ in het zoekvak op de taakbalk %WINDIR%\system32\spool\printers, selecteer de bestandsmap in de zoekresultaten en verwijder vervolgens alle bestanden in de map.
    5. Zoek Services en open dit opnieuw.
    6. Dubbeltik (of dubbelklik) op Afdrukspooler in de lijst Services.
    7. Selecteer Start, controleer of in de lijst Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd en selecteer vervolgens OK.

     

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.