Ga naar inhoud

Vaste bedragen toekennen aan een bepaalde dag


Crasherke

Aanbevolen berichten

Beste,

ik zou graag weten of het mogelijk is om vaste bedragen toe te kennen aan een bepaalde dag volgens kleur en op een ander blad.  Dus de dagen zijn gekleurd op blad 1 en de bedragen moeten automatisch weergegeven worden op blad 2 en indien mogelijk ook met dezelfde kleur als op blad 1.  De bedragen zijn niet alle dagen dezelfde.  Een voorbeeld van de verschillende kleuren en bedragen zijn als volgt: dagen die blauw gekleurd zijn 140€ dagen die bruin gekleurd zijn 220€ dagen die roze gekleurd zijn 165€ enz... Dagen in het wit moeten nog gekleurd worden maar hier zijn nog geen gegevens bekend daar ze in de toekomst liggen.  Telkens ik een dag kleur zou op blad 2 automatisch het juiste bedrag moeten verschijnen.

Ik voeg alvast een voorbeeldje toe van hoe de jaarkalender eruitziet als deze gedeeltelijk zou gekleurd zijn.

 

- bedragen automatisch invullen volgens kleur blad 1 naar blad 2

- gekleurde cel automatisch overnemen uit blad 1 op blad 2

 

MVG Crasher

Test Bedragen Automatisch Ingevuld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎/‎10‎/‎2018 om 00:07, emielDS zei:

ik weet niet of je het weet maar exel is een rekenprogramma dat bestaat uit werkbladen. Voor kleurplaatjes moet je een ander programma hebben.

Dat jij niet van kleurplaatjes houdt is u probleem maar voor mij zijn de gekleurde plaatjes nuttig en noodzakelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in Excel bij wijziging van celwaarde of selectie van een cel in blad1 wel 1 of meerdere cellen in blad2 automatisch (onmiddellijk) laten aanpassen, maar dat kan niet bij wijziging van kleur van een cel in blad1. Althans niet automatisch, het kan wel als je daar met een knop of sneltoets opdracht voor geeft (opdracht om een macro uit te voeren). Dotchiejack heeft daarvan al een goed voorbeeld gegeven. In plaats van wat hij heeft gedaan, is ook een macro te maken die je zou kunnen uitvoeren telkens nadat je in blad1 een cel een andere kleur hebt gegeven, waarmee dan de overeenkomstige cel in blad2 dezelfde kleur krijgt en het bijbehorende bedrag in de cel in diezelfde cel in blad2 wordt geplaatst. Daarvoor moet bekend zijn welke kleuren je wil gebruiken en welk bedrag bij welke kleur hoort. Ik tel nu (blanco- en zwart gekleurde cellen inbegrepen) 15 kleuren. Wil je nog meer kleuren gebruiken of blijft het daarbij? En wil je bij elke opdracht telkens 1 cel laten aanpassen of meerdere cellen tegelijk? Bij meerdere cellen tegelijk wordt de uitvoeringsduur voor de macro  flink groter, omdat dan bij elke opdracht niet voor 1 cel je lijst met kleuren moet doorlopen worden, maar alle cellen van alle maanden (dus pakweg 12 x 30 x aantal kleuren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.