Ga naar inhoud

Beperkt internet


Impala

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, we hebben een pc en laptop, beiden in een draadloos thuisnetwerk. De pc heeft draadloos internet, alhoewel ik bij het verbinden zag dat ie het IP adres eerst moet ophalen.

De laptop daarentegen verbind ook wel met de router, maar geeft aan dat de verbinding beperkt is. Ook bekabeld geeft beperkte internettoegang.

Iemand enig idee hoe ik met de laptop weer verbinding kan maken? De laptop is een HP met als OS Windows 8.1.

Alvast dank voor uw suggesties.

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat hier om de router van uw provider?

Zo ja, dan even de stroomkabel uit de stopcontact halen en opnieuw insteken.

 

PC

Open opdrachtprompt als administrator.

Kopieer onderstaande tekst en plak deze achter >

ipconfig /all > c:\ipconfigPC.txt

Ga naar C : en daar vind je ipconfigPC.txt en upload dit hier.

 

Zo ook doen bij laptop maar dan met een andere tekst

ipconfig /all > c:\ipconfigLaptop.txt

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft, dank voor uw reactie. De router heb ik al enkele malen gereset (heb wel internet op de pc). Even een overzicht wat ik tot hiertoe heb gedaan.

 

Volgende commando's achter de opdrachtprompt:

 

netsh int tcp set heuristics disabled

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

netsh int tcp set global rss=enabled

 

Complete internet repair van rizonesoft.com

 

Helaas is het probleem er niet mee opgelost.

 

De gevraagde logjes in bijlage.

 

Vriendelijke groet,

Impala.

 

ipconfigLaptop.txt

ipconfigPC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beginnen eerst bij de laptop.

Is dat pas begonnen en zo ja dan herstelpunt terugzetten bij configuratiescherm / herstel

Zo nee,

Kijk eerst of je via FN + wifi internet niet per ongeluk had uitgezet.

Sommige laptop hebben vooraan of zijkant een extra knop of schuifbalk om internet te activeren.

 

Indien dat niet helpt dan merk, model en type van uw laptop geven. 

Je ziet dat aan de onderkant van de laptop op etiket.

Indien MEDION laptop dan msn nummer geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is een HP Pavilion Notebook - 17-f255nb en heeft geen knop om wifi aan en uit te zetten (wel een vliegtuigstand, maar die is uit).

Ik heb ondertussen de Lan drivers en de Wireless Lan drivers vernieuwd, geen resultaat.

Systeemherstel lukt niet omdat het "mislukt bij het kopiëren van het register vanaf het herstelpunt (foutcode 0x80070570)".

Het is blijkbaar een softwarefout vermits het verbindingsicoon onderaan rechts wel verbinding laat zien maar met een geel driehoekje er boven op.

Ik denk eraan om een eerder gemaakte back-up met Acronis terug te zetten.

Met vriendelijke groet,

Impala.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de laptop opnieuw op en tokkelt op F8 om naar veilig modus gaan.

Probeer dan herstelpunt terug te zetten.

 

Daarna nog eens dit doen:

 

Rechtsklik op Start, klik daarna op Windows PowerShell (Admin)
Krijg je de vraag of je wilt toestaan dat deze app wijzigingen mag aanbrengen, klik dan op "Ja".

Kopieer onderstaande tekst en plak deze achter de C:\Windows> in het PowerShell venster.
sfc /scannow
Druk daarna op Enter.
Deze scan kan een tijdje duren (+/- 10 min).

                  Er werden fouten gevonden en deze werden hersteld. Meld dit in je volgend bericht.

Doe nu met onderstaande tekst

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Druk daarna op Enter.
Ook deze scan kan een tijdje duren (+/- 5 min).

Als de scan 100% voltooid is en je krijgt geen foutmelding, sluit dan PowerShell af en reageer op dit bericht met de eventuele meldingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen.

Verwijdert daar avast

Herstart de pc en test of internet nu wel werkt.

Avast nog niet opnieuw installeren!!!

 

Typ in uitvoeren dit: msconfig

Klik dan tab opstarten en daar kan je uw computer onderaan in veilig modus laten starten met eventueel netwerk.

In veilig modus moet je dat weer uitzetten.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag stegisoft, bij mijn weten staat avast niet op de laptop. ik heb nl. een betaalde Bullguard Internet Security, antivirus en firewall op de laptop staan.

Ondertussen heb ik toch maar een back-up teruggezet en het probleem, alhoewel ik nu af en toe wel weer internet heb, blijft bestaan.

Mij lijkt het dus meer op een hardware falen, en moeten we meer in die richting zoeken. Ik hoor het nog wel, groetjes,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan downloaden en dan op usb-stick zetten en dan naar laptop gaan.

Doe onderstaande en dan zal iemand anders naar uw log kijken.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.