Ga naar inhoud

lossless knippen, plakken en opslaan


theplayer

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal vakantievideo's opgenomen met een digitale Sony DCR PC110e video-camera. Die  werkte indertijd nog met DV-bandjes. Ik heb ze inmiddels op de pc staan in geconverteerd mp4-formaat met een redelijke kwaliteit. Maar er zitten stukken in die niet goed zijn. Met Movie Maker (Win7) gaat dat heel gemakkelijk met knippen en opslaan, maar daarbij treedt wel kwaliteitsverlies op. Is een freeware programma dat lossless kan knippen en opslaan? Ik heb er verschillende geprobeerd, maar ze zijn of heel moeilijk, of er ontbreken dll's of of ze doen niet wat ze moeten doen of ze zijn niet lossless.  Wie kent er een goed alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die VSCD free Video Editor  heb ik geprobeerd, maar die is erg lastig en daarmee kun je niet, zoals in MM, exact een frame kiezen. OOk is het erg onduidelijk hoe je daarmee een lange scene knipt. Ik heb het ook geprobeerd met VIDcutter. Je ziet niet eens waar en waarmee je een scene kunt afbakenen en ook niet waarmee je zou kunnen knippen.

aangepast door theplayer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer... Ze geven kennelijk niets weg van meerwaarde. Het is dezelfde versie. Ik vond het al vreemd dat er geen licentiesleutel wordt gevraagd. Dit prog doet dus voor mijn wensen ook niets en het blijft een moeilijk alternatief om mee te werken. Was er maar iets gemakkelijks zoals MM maar dan in een verliesloze kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Die licentiesleutel kan je ingeven door bovenaan op 'Activation' te klikken. Zie deze_video (<klik!), vanaf ongeveer 30 sec. 

Daarna het programma afsluiten en opnieuw opstarten.

 Ja, maar waarom wordt het programma dan ook gewoon geopend zonder sleutel?

 

20 minuten geleden, Passer zei:

En Theplayer: VSDC geactiveerd ... of niet?  (vertaald: begeleid ik je verder met VSDC of niet?)

Ik heb alles vannacht nog verwijderd. Maar ik installeer het wel opnieuw want begeleiding kan ik natuurlijk niet afslaan.  Ik heb het zojuist overigens nog geprobeerd met MM. Echt heel intuïtief makkelijk knippen en opslaan maar wel dus met verlies van beeldkwaliteit...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.