Ga naar inhoud

Beperkt internet


Impala

Aanbevolen berichten

Dag, helaas is er geen verandering in de situatie, het verbindingssymbooltje in de systray geeft nog steeds een verbinding aan met een geel driehoekje.

Geprobeerd met externe wifi adapter, bekabeld en draadloos, het internet blijft beperkt. Apparaatbeheer geeft geen errors.

Avira volledig verwijderd.

Grts.

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

systray is hosting en dat heeft niks met Wifi te maken.

 

Ga naar netwerkcentrum en klik op uw router die je ziet. 
Klik dan op eigenschappen van draadloos netwerk en klik dan op tab beveiliging en klik dan op tekens weergeven en nu ziet je de wifi paswoord en schrijf dat op. 
  
Open Windows PowerShell (admin) 
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter > 

netcfg -d 

Herstart de pc of laptop en nar opstart zal je wifi opnieuw paswoord moeten geven. 
  
Indien dan nog steeds niet werk zou ik SSID naam van de router een nieuwe naam geven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, de driver had ik al opnieuw geïnstalleerd, maar er is geen beter of nieuw stuurprogramma voor het apparaat gevonden.

Wat ik niet begrijp is dat ik op geen enkele manier kan verbinden met het internet, niet via wifi, niet bekabeld of niet via externe wifi-adapter.

Modem en laptop verbinden zich met elkaar, maar dan loopt het fout.

Als ik in mijn netwerkcentrum kijk, zie ik daar bij de status van mijn wi-fi IPv4 en Ipv6 verbindingsmogelijkheden geen internettoegang.

 

879304370_wifiverbinding.jpg.0be9becb78188485be3edf1fb36f33f3.jpg

 

Wat Windows 10 betreft, Win 8.1 wordt zeker nog ondersteund tot 2023. Bij de release ervan bleken de nadelen (i.v.m. met de privacy enz.) groter dan de nadelen. Vandaar dat ik nooit ben overgestapt naar Win 10.

Grts.

Impala.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Privacy

Dat geloof je zelf toch ook niet dat je beter af ben bij Windows 8.1

Geloof mij: Windows 10 is veel beter dan Windows 8.1

Ik zelf zou nooit meer naar Windows 7 of 8 terug willen.

 

 

Ik zie dat je amper 1 streepje heb op uw wifi signaal en dus amper verbinding.

 

Zijn er misschien meerdere Telenet wifi signaal in uw buurt?

 

Typ in uitvoeren dit: msconfig of CTRL + ALT + DEL en dan bestand / nieuwe taak en dan msconfig typen.

Klik op tab opstarten

Vink daar uw antivirus uit die je ziet.

Herstart de pc en test of uw wifi nu dan wel werkt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omtrent de keuze tussen Win 10 en Win 8.1. In de school waar onze dochter werkt heeft het merendeel Win 10. Onze dochter is leerkracht en heeft de stap naar Win 10 (op mijn aanraden indertijd) niet gezet. Zij is bijna de enige op de school die geen problemen ondervindt (er zijn ook nog enkele pc's met Win 7). De ICT verantwoordelijke heeft zijn handen vol met de andere pc's en laptops, en prijst mijn dochter dan ook met haar keuze om niet over te stappen.

 

Via taakbeheer/opstarten Bullguard uitgeschakeld geeft geen resultaat.

 

Wat ik vooral niet begrijp, zie mijn vorige posts, is dat ik niet bekabeld, nochtans Realtek PCIe FE Family controller geeft aan dat het apparaat correct werkt,  of via externe wifi-adapter via usb aansluiting geen verbinding kan maken. Ook de wifi adapter geeft geen probleem in apparaatbeheer.

 

De laptop staat momenteel inderdaad ver van de modem, het signaal is eerder zwak omdat er meerdere apparaten in het netwerk zitten.

 

Wat ik mij nu herinner is dat de wifi-verbinding de laatste maanden regelmatig onderbroken werd. Vermits de optie "automatisch verbinding maken" uitgevinkt is, moest ik telkens weer manueel verbinding maken. Misschien heeft dat er wel iets mee te maken. Ik hoor het wel, ondertussen dank aan iedereen die meehelpt om het probleem op te lossen.

 

Vriendelijke groet,

Impala.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beter dat je automatisch verbinding maken voor uw standaard wifi wel aanvinkt en rest uitgevinkt.

 

Misschien is er een andere oorzaak.

Zou het kunnen dat je uw wifi signaal op 11 had gezet want sommige toestellen kunnen niet goed om met channel (kanaal) 11

Normaal zou 11 standaard zijn.

 

Zet de laptop eens korter bij de router om te zien of je dan wel prima internet hebt.

 

Een optie zou ook kunnen om de SSID naam van de router te wijzigen.

Dat kan je doen bij Mijn Telenet 

Ga naar Je thuisnetwerk / modem details

Daar kan je signaal wijzigen in bijvoorbeeld 2

Bij beveiliging kan je SSID naam wijzigen en ook de paswoord als je dat graag wilt doen.

Bij wijzigen moet je wel naar beneden gaan en daar op bewaar klikken.

 

Zet de laptop uit.

Wacht minimaal 5 minuten en dan de laptop weer aan zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, het lijkt mij een probleem met IPv6 en meer bepaald een Dns probleem. 

Heb zonet het IPv4 een ander Dns-serveradres gegeven (208.67.222.222) i.p.v. automatisch een Dns-serveradres te laten toewijzen (uitgevinkt).
Wanneer ik nu bij status van wifi ga kijken, staat er bij IPv4 wel degelijk "internetverbinding"! Ook het geel driehoekje op het verbindings-icon is verdwenen. 
Maar bij IPv6 staat nog altijd "geen internettoegang", dus nog steeds geen internet. 
Weet iemand hoe de eigenschappen en zoja welk Dns-serveradres hier zou moeten aangepast worden?

Ik hoor het graag, ondertussen vriendelijk groet,

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.