Ga naar inhoud

zolid negatieven kopieerder


Husson

Aanbevolen berichten

ik heb bij de aldi een zolid negatieven kopieerder gekocht maar nu komt het

ik heb volgens de beschrijving de software geinstaleerd en alles gedaan zoals het in de beschrijving stond maar nu krijg ik steeds de melsding als ik het progamma open dat hij het aperaad niet kan vinden of niet bestaad dus alles weer van mijn pc verwiederd en weer op nieuwe begonnen en alles weer volgens het boekje gedaan en ja hoor weer de zelfde meldingen dus ik ben er al mmoi vlouf van wie kan mij daar mee helpen of tips in kan geven ik draai nog onder xp wie o wie is de reder in nood vriendelijke groet tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is mij uiteindelijk gelukt door het apparaat aan te sluiten op een USB-poort en vervolgens via "Configuratiescherm - hardware - toevoegen hardware". Wat ik daarna precies gedaan heb weet ik niet meer, maar ik heb na het aanklikken van "toevoegen hardware" gedaan wat er van me gevraagd werd. En verdomd .. het werkte. Sukses. Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast meisterspej

Hallo allemaal,

Ben toch maar blijven proberen de scanner te laten functioneren. Opnieuw installeren vanaf de CD van stuurprogramma en Arcsoft Photoimpression leidde uiteindelijk altijd tot de melding van fout in Photoimpression.Ik heb toen de 15 dagen probeerversie van Photoimpression 6.5 Gold ArcSoft — World-Leading Multimedia Software Provider: PhotoImpression 6.5 Gold geinstalleerd en warempel de scanner werkte. Met dien verstande dat er geen keuze is tussen inscannen van foto-negatief en dia, zodat de foto-negatieven als negatieven in de doelmap terecht komen en daarna met het programma Microsoft Photo Editor weer in een positieve weergave omgezet moet worden.

Zit er misschien een fout in de bigeleverde installatie CD ? Ben van plan dit te testen met behulp van andere inst. CD.Werk met desktop op WXP.

Gaarne jullie commentaar en ervaringen. Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij;

alles volgens de handleiding geinstalleerd.

Bij het openen van Get Photos en vervolgens bij het aanklikken van Acquire From Scanner komt de melding; make sure there is nothing in the scanner klik ik achtereenvolgens op OK en daarna op Calibrate waarna steeds weer dezelfde melding komt. Er wordt volgens mij niet gecalibreert.

Bij het aanklikken van AcQuire volgt steed de melding: ERROR can not find de camera, Please Connect OmniumVision Supercam !!!Wij hebben Windows vista en na alles te verwijderen en weer opnieuw te hebben geprobeerd hetzelfde,pfffff,na telefonisch kontakt met het nederlandstalige ondersteuningsnr. uit het boekje zouden ze een oplossing mailen maar die heb ik nog niet ontvangen.Baal,baal......Wil zo graag aan de slag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonvader heeft deze ook gekocht en liep tegen hetzelfde probleem aan.

Vanmiddag had hij hem meegenomen naar mij toe en ik ben er mee bezig geweest. Het is me gelukt en ik hoop dat ik jullie hier mee kan helpen.

Na het installeren van de driver en de software gaf de computer aan dat hij de USBcam niet kon installeren, dit zag ik terug in het apparaatbeheer (configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer). Er stond een geel uitroepteken bij usbcam en nergens was de scanner te vinden. Ook handmatig installeren van de drivers lukte mij niet.

Ik ben vervolgens naar de supportwebsite gegaan, http://www.unisupport.net/?product en heb daar opnieuw de drivers gedownload. Ik vermoed dat dit een andere (ouder of nieuwere versie) is. Het bestand even unzippen en dat op setupo.exe klikken. Er worden dan opnieuw drivers geinstalleerd.

Vervolgens ben ik weer naar apparaatbeheer gegaan, rechtsklikken met je muis op de usbcam en dan kiezen voor eigenschappen.

Vervolgens klik je op het tabblad van stuurprogramma en kies voor stuurprogramma bijwerken, kies voor software automatisch installeren en als het goed is pakt hij dan de drivers die we zojuist op de computer hebben gezet.

Als het goed is veranderd in apparaatbeheer de USBcam in een scanner. (bij ons in ieder geval).

