Ga naar inhoud

rooster probleem


herman55

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik probeer een werkrooster te maken. In het bedrijf wordt 24/7 gewerkt. nu wil ik een uur loon rooster maken. (uurloon 10,5). Ik heb zelf al een opzetje maar nu komt het probleem punt. Er worden voor bepaalde werkzaamheden en /of werktijden een toeslag betaald. ?Hoe verwerk ik die in het rooster? de tijden en toeslagen staan vermeld in de bijlage. Alvast bedankt.

met vriendelijke groet

Herman

test 1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alpha,

hartelijk dank voor uw bericht. Dit is een perfect antwoord op mijn vraagstelling. Blijkbaar was het weekend voor mijn vraagstelling toch iets vermoeiender dan ik gedacht had ( maar wel heel gezellig) .Ik ben namelijk in mijn vraagstelling vergeten te vertellen dat er nog een bijkomend probleem is. Er is namelijk nog een afwijkend toeslagpercentage van toepassing. voor de doordeweekse nachturen is een toeslag van 5% terwijl voor de weekend uren 10% en voor de feestdagen 50%is. Ik ga zelf nog eens mijn hoofd hierover breken maar een kleine tip hoe dit te implementeren zou zeer gewaardeerd zijn. Voor nu alvast hartelijk dank. 

Met vriendelijke groet

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, herman55 zei:

Er is namelijk nog een afwijkend toeslagpercentage van toepassing. voor de doordeweekse nachturen is een toeslag van 5% terwijl voor de weekend uren 10% en voor de feestdagen 50% is. Ik ga zelf nog eens mijn hoofd hierover breken maar een kleine tip hoe dit te implementeren zou zeer gewaardeerd zijn.

Het totale aantal uren met toeslag staat in kolom G. Voor berekening van het aantal toeslaguren waarop 5%, respectievelijk 10% van toepassing is, moet je het totale aantal toeslaguren (dat in kolom G staat) splitsen in toeslaguren die op het weekend betrekking hebben en toeslaguren niet in het weekend. Als je 1 van de 2 berekent, dan weet je automatisch ook het aantal andere toeslaguren, want dat is dan: totale aantal toeslag uren - weekend- of doordeweekse-toeslaguren). Dus: als je (wat het eenvoudigst is) in kolom H de weekend-toeslaguren berekent (10%), dan vormt het restant de doordeweekse-toeslaguren (5%). Die laatste komen in kolom i, waarin dan komt te staan (in i2): =G2-H2. Probeer het eens en stuit je daarbij nog op problemen, laat het dan maar weten.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/11/2018 om 11:21, herman55 zei:

Hallo alpha, 

mij ben momenteel aan het werk dus kan niet proberen. Dit komt later op de dag. In ieder geval bedankt voor de tip. 

Met vriendelijke groet

Herman

hallo alpha,

ik begrijp wat je bedoeld maar het lukt me niet. GRRRRR! Kun je nog eens een helpende hand toesteken aub?

mvgr 

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alpha,

 

ik heb nog een vraag. Ik probeer in het rooster nog een 3de toeslagen kolom er bij te plaatsen voor feestdagen. In mijn simpele belevingswereld zou het genoeg moeten zijn om in kolom G aan te geven of het een feestdag is te ja of te nee. Dit klopt? 

mvgr

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

 In mijn simpele belevingswereld zou het genoeg moeten zijn om in kolom G aan te geven of het een feestdag is te ja of te nee. Dit klopt?

Nee, dat klopt niet, want in 1 rij kun je ook te maken hebben met 2 werkdagen.

Je moet uiteraard eerst bekijken of de datum in kolom A een feestdag is. Daarvoor moet je de feestdagen ergens in het bestand vermelden zodat je er naar kunt zoeken. Verder is van belang of je alleen maar moet weten of de dag waarop is gewerkt een feestdag is, of dat ook het aantal gewerkte uren op die feestdag medebepalend is voor een toeslag. Is dat laatste het geval, dan moet je kijken of het aantal gewerkte uren betrekkig heeft op 1 dag of op 2 dagen. Voorbeeld: als er gewerkt wordt van 8:00 - 17:00 uur, dan is dat op 1 dag, wordt er gewerkt van bv. 19:00 - 07:00 uur, dan wordt er gewerkt op 2 dagen en dan moet je van beide dagen weten of het een feestdag is. De berekening verloopt verder op de manier zoals ik die hierboven in 2 bestanden gegeven heb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.