In photoimpression 6 wordt hij nu herkend, even calibreren en hij doet het.

Dit werkte in ieder geval voor ons. Ik hoop voor jullie ook.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Danny,

heb hetzelfde "Koopje" apparaat gekocht.

alles volgens de handleiding geinstalleerd.

Bij het openen van Get Photos en vervolgens bij het aanklikken van Acquire From Scanner komt de melding; make sure there is nothing in the scanner klik ik achtereenvolgens op OK en daarna op Calibrate waarna steeds weer dezelfde melding komt. Er wordt volgens mij niet gecalibreert.

Bij het aanklikken van AcQuire volgt steed de melding: ERROR can not find de camera, Please Connect OmniumVision Supercam !!!

Of is het toch een miskoopje ???

Help mij a.u.b. ???

Dit had ik ook en na het weer opnieuw geinstalleerd te hebben zoals Cees het aangaf werkte die door 'get photo's'dan 'acquire from scanner'dan eerst op 'calibrate'(deed ik dat niet de eerste keer dan gaf die telkens aan camera not found..),daarna pas op 'acquire'.

Heb ook het nederlandse ondersteuningsnr. uit de bijgeleverde beschrijving gebeld en die mailde me het volgende hiervoor(alleen werkte die toen bij ons inmiddels):

Zolid dia/negatieven scanner eventuele oplossing.

Er zijn een hele hoop stuurbestanden nodig voor dit toestel. Je kan vinden welke zijn geïnstalleerd in de hardware device manager :

DezeComputer rechtsklikken/Eigenschappen/Hardware/Apparaatbeheer/Beeldapparaten

Als je dubbel geklikt hebt op “beeldapparaten” zie je “USB camera” staan.

Daar moet je ook op dubbelklikken en dan zie je 3 tabbladen: Algemeen, Stuurprogramma en details. Je kiest voor het tabblad “Stuurprogramma”

Daar kiest U voor “stuurprogramma bijwerken”

Je volgt de wizard tot op het einde.

Hierna zou de diascanner moeten werken

Nou voor diegene waarbij het nog niet lukt...succes en hopelijk helpt dit jullie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej hallo!!

ik heb dit topic ff gelezen en lees dat er de nodige probleempje de kop op steken. gelukkig heb ik deze problemen niet gahad. alles volgens de beschrijving gedaan en het werkteprima! alleen nu komt het.

ik heb een aantal dia's willen digitaliseren...... werkt prima maar als ik ze dan digitaal wil bekijken zie ik echt een zeer zeer slecht beeld. het is net zoals de functie 'negatief' die bijna op alle digitale camera's te vinden is.... hoe moet dit nu opgelost worden want als je kijkt als de strip in het apparaatje zit en het apparaat laat dan het live beeld zien, dit uitstekend is.... en heeft iemand van jullie dit ook ervaren?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

ps. ik ben helemaal nieuw hier dus sorry dat ik me niet uitgebreid voor heb gesteld.

daarnaast gebruik ik gewoon win xp.

met vriendelijke groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rob,

Dat had ik ook en dan heb je hem niet goed ingesteld(waarschijnlijk staat die op bij je dan op 'negative'bij film type maar je moet hem even op 'slide'zetten.Hier bij dit filmpje op Youtube zie je precies hoe alles werkt en goed uitgelegd!Het is een ander merk,maar dezelfde soort scanner en wel met hetzelfde bewerkingsprogramma!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=n9lMRWJEj54]YouTube - Unovia Dia Scanner en Negatief Scanner Unovia[/ame]

succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vista gebruikers, hij doet het bij mij. Bij mij was het probleem dat de driver wel keurig in beeld apparaten stond en dus de scanner ook maar dat ik iedere keer als ik hem inplugde ook steeds werd gevraagd om nieuwe hardware te instaleren. Toen ik dat niet deed werkte de scanner ineens wel.........daarnaast werd een groot deel van de benodigde bestanden door mijn firewall tegengehouden. Dus ook daarin in de map veilige bestanden gezet, ook een deel van de oplossing.

voor de goede orde ik werk met Vista home editie en mijn firewall is van comcodo.

Sucses aan bij het nog niet gelukt is.hopelijk heb je hier wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